Minecraft Wiki
Advertisement
Zümrüt
Zümrüt.png
Type

Ham Maddeler

Durability

N/A

Renewable

Evet

Stackable

Evet (64)

First appearance

12w21a

Data value

dec: 388 hex: 184 bin: 110000100

Name

zümrüt

Zümrüt, Minecraft'ta seyrek bulunan ve köylü ticaretlerinde para olarak kullanılan materyaldir.

Elde

Madencilik

Zümrüt Cevheri demir ya da elmas (Cep Sürümünde taş da olabilir) bir kazma ile kazıldığında bir zümrüt düşürür. Eğer kazma Servet ile büyülemiş ise, Servet III'le maksimum 4 olmak üzere, her servet seviyesi için bir tane daha fazladan düşürebilirler. Eğer cevher İpeksi Dokunuşlu bir kazma ile kazılmışsa zümrüt yerine kendisini düşürür.

Üretim

İçerik Üretim Şekli
Zümrüt Bloğu

Eritme

İçerik Eritme Şekli
Zümrüt Cevheri
Emerald Ore
Coal

Doğal Oluşum

Zümrütler, %7.7 ihtimale iglo sandıklarında 1 istif olarak, %18.2 ihtimale çöl tapınağı sandıklarında ve %10.5 ihtimale orman tapınağı sandıklarında 1-3 istif olarak ve %9.1 ihtimalle End şehri sandıklarında 2-6 istif olarak bulunabilirler.

Cep Sürümünde ayrıca demirci sandıklarında da bulunabilirler.

Kulanım

Ticaret

Zümrütler, birincil olarak köylü ticaretinde para olarak kullanılır. Ticaret, zümrüt elde etmek için madencilikten daha kolay ve daha az zaman harcayan bir yoldur.

Üretim Malazemesi

İçerik Üretim Şekli
Zümrütler

Başarılar

Template:Load achievements: Unknown achievement. Achievement title not found on page Başarımlar

Video

Emerald/video

Geçmiş

i
0.3129 Ocak 2010'da, Elmas eklendi. Kodada, zümrüt olarak adlandırıldılar. Ertesi gün bu düzeltildi.
r
May 21, 2012Jeb Ticaret sistemini test ettiği bir görüntü yayınladı. O zaman zümrütler, yakutlar olarak biliniyordu.[1] Yakutlar hala "items.png" dosyasında mevcuttur, ve şu şekilde görünürler: .[2]
1.3.112w21aZümrüt ve Zümrüt Cevheri eklendi. Zümrütler, köylülerle ticaret yaparak yeni eşyalar elde etmede kullanılmaya başlandı.
12w22aZümrüt Bloğu eklendi, ki 9 tane zümrütün dizilmesiyle oluşturulur, ve dekoratif bir blok olarak kullanılmaya başlandı.
1.4.212w32a Zombi Köylüler artık ortaya çıkabiliyor ve kendini iyileştirebiliyorlardı. Zümrütler yine de takaslardan elde ediliyordu, daha sonra yapı oluşturması devre dışı bırakıldı. (?)

Sorunları

Issues relating to “Zümrüt” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Galeri

Kaynaklar

  1. http://www.minecraftforum.net/topic/1621716-15-new-blocksitems/#entry19977082
  2. Snapshot 12w21a/b lang/en_US.lang: item.ruby.name=Ruby
Advertisement