Minecraft