Minecraft Viki
Advertisement

Minecraft serisi; oyunun karakterlerinin, referanslarının ya da "Minecraft" dünyasının Mojang Studios tarafından yayınlanan resmi oyunlar ve medya görünüşlerinden oluşmaktadır.

Oyunlar

Minecraft

Minecraft, Mojang Studios tarafından geliştirilen 3B bir sandbox oyunudur. Tam yayını 18 Kasım 2011 tarihindedir.

Minecraft: Story Mode

Minecraft: Story Mode, Minecraft'a dayalı bölüm bazlı bir üzerine tıklamalı hikaye odaklı bir oyundur. Ekim 2015'te çeşitli platformlarda yayınlanan oyun Microsoft Store'da (Windows) 16 Aralık 2015, Wii U'da 21 Ocak 2016, Apple TV'de 24 Ağustos 2015, Nintendo Switch'te 22 Ağustos 2017 ve Netflix'te 27 Kasım 2018'de yayınlanmıştır. Oyun, Minecraft'ın geliştiricisi Mojang Studios ve Telltale Games tarafından geliştirilmiştir. Oyunun müzikleri bir Kaliforniya atmosferik halk müziği grubu olan Anadel tarafından yapılmıştır. Telltale Games'in önceki oyunlarında kullandığı bölümsel formatı kullanan oyunda oyuncular oyunun ilerleyen safhalarında büyük etkilere sahip olan seçimler yapmaktadır. Telltale Games'in 11 Kasım 2018'deki kapanışından ötürü 25 Haziran 2019'da oyunun desteği kesilmiştir.

Minecraft: Story Mode - Season Two

Minecraft: Story Mode - Season Two, Minecraft'a dayalı bölüm bazlı bir üzerine tıklamalı hikaye odaklı bir oyundur. Temmuz 2017'de çeşitli platformlarda yayınlanan oyun Nintendo Switch'te 6 Kasım 2018'de yayınlanmıştır. Oyun, Minecraft'ın geliştiricisi Mojang Studios ve Telltale Games tarafından geliştirilmiştir. Oyunun müzikleri bir Kaliforniya atmosferik halk müziği grubu olan Anadel tarafından yapılmıştır. Telltale Games'in önceki oyunlarında kullandığı bölümsel formatı kullanan oyunda oyuncular oyunun ilerleyen safhalarında büyük etkilere sahip olan seçimler yapmaktadır. Telltale Games'in 11 Kasım 2018'deki kapanışından ötürü 25 Haziran 2019'da oyunun desteği kesilmiştir.

Minecraft Earth

Minecraft Earth; iOS, iPadOS ve Android platformları için geliştirilen bedava bir artırılmış gerçeklik oyunudur. Yapı inşa etme ve gerçek hayat konumlarında seyahat ederek materyal toplamaya dayalı oyun aylar süren bir kapalı beta sürecinden sonra 11 Aralık 2019'da dünya çapında yayınlanmıştır. COVID-19 pandemisini bir etken olarak alarak 30 Haziran 2021 yılında desteği kesilmiştir.

Minecraft Dungeons

Minecraft Dungeons; Mojang Studios, Xbox Game Studios ve Double Eleven tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera rol yapma oyunudur. 26 Mayıs 2020 tarihinde Windows (minecraftdungeons.net ve Microsoft Mağazası/Xbox uygulaması üzerinden), Xbox One, Nintendo Switch ve PlayStation 4 platformlarında, 10 Kasım 2020 tarihinde Xbox Series X|S platformunda, 22 Eylül 2021 tarihinde ise Windows için Steam'de yayınlanmıştır.

Minecraft Dungeons Arcade

Minecraft Dungeons Arcade; Mojang Studios ve Play Mechanix tarafından geliştirilen bir Minecraft Dungeons adaptasyonudur. 2021'in üçüncü çeyreğinde yayınlanmıştır.

Minecraft Legends

Minecraft Legends; Mojang Studios, Xbox Game Studios ve Blackbird Interactive tarafından geliştirilmekte olan bir gerçek zamanlı aksiyon strateji oyunudur. 2023 yılında yayınlanması planlanmaktadır.

Minecraft Hour of Code

Minecraft Hour of Code internet sayfası 4 Minecraft oyunu listelemektedir:

  • Minecraft Adventurer
  • Minecraft Designer
  • Minecraft Hero's Journey
  • Minecraft Voyage Aquatic

Medya

Film

Minecraft: The Story of Mojang

Minecraft: The Story of Mojang, 2012 yılında 2 Player Productions tarafından çekilmiş, Mojang Studios'un tarihi ve gelişimini ele alan bir belgeseldir. Paul Owens tarafından yönetilip Paul Levering, Peter De Bourcier ve Burnie Burns tarafından geliştirilen belgesel Kickstarter kampanyalarından ek fon almıştır. Film 21 Şubat 2011'de duyrulmuş ve 22 Aralık 2012'de Xbox Live ile diğer platformlarda halka açık şekilde yayınlanmıştır. Yayının ertesi günü yayınlandığı platformlara The Pirate Bay de dahil olmuştur.

