Minecraft Wiki
Advertisement
Minecraft Wiki
Dosya:Ores.png

Madenler.

Tüm bulunan cevherler.

Cevher veya Maden Minecraft' taki bir blok tipidir. Cevherler işlenerek malzeme yapımında kullanılır, genellikle eşyalar, zırh, ve fazlası gibi. kızıltaş cevheri "kablo" yapımında kulanılır, kablo ile kızıltaş devreleri, pusulalar, saatler ve fazlası yapılabilir. Ayrıca madenler birleştirlerek blok haline getirilebilir demir külçesi, altın külçesi, elmas, ve lapis lazuli gibi. Blokların yapımı zordur çünkü bir blok için 9 cevher gerekir.

Bulunabilirlik[]

Bu çizelge normal bir dünyada bulanabileck madenleri gösterir.

Tabana kadar madenler Minecraft Beta'da, madenlerin dağılımları derinliklere göre değişiklik gösterir.(derinlik taban kayasından başlayıp yüzeye kadar olan katmanlardır.) Beta 1.8 paketinde en üst katmanda altın külçesi,kızıltaş bulunabilirken şu andaki 2 kat alt katmanda bulunurlar.[1] Bu grafik 1.1'deki maden dağılımını gösterir. 1.2 test paketlerinde dünyanızı 254 kare genişliğine getirdiğinizde maden dağılımları değişiklik gösterebilir, burda görüldüğü gibi: this interactive chart.

Maden tipi En son bulunabileceği tabaka En fazla bulundugu tabaka Nadiren bulunduğu tabaka Neredeyse hiç bulunmadığı tabaka Kırılması için gereken kazma

Kömür cevheri
128. katman 29. katman 64-65.

katman

132. katman Herhangi bir kazma

Demir cevheri
64. katman 35. katman 65-67. katman 68. katman Taş, demir külçesi veya elmas

Lapis lazuli

Altın cevheri
29. tabaka 20. katman 31-33. katman 34. katman Demir külçesi veya elmas

Elmas cevheri
12. katman 10. katman 13-15. katman 16. katman Demir külçesi veya elmas

Kızıltaş cevheri
15. katman 8. tabaka 15-16.

katman

17. katman Demir külçesi veya elmas

Zümrüt cevheri
***
29. tabaka 20. katman 29-31. tabaka 33. katman Demir külçesi veya elmas

**Sağda bulunan grafikten alınmıştır.

***Sadece "Extreme Hills" ile "Extreme Mountains" biyomunda geçerli. (Zümrüt)

Redstone, Elmas ile aynı katman ve çizgi boyutu istatistiklerine sahiptir, ancak 1 yerine yığın (chunk) başına 8 kez bulunur.

Cevher, belirli bir mesafeden iki nokta seçilerek, noktalar arasında bir çizgi çizilerek ve o turda yapılan cevherle çizginin belirli bir mesafesindeki herhangi bir Taş bloğu doldurarak oluşturulur.Source (Section 3.11)

Beta 1.6'dan önce oluşturulan parçalarda, cevher ayrıca yumurtlama (gerçekten garip) algoritmasındaki bir hata (Release 1.6'da düzeltildi) nedeniyle oluşturulduğu haritanın bölümüne bağlı olarak değişir. (0,0) noktasının kuzey-batı ve güney-doğu kadranları, uçlar arasındaki farkı böler.(Aşağıdaki resme bakın) Beta 1.6'dan sonra oluşturulan parçalar, yumurtlama algoritması düzeltildiğinden bu eşitsizliği göstermez. Hata düzeltmesi, zaten var olan herhangi bir parçayı değiştirmedi.

Dosya:Ores-By-Quadrant.png

Ore density by quadrant before Beta 1.6

Madenler[]

Pişirilmiş Madenler*[]

*(Elmas, Zümrüt, Kömür, Redstone ve lapis dışında)

Ham Külçeler (Raw Ingots)*[]

*Sadece 1.17 ve 1.17 sonrasında!

Craftable Blocks[]

History[]

Minecraft Classic'te yalnızca açıkta kalan Kömür, Altın ve Demir'i bir damarda yaklaşık 10 ila 30 arasında büyük miktarlarda bulabilirdiniz. Lapis Lazuli, elmas, Redstone ve zümrütü bu versiyonlarda görülemedi çünkü bunlar daha sonraki güncellemelerde eklendi. Minecraft Clasic'te Crafting sistemi eksikliği olduğundan, bunlar sadece eğlence için çıkarılabilir ve herhangi bir yararlı malzeme vermezdi.

1.0.0'den itibaren elmas, Redstone ve Lapis Lazuli artık İpeksi Dokunuş büyüsü ile cevher blokları olarak düşebilir.

1.3 Snapshot'ı 12w21a'dan itibaren, Zümrüt cevheri oyuna eklendi. Elde ettiğiniz zümrütler köylülerle ticaret yapmak için kullanılabiliyordu.

Video[]

Ore/video

Trivia[]

  • Demir, Altın ve Bakır, İpek Dokunuşu Büyüsü olmadan çıkarıldığında gerçek cevher bloğunu düşüren tek üç cevherdir. Diğer tüm cevherler, çıkarıldığında kullanılabilir öğeyi düşürür.
  • Cevher damarları yığın (chunk) sınırlarından geçmez.
  • (1.16 VE ÖNCESİ İÇİN BİLGİ)Lapis Lazuli ve Emerald, diğer cevherlerle aynı dokuya sahip olmayan tek iki cevherdir. Diğer tüm cevherler aynı dokuya sahiptir, ancak sadece farklı bir renktedir.
  • (1.17 SONRASI) Tüm cevherlerin dokusu değiştirilmiştirefenc
  • esences