Ana menüyü aç

Minecraft

Yaratıcı mod envanteri oldukça çeşitli eşyalarla doludur.

Eşyalar yalnızca oyuncu'nun envanteri ve elinde bulunabilen objelerdir - bu oyun dünyasına direk olarak yerleştirilemedikleri anlamına gelir.

İçindekiler

DavranışDüzenle

Bazı eşyalar, kullanıldığında, kendilerinin bir blok ya da varlık versiyonunu oyun dünyasına yerleştirirler. Basitçe, envanterdeyken bir eşya ve yerleştirildiklerinde bir blok olurlar. Örnek olarak, botlar yerleştirildiklerinde bir varlığa dönüşürler ve yataklar da bir blok grubuna dönüşürler. hotbarda seçildiklerinde, HUD'un üstünde kısa bir süre isimlerini gösterirler.

Tüm eşyaları oyun evrenine sürekli olarak yerleştirmenin tek yolu eşya çerçevesileri kullanmaktır.

Eşyalar item IDs yani eşya kimlik numaraları kullanır, aynı şekilde bloklar da block IDs yani blok kimlik numaraları kullanırlar..

Eşyaların ListesiDüzenle

HammaddelerDüzenle

Ham maddeler diğer eşya ve blokları zanaatçılık, iksircilik, and pişirme ile elde etmek için kullanılır.

ÜretilmişDüzenle

Çoğu eşya üstte listelenmiş hammaddeler ile üretilir.

İksirlerDüzenle

iksirler yaratıklara ve oyunculara durum efektleri verir.

YiyecekDüzenle

Yiyecek eşyaları oyuncuyu beslemek, ona açlık puanları ve doygunluk kazandırmak için kullanılır. Bazı yiyecekler oyuncuya bazı durum efektleri verebilir, bu etkiler iyi veya kötü olabilir. Ayrıca yiyecek eşyaları evcilleştirilebilir yaratıkların (atlar ve kurtlar gibi) canlarını yenilemek ve pasif yani saldırmayan yaratıkları (domuzlar ve inekler gibi) çiftleştirmek için de kullanılabilir.

BitkilerDüzenle

Çoğu bitki yemek için ekilir, büyür ve hasat edilir . Bitkilerin büyüme hızı kemik tozu ile arttırılabilir.

BoyalarDüzenle

Boyalar 16 eşyadan oluşan bir gruptur ve yün, deri zırh, sert kil, bazı yaratıklar, flamalar ve camın rengini değiştirmek için kullanılır.

AraçlarDüzenle

Araçlar birçok amaç için kullanılır, ağırlıklı olarak yiyecekleri hasat etmek ve madenleri (altın elmas vs.) toplamak için kullanılır.

Bilgi VericiDüzenle

Bu araçlar oyunculara yön bulmada ve çevrelerindeki dünyayı anlamalarında yardımcı olur.

SilahlarDüzenle

Silahlar genelde yaratıklara (ve diğer oyunculara) zarar vermek ve/veya engel olmak için kullanılır.

ZırhDüzenle

Zırh yaratıklar, oyuncular ve çevreden alınan hasar miktarını azaltır. Zırh büyülemeleri alınan hasarın çok daha azalmasını sağlar.

Seyahat AraçlarıDüzenle

Seyahat araçları oyuncuların, yaratıkların ve hatta bazı blokların çok daha verimli bir şekilde yolculuk etmesini sağlar.

YardımcıDüzenle

Yardımcı eşyalar bir çok spesifik durumda oyunculara oldukça yardımcı olurlar.

DekorasyonDüzenle

Dekorasyonlar yalnızca estetik açısından kullanılırlar.

Yalnızca Yaratıcı ModDüzenle

Bu eşyalara yalnızca yaratıcı mod envanterinden erişilebilir.

Yalnızca KomutlarlaDüzenle

Bu eşyalara yalnızca komutlar ile erişilebilir, örneğin /give gibi.

Yalnızca Pocket Edition(Mobil Sürüm)/Windows 10 EditionDüzenle

Bu eşyalara yalnızca Pocket Edition (Mobil Sürüm) ve Windows 10 Edition ile erişilebilir.

VideoDüzenle

GeçmişDüzenle

Indev
Decenber 31, 2009Envanter ve bununla beraber ilk "non-tile" (etiketsiz) eşyalar eklendi.
Notch eşyalar ve envanteri tamamen fonksiyonel yapmak için sıkı çalıştı.[1][2]
January 11, 2010İşlevsel ilk eşyalar eklendi: demir kürek, demir kazma, demir balta ve çakmak.
Çünkü zanaat sistemi bu noktada mevcut değildi, bu eşyalar yeni bir dünya oluşturulduktan sonra otomatik olarak envantere ekleniyordu.[3]
Elmalar eklendi ama henüz işlevsizlerdi.
January 22, 2010Artık kaynak eşyalarına bloklar yerleştirilebilir.
Yere düşen eşyalar artık yerçekiminden etkileniyorlar.
January 24, 2010Artık eşyaları teker teker atmak yerine eşya yığınları olarak atılabilir.
January 29, 2010Zanaatçılık eklendi.
Sağ tık bir eşya yığınını seçer.
Şu eşyalar eklendi: elmaslar (aslen zümrütler), demir külçeler, altın külçeler, çubuklar, kaseler, mantarlar, mantar güveci, yaylar, tabelalar, kazmalar, kılıçlar, kürekler ve baltalar (demir, elmas ve altın).
January 30, 2010Zanaatçılık gelişti - artık 36 tarif var.
Official release
1.312w15aYığınlanabilir eşyalar artık envanterin dışında yere atıldığında da yığın olurlar.
1.814w25aTüm eşyalar modellendi, bazılarının modelleri hala eşya ikonlarından oluşturuluyor.
Kaynak paketleri tüm eşyalar için model oluşturabilir.

HatalarDüzenle

Issues relating to “Eşya” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Bunlara da BakınDüzenle

ReferanslarDüzenle