Minecraft Viki
Advertisement
Gear (item)
Bu makale halen yapım aşamasında. 
Yapım aşamasında yardımcı olursanız seviniriz.
Java Sürümü
Upload Java Sürümü
Geliştirici(ler)

{{{geliştirici}}}

Yayıncı(lar)

{{{yayıncı}}}

Platform(lar)

WindowsmacOSLinux

Programlama dili

Java[1]

Son sürüm
  • Son Sürüm: 1.19.1
Yayın tarihi
  • 17 Mayıs 2009 (Classic)
  • 23 Aralık 2009 (Indev)
  • 27 Şubat 2010 (Infdev)
  • 30 Haziran 2010 (Alpha)
  • 20 Aralık 2010 (Beta)
  • 18 Kasım 2011 (Tam sürüm)
Derecelendirme(ler)
Boyut
Lisans

Kullanım Koşulları

Mevcut kaynak

Kısmi (aşağıya bakın)

Bağlantılar

  • [{{{internet sitesi}}} Site]

Ücretsiz deneme Temel Oyun

Lüks Koleksiyon

Minecraft: Java Sürümü (eski adıyla Minecraft), [[Mojang Studios tarafından geliştirilen Minecraft orijinal versiyonudur. ]] Windows, macOS ve Linux için. Notch, 10 Mayıs 2009'da geliştirilmeye başlandı ve Minecraft'ı 17 Mayıs 2009'da herkese açık olarak piyasaya sürdü. Oyunun tam sürüm sürümü ([[Java Sürümü 1.0.0|1.0.0] ]) 18 Kasım 2011'de MINECON 2011'deydi.

Benzersiz Özellikler[]

Güncellemeler doğrudan Minecraft Launcher tarafından yönetilir, dolayısıyla platform sahiplerinin sertifikasyonundan geçmek zorunda değildir.

Oyunu oynamak için bir Microsoft hesabı ile oturum açmanız gerekir. En son sürüme ve en son anlık görüntüye ek olarak, Java Sürümünün eski sürümlerinin çoğu da başlatıcı aracılığıyla edinilebilir. Başlatıcı, mods, geliştirme sürümleri ve eski sürümler için yararlı olan ayrı profillere izin verir.

Java Sürümünün kodu diğer sürümlere göre daha kolay değiştirilebilir ve bu nedenle mods ve özel sunucular için açık ara en sağlam sahnelere sahiptir. Buna bir örnek, gizleme haritası[12], modlamayı kolaylaştırmak için tasarlanmıştır. Java Edition için Realms, Bedrock Edition için Realms Plus'tan ayrı bir hizmettir.

Oyunu 7 Haziran 2022'den önce satın alan Java Sürümü sahipleri, Windows için ücretsiz bir Bedrock Sürümü kopyasına sahip oldular. PC'de Java Edition ve Windows'ta Bedrock Edition artık Minecraft: PC için Java & Bedrock Edition olarak birlikte satılmaktadır. [13]

Geliştirme[]

Klasik Öncesi[]

CaveGame

Cave Game

Notch, Minecraft fikrini 2009'da TIGSource forumlarının diğer üyeleriyle Infiniminer oynadıktan sonra aldı.[14] Diğer etkiler arasında Dwarf Fortress, Dungeon Keeper,[15] ve Notch'un kendi önceki projesi RubyDung için ilham kaynaklarından biridir.[16]

Notch, "Minecraft" üzerinde çalışmaya ilk başladığında bunun sadece küçük bir proje olmasını planlamıştı. Örneğin Notch, 13 Mayıs 2009'da Minecraftın ilk YouTube videosunu yüklediğinde henüz bir isme karar vermemişti ve sadece "mağara oyunu" olarak adlandırmıştı.[17][18] Adı Minecraft: Order of the Stone ertesi gün duyuruldu[19] (bir [https: //tigsource.com TIGSource] kullanıcısının bir IRC sohbetinde verdiği forumlar[20]), The_Order_of_the_Stick|The Order of the Stick, bir webcomic ve "en iyilerinden biri" referansı "İnternetteki şeyler" olarak adlandırılmış ve kısa bir süre sonra çok daha basit olduğu için ve insanların "The Order of the Stick" ile karıştırmasını önlemek için Minecraft olarak kısaltılmıştır. Adı Minecraft: Hikaye Modu için daha sonra kullanıldı. Oyun nihayet 16 Mayıs 2009'da "erken özel tek oyunculu alfa" için yayınlandı.[21] Bugün, tüm klasik öncesi sürümlerin çoğu kaybolmuştur.