Minecraft: The Movie

Minecraft: The Movie, Minecraft oyununu baz alan İsveç-Amerikan canlı çekim bir gelecek filmdir. Jared Hess tarafından yönetilmekte ve senaryosunu Chris Bowman ile Hubbel Palmer'ın yazmaktadır. Warner Bros. Pictures tarafından 4 Mart 2022'ta yayınlanması planlanan film COVID-19 pandemisi nedeniyle şu an bilinmeyen bir yayın tarihine sahiptir.

Romanlar

Minecraft Official Novels, Minecraft için çeşitli yazarlar tarafından yazılan bir dizi romandır.

Çocuk kitapları

Minecraft: Woodsword Chronicles

Minecraft: Woodsword Chronicles, Nick Eliopulos tarafından yazılıp Luke Flowers, Alan Batson ve Chris Hill tarafından çizilen bir dizi çocuk kitabıdır.

Minecraft: Stonesword Saga

Minecraft: Stonesword Saga, Nick Eliopulos tarafından yazılan ve süregelmekte olan bir dizi çocuk kitabıdır.

Step into Reading series

Minecraft, Nick Eliopulos tarafından yazılan ve Alan Batson tarafından çizilen bir dizi çocuk kitabıdır.

Mobs of Minecraft

Mobs of Minecraft, Christy Webster tarafından yazılan ve Alan Batson tarafından çizilen süregelmekteki bir dizi çocuk kitabıdır.

Diğer

Minecraft Mini-Series

Minecraft Mini-Series, Mojang Studios'un Minecraft oyununu baz alan bir aksiyon/macera animasyon internet serisidir. Seri Mojang Studios ve Xbox Game Studios ile Atomic Cartoons ve Mattel Creations işbirliğinde geliştirilmiş, Christopher Keenan tarafından yönetilmiş ve 26 Ekim 2017'de Mattel Action YouTube kanalında gösterime girmiştir. Final bölümünün yayın tarihi 10 Mayıs 2018'dir.

Dark Horse Comics serisi

Minecraft, Dark Horse Comics'in Mojang Studios ile işbirliğiyle çıkardığı, oyunu baz alan bir çizgi roman serisidir.

Minecraft Card Game

Minecraft Card Game, Mojang Studios ve Mattel Games tarafından üretilen bir kart oyunudur. Oyunda oyuncular kaynak kartlarını "çıkarıp" bunları kullanarak üretme kartları ile "üretme" yaparlar. Böylece aletler üretip puan toplayabilirler.

Minecraft: Builders & Biomes

Minecraft: Builders & Biomes, Mojang Studios ve Ravensburger tarafından üretilen bir masa oyunudur. Oyunda oyuncular olabildiğince fazla tecrübe puanı kazanmak amacıyla Dünya'yı keşfe çıkar, yapılar oluşturur ve düşmancıl canlıları öldürür. Oyuncular ayrıca blok ve silah toplayabilir.

Ticari ürünler

LEGO Minecraft

Aralık 2011'de Mojang Studios, LEGO'ya LEGO Ideas (zamanıda LEGO Cuusoo) programı için Minecraft fikirleri sunmuş hızlıca kullanıcılar tarafından verilen 10.000 oy toplamıştı. 24 Ocak 2012'de LEGO Ideas konseptin kabul edildiğini ve Minecraft bazlı setler üreteceklerini duyurdu. Şubat 2012'de ilk LEGO Minecraft seti Micro World tanıtıldı ve ön siparişe açıldı. Satışa sunuş 2012'nin ortalarında oldu.

Minecraft Books

The Official Minecraft Books, Minecraft bazlı bir dizi rehber kitabıdır. Yeni ve deneyimsiz oyuncular için yazılan kitaplar koleksiyoncular tarafından alınacak kadar yüksek kalitededir.

Minecraft: Creeper Crunch

Minecraft: Creeper Crunch, Amerika Birleşik Devleteri'nde Kellogg's tarafından üretilen bir kahvaltı gevreğidir. Tarçınlı toz haline getirilmiş yulaf ve "Creeper Bit" isimli küp şeklinde marshmallow'lardan oluşur.

Galeri

Ayrıca bakınız

  • Karakter
Advertisement