Klasik[]

Classic

Minecraft Klasik.

Minecraft 0.0.11a, 17 Mayıs 2009'daki özel sürümün ertesi günü genel olarak yayınlandı,[22] ve oyundan sonraki gün IndieGames.com'da bahsedildi.[23] Bu aşama daha sonra Minecraft Klasik olarak adlandırıldı].[24] Temmuz'da Minecraft Hafif Java Oyun Kitaplığı (LWJGL) kullanılarak yeniden yazıldı.[25] Minecraft Beta onu yeniden sunana kadar, Classic ' oyununun tek versiyonuydu. Yaratıcı oyun modu ile 'Minecraft', oyunculara Hayatta Kalma modunda olduğu gibi onları toplamak zorunda kalmadan inşa etmeleri için sonsuz miktarda her blok verir. Hayatta Kalma testinden kısa bir süre önce çok oyunculu bir test de yapıldı.

Hayatta Kalma Testi[]

Hayatta Kalma Testi, Classic'in bir versiyonu olarak 1 Eylül 2009'da piyasaya sürüldü. Bu, Hayatta Kalma Modu'nun tanıtımıydı. İçinde, oyuncunun artık blokları kazması, çeteler ile yüzleşmesi ve bir sağlık barı olması gerekiyordu. Oyuncu ölürse harita kaybolurdu; yedeklenmediği takdirde, kullanıcının Hardcore moduna benzer şekilde yeni bir haritayla baştan başlaması gerekir.

Indev[]

Indev

Indev

Indev (in development'in kısaltması), 23 Aralık 2009'da, Notch'un topluluğa uyguladığı yeni özellikleri denemesine izin vermesi için istekler almasının ardından piyasaya sürüldü. Hayatta Kalma Testi. Indev 0.31 sürümü minecraft.net/indev adresinde halka yayınlandı ve yalnızca oyunu satın almış kişiler tarafından kullanılabilir. Yeni bir oyun başladığında, oyuncu prefabrik bir ahşap evde doğardı.

Güncellemeler, Klasik'ten daha karmaşık ve gerçekçi bir hafif düzenleme planının yanı sıra bir gündüz-gece döngüsü getirdi. Indev bundan sonra daha fazla güncelleme aldı ve "Minecraft"a birkaç temel özellik ekledi. Kullanım ömrü boyunca, bazı güncellemeler çoğunlukla yiyecek, meşaleler veya ateş gibi yeni şeyleri test etmeye ayrılmıştı. zorluk ayarları: Barışçıl, Kolay, Normal ve Zor, oyuna eklendi. Indev'e özgü seviye türleri, biyomlar ve boyutlara benzerdi - örneğin, Yüzen Adalar ve Gökyüzü Boyutu ve "Cehennem" (Nether değil). Hayatta Kalma Testi gibi, oyuncu ölürse tüm ilerleme kaybedilir.

Infdev[]

Infdev 20100618

Infdev

Infdev (infinite development'in kısaltması)[26] 27 Şubat 2010'da yayınlandı ve Minecraft'geliştirme sürecinin üçüncü aşaması oldu . Oyun olanaklarını daha da genişleten, sonsuz sayıda oluşturabilen önemli haritaların yanı sıra yeni craftingrecieps, 3D bulutlar, yeni bir arazi oluşturucu, daha gerçekçi sıvı sistemi ve daha karmaşık mağaralar. Ancak Infdev, Indev'in dünya temaları gibi diğer özelliklerini kaldırdı. Bu da "yüzen adalar" ve "kalıcı gün" gibi özelliklerin sonunu getirdi. Infdev'in ana amacı sonsuz haritalar geliştirmek olduğundan, bu kaldırma işlemleri anlaşılabilir. Bununla birlikte, minecartlar, mob spawnerlar içeren zindanlar ve yeniden doğma yeteneği gibi bazı ekstra oynanış özellikleri ve öğeleri eklendi.

30 Haziran 2010'da Alpha ile değiştirildikten sonra Infdev, kaldırıldığı Eylül 2010'a kadar resmi Minecraft web sitesinde erişilebilir durumda kaldı. Başlatıcı seçeneklerinde "Geçmiş sürümler" düğmesi etkinleştirilerek yalnızca bir sürüm, Infdev 20100618, başlatıcı aracılığıyla oynatılabilir.

Alfa[]

OldNether

Nether Alfa'da

Alfa, 30 Haziran 2010'da piyasaya sürüldü, ancak yalnızca teknik olarak, Alfa olarak etiketlenen ilk sürüm Alfa v1.0.1 idi. Bu güncelleme yayınlandığında Notch, Infdev (30 Haziran 2010) adını Alfa v1.0.0 olarak değiştirmeye karar verdi. Oyunun bu aşamasında Minecraft'a eklenen birçok önemli özellik görüldü. Hayatta Kalma için Çok Oyunculu oluşturuldu ve Redstone, Tekneler, yeni müzik ve yeni canlılar gibi özellikler, genellikle "Gizli Cuma Güncellemeleri" içinde duyurulmadan oluşturuldu. .

30 Ekim 2010'daki Cadılar Bayramı Güncellemesi, biyom'lar, Nether, yeni çeteler, bloklar ve öğeler ve diğer değişiklikleri ekleyen büyük bir güncellemeydi.

Alfa'nın biyomları tanıtmasının, en azından kısmen, Indev'in dünya temaları geri dönüşü olarak görülebilir ve gerçekten de Nether, 'Cehennem' dünya temasından farklı değildir. Alfa'daki bir başka yeniden giriş, çok oyunculu'nun geri dönüşüydü. Klasik'in yaratıcı çok oyunculu modundan farklı olarak, Alfa'nın çok oyunculu modu yalnızca mantıksal olarak "Survival Multiplayer" olarak adlandırılan Hayatta Kalma biçiminde mevcuttu.

Başlatma seçeneklerinde "Geçmiş sürümler" düğmesini etkinleştirerek başlatıcıda hala oynanabilir. Bugün, tüm Alfa sürümlerinin %23'ü kaybolmuştur.

Beta[]

Beta

Beta, Minecraftın'resmi yayınlanmadan önceki gelişiminin altıncı ve son aşamasıydı. Beta, 20 Aralık 2010'da yayınlandı. Eklenen özellikler arasında yeni bir logo ve başlatıcı, özelleştirilebilir dünya adı ve dünya tohumu, başarılar ve istatistikler, hava durumu, [ [Hafif#Pürüzsüz aydınlatma|Pürüzsüz Aydınlatma]], boyalar, daha fazla bitki türü (iki yeni tür ağaç ve uzun çimen), kurtlar ve [[kalamar] ], yataklar ve diğer bloklar ve öğeler.

Macera Güncellemesi, keşfetmeye, savaşmaya ve oyuna bir son eklemeye odaklanan büyük bir güncelleme setiydi. Eklenen özellikler arasında yeni bir arazi oluşturucu, yeni çeteler, bloklar, biyomlar ve öğeler bulunur. Oluşturulan üç yapı eklendi: köyler, kaleler ve mayın kuyusular. Genel oyun'daki değişiklikler, critical hit'ler ve experience dahil olmak üzere geliştirilmiş bir savaş sistemi, yeniden sunulan bir Creative, Hardcore ve oyunu The End'e giderek ve ender dragon'u yenerek bitirin.

Başlangıçta Beta 1.7'de başlatılması planlanan Macera Güncellemesinin ilk bölümü, 14 Eylül 2011'de Beta 1.8 olarak yayınlandı. 9 Eylül 2011'den itibaren, geliştirme sürümleri " "Mojang Studios tarafından sızdırıldı.[27] Beta 1.9 hiç yayınlanmadı, ancak 1.9 sürüm numarasını kullanan 6 ön sürüm, kullanıcıların test etmesi ve raporlaması için kullanıma sunuldu Mojang Studios'a geri dönüyor. 18 Ekim'de bir özelliğin dondurulması yürürlüğe girdi ve Mojang Studios, tüm "Minecraft" geliştirme odağını hataları düzeltmeye ve oyunu çıkışa hazırlamaya kaydırdı.[28] 13 Kasım'da, geliştirme sürümünden sesler ekleyen resmi 1.8.1 güncellemesiyle birlikte 1.0 sürüm adayı yayınlandı.[29]

Başlatma seçeneklerinde "Geçmiş sürümler" düğmesini etkinleştirerek başlatıcıda hala oynanabilir.

Tam Sürüm[]

Dosya:Java Sürümü 1.19.png

Java Sürümü 1.19

TheEnderdragon

Son'daki ender ejderha

Minecraftın tam sürümü 1.0.0, 18 Kasım 2011'de MINECON 2011 sırasında Notch tarafından açılış konuşması töreninde yayınlandı. 21:54'te UTC. Jeb bir tweet'te sürüm numarasını doğruladı ve ayrıca oyunun resmi olarak Beta'dan çıkacağını belirtti.[30] Sürüm, Macera Güncellemesi'nden Beta 1.8'e dahil olmayan birçok özelliği içermektedir. En göze çarpan özellik, oyunun End'de Ender Ejderhası'nı öldürerek elde edilebilen bir oyun sonudur.

Minecraftın tam sürümü tam fiyat üzerinden ücretlendirilir (US$29,99, CA$39,99, {{w|Euro|€} }29,99, £24,99, AU$39,95, NZ$49,95 veya S$39,90) yeni oyunculara, ancak Alfa ve Beta oyuncular bu kopyayı düzenli olarak güncelleyerek alırlar. Yayınlandıktan sonra Notch, bir röportajda, derecelendirilecek ve incelenecek tam bir oyun yayınlama konusunda gergin olduğunu söyledi. Oyun piyasaya sürüldüğünde iyi karşılandı ve birçok oyun web sitesi ve hayran incelemeleri tarafından yüksek puanlar aldı.

O zamandan beri yeni oyun mekaniği, yeni çeteler ve biyomlar gibi eklemelerle sonraki güncellemeler yayınlandı. 1.0.0'dan bu yana yapılan eklemelerin tam listesi için bkz. Java Sürümü sürüm geçmişi.

Oyun, Bedrock'tan ayırmak için Java Sürümü 1.12.2'de Java Edition altyazısını aldı .

6 Ekim 2018'de Mojang Studios, başta Brigadier komut motoru ve Üst Veri Düzeltici olmak üzere Java Sürümü kodunun açık kaynaklı bölümlerini sağladı. Açık kaynak kullanımı için oyunun oluşturma motorunun Blaze3D adlı tamamen yeniden yazılması düşünülüyor.[31]

Demo Sürümü[]

Java Editionın demo versiyonu henüz Minecraft'ı satın almamış ve bazı kısıtlamaları olan oyuncular içindir:

  • Demo versiyonu her zaman survival mode olarak ayarlanmıştır.
  • Yalnızca bir dünya oluşturulur: (Demo_World).
  • Dünya aynı Tohum kullanarak üretir: -343522682.
  • player dünyayı oynamak için sınırlı bir süreye sahiptir (zamanlayıcı 0'a gittiğinde, oyuncu oynamaya devam edebilir ancak dünya ile etkileşime giremez).
  • Oyuncunun adı her zaman Player olarak ayarlanmıştır.
  • Oyuncu, yeni bir demo dünyasına başlarken bir bonus sandık alır.

Kontroller[]

Java Sürümü için kontroller, klavye ve fare, Dokunmatik ekran veya dokunmatik yüzey ile kullanılmak üzere tasarlanmıştır.

Sistem Gereksinimleri[]

Donanım[]

Minecraft: Java Edition Kurulum Sorunları SSS – Ana Sayfa'na göre:

Herhangi bir bilgisayar aslında "Minecraft"ı çalıştırabilir - düşük bir işlemci ve grafik kartıyla bile - ancak yüksek RAM gerekir. Ancak keyifli bir deneyim için önerilen gereksinimlere başvurmanız önerilir. Daha eski işletim sistemleri, yazılım kullanarak "Minecraft" çalıştırabilir, ancak sonuç olarak olumsuz bir performans etkisi beklenir.

Minimal Gereksinimler[]

  • CPU: CPU: Intel Core i3-3210 3.2 GHz, AMD A8-7600 APU 3.1 GHz, Apple M1 chip, yada eşdeğer
  • RAM: 2 Gigabayt
  • GPU (Integrated): Intel HD Graphics 4000 (Ivy Bridge) ya da AMD Radeon R5 series (Kaveri line), OpenGL 4.4 ile
  • GPU (Discrete): GeForce 400 Series or AMD Radeon HD 7000 series, OpenGL 4.4 ile
  • HDD/SSD: En az 1 Gigabayt
  • OS:
    • Windows: Windows 7 yada sonrası
    • macOS: macOS Mojave (10.14.5) yada sonrası
    • Linux: 2014'ten sonraki tüm modern 64 bit dağıtımlar

Önerilen Gereksinimler[]

  • CPU: Intel Core i5-4690 3.5GHz, AMD A10-7800 APU 3.5 GHz, ya da eşdeğer
  • RAM: 4 Gigabayt
  • GPU: GeForce 700 Series or AMD Radeon Rx 200 Series, OpenGL 4.5 ile
  • HDD/SSD: 4 Gigabayt (SSD önerilir)
  • OS (64-bit önerilir):
    • Windows: Windows 10 (ve üzeri)
    • Linux: 2014'ten sonraki tüm modern dağıtımlar

Yazılım[]

  • Bazı kullanıcıların işletim sistemleri için Java'nın uyumsuz bir sürümünü (32-bit veya 64-bit), Java 7'nin belirli sürümlerini kullanırken veya Java'nın birden çok sürümünü kullanırken "Java Sürümü"nü oynatırken sorun yaşadıklarını lütfen unutmayın. kurulur.
  • Java Sürümü 1.17'den Java Sürümü 1.17.1'e kadar olan sürümler için, Java Sürümünü çalıştırmak için Java 16 gereklidir. Oyuncu Java 16'ya sahip olup olmadığını bilmiyorsa Minecraft Launcher varsayılan olarak Java Sürümü kendi Java sürümünü sağlar.
  • Java Sürümü 1.18'den itibaren, Java Sürümünü çalıştırmak için Java 17 gereklidir. Oyuncu Java 17'ye sahip olup olmadığını bilmiyorsa Minecraft Launcher varsayılan olarak Java Sürümü kendi Java sürümünü sağlar.

Oyun dosyalarını indirmek, kullanıcı adlarını doğrulamak ve çok oyunculu sunuculara bağlanmak için Java Sürümü için sabit bir İnternet bağlantısı gereklidir. Oyuncu internete bağlıyken en az bir kez Java Sürümü indirmeli ve çalıştırmalıdır; daha sonra, oynatıcı internet bağlantısı olmadan oynayabilir, ancak güncellemeleri almak veya çevrimiçi oynamak için yine de bağlanması gerekir.

Java Sürümü, Windows RT, ChromeOS (Linux açık değilse) veya Java kullanan araba, Blu-ray oynatıcı veya Android cihaz gibi bazı PC olmayan cihazlarda çalışamaz.

Bir Java Sürümü sunucusu çalıştırmak için sistem gereksinimlerine ilişkin bilgiler burada bulunabilir.

Puanlama[]

Değerlendirme Yayın
92.79% GameRankings
93/100 Metacritic
A+ 1UP.com
4.5/5 GamesRadar
10/10 Eurogamer
9.25/10 Game Informer
8.5/10

GameSpot

5/5 GameSpy
9.0/10 IGN

Minecraft: Java Sürümü ilk olarak Haziran 2009'da satışa sunuldu ve o zamandan beri 30 milyondan fazla kopya sattı. "Minecraft" eleştirmenlerden büyük beğeni topladı ve o zamandan beri piyasaya sürülen en etkili ve başarılı bağımsız oyunlardan biri haline geldi. Oyunun popülaritesi, yeni bir Minecraft klonu türünün yaratılmasını etkiledi.[32] Oyun, oyuncularına oyun içinde sağladığı yaratıcı özgürlük ve genel oynanışın ne kadar dinamik olduğu için övüldü. Minecraft, yaratıldığından bu yana, tüm sürümlerin toplamda 238.000.000 kopya satarak tarihin en çok satan video oyunu haline geldi.[33] PC Gamer, Minecraftı iş yerinde oynanabilecek en iyi dördüncü oyun olarak listeledi.[34]

Daily Record'dan Scott Munro tarafından oyunun Alpha aşamasındaki bir versiyonun incelemesi, onu "zaten özel bir şey" olarak nitelendirdi ve okuyucuları onu satın almaya teşvik etti.[35] Rock, Paper, Shotgun yazarı Jim Rossignol ayrıca şu alfayı önerdi: oyun, "bir tür üretken 8-bitlik Lego S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl olarak adlandırılıyor."[36] 17 Eylül 2010'da oyun webcomic Penny Arcade başladı oyunun bağımlılık yapmasıyla ilgili bir dizi çizgi roman ve haber gönderisi.[37] Video oyunu talk show Good Game ona 7,5 verdi ve 10 üzerinden 9 verdi, yaratıcılığını ve özelleştirmesini övdü, ancak eleştirdiler. öğretici eksikliği.[38]

On May 5, 2011, Minecraft was selected as one of the 80 games that would be displayed at the Smithsonian American Art Museum as part of "The Art of Video Games" exhibit that was opened on March 16, 2012.[39]

Ödüller[]

MojangTrophies

Mojang'ın Sahip Olduğu Ödüller

"Minecraft" piyasaya çıktığından beri çok sayıda ödül kazandı:

  • PC Gamer "Yılın Oyunu"[40]
  • Bağımsız Oyunlar Festivali Büyük Ödülü ve "İzleyici Ödülü"[41]
  • Good Game "2010'un En İyi İndirilebilir Oyunu"[42]
  • Rock Paper Shotgun "Yılın Oyunu"[43]
  • Bağımsız Veri Tabanı "Yılın Bağımsız Yapımcısı", "En Yenilikçi ve En İyi Tek Oyunculu Bağımsız Yapımcı"[44]
  • Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödüllerinin "En İyi Çıkış Yapan Oyun", "İndirilebilir En İyi Oyun" ve "En Yenilikçi Oyun Ödülü"[45]
  • Polygon'un On Yılın 1 Numaralı Oyunu[46]

Tanıtım Videosu[]

6 Aralık 2011'de Minecraft'ın tam sürümünden sonra Mojang Studios'un resmi YouTube kanalında resmi bir fragman yayınlandı. Video, geçmişte Mojang Studios için güncelleme fragmanları ve videolar hazırlayan Hat Films yerine Vareide tarafından yapıldı.

Daha önce yine Vareide tarafından yapılan başka bir fragman Minecraft web sitesinde yayınlanmıştı:

Önemsiz Şeyler[]

  • 1.12.2'de Java Sürümü olarak yeniden adlandırılmadan önce bu sürüm, mobil ve konsol platformlarında çalışan diğer sürümlerden (daha sonra "Bedrock" adı altında birleştirildi) farklı olarak genellikle gayri resmi olarak "PC sürümü" olarak adlandırılır. Baskı").
  • Minecraft: Java Sürümü kaynak kodu GitHub'da Bartosz Bok'un Brigadier'in daha önce geliştirmesi sırasında atıfta bulunduğu "Mojang/Minecraft" adlı özel bir depoda barındırılıyor olabilir. açık kaynak sürümü.[47]
  • minecraft.net üzerindeki Java Sürümü sayfası Bedrock Sürümünden ekran görüntüleri kullanır.[48]

Galeri[]

Referanslar[]

  1. [1]
  2. Minecraft: Java Sürümü - ESRB
  3. Minecraft: Java Edition PEGI Puanı
  4. Minecraft | Avustralya Sınıflandırması
  5. Minecraft
  6. Minecraft DEJUS Derecelendirme
  7. Minecraft GSRR Derecelendirmesi
  8. ac557e8' 'Minecraft GRB Puanı (2015)
  9. 57e8 Minecraft GRB Puanı (2016)
  10. d53453bb0 ' "Minecraft" GRB Puanı (2022)
  11. Minecraft Minecraft OFLC Derecelendirmesi
  12. “Yarının anlık görüntüsünün mod geliştiriciler için küçük bir sürprizi var! Bir veya iki kişiyi mutlu etmeli :)”@Dinnerbone, 3 Eylül 2019
  13. Şablon:LinkŞablon:Ölü bağlantı
  14. [https: //forums.tigsource.com/index.php?topic=6273.0 "Minecraft (alfa)"] – TIGSource Forumları, 17 Mayıs 2009
  15. “Dungeon Keeper şu anda gog.com'da! Minecraft”@notch, 3 Haziran 2011
  16. Minecraft'ın kökenleri – Notch Sözü, 30 Ekim 2009
  17. Mağara Oyunu teknoloji demosu! – The Word of Notch, 13 Mayıs 2009
  18. Mağara oyunu teknoloji testi – YouTube ([http: //web.archive.org/web/20150501040204/https://youtube.com/watch?v=F9t3FREAZ-k Arşivi])
  19. Minecraft: Order of the Stone – The Word of Notch, 14 Mayıs 2009
  20. Şablon:Citation
  21. Erken özel tek oyunculu alfa çok yakında – The Word of Notch, 16 Mayıs 2009,
  22. Minecraft 0.0.11a, kamu tüketimi için – The Word of Notch, 17 Mayıs, 2009
  23. Şablon:Citation
  24. Sunucu yedeklendi! – The Word of Notch, 28 Haziran 2010,
  25. Sanırım hangi oyunu yaptığımı biliyorum – The Word of Notch, 16 Temmuz 2009,
  26. “Hatırladığım kadarıyla kurduğum şubenin adıydı sonsuz arazi boyutunu test etmek için. Normal olan elbette "indev" idi, bu yüzden zekice bir kelime oyunuydu. Bence hiçbir gerçek düşünce bunun ötesinde bir anlam ifade etmedi.”@notch, 18 Mart 2021
  27. “Ooh, görünüşe göre 1.8 sızdırılmış, bunu asla kabul etmeyeceğim. ;) Yine de güvenmediğiniz yazılımları kurarken dikkatli olun.”@notch, 10 Eylül 2011
  28. “Şimdi bir aylık düzeltme ve hata sabit ve performans ince ayarları ve optimizasyonları. "Eğlenceli!"”@notch, 19 Ekim 2011
  29. Şablon:Citation
  30. “Bir sonraki resmi sürüm tekrar 1.0 olacak ve sırasında yayınlanacak Minecon”@jeb_, 25 Ekim 2011
  31. "Programmers: Play with Minecraft's Inner Workings!" by [ [Tom Stone]]. Minecraft.net, Hata: Geçersiz saat.
  32. Şablon:Citation
  33. Şablon:Citation
  34. Şablon:Citation
  35. Şablon:Citation
  36. Şablon:Citation
  37. Şablon:Citation
  38. Şablon:Citation
  39. Şablon:Citation
  40. Şablon:Citation
  41. Şablon:Citation
  42. Şablon:Citation
  43. Şablon:Citation
  44. Şablon:Citation
  45. Şablon:Citation
  46. Şablon:Citation
  47. Şablon:Link
  48. Şablon:Citation

Şablon:Java Edition

Advertisement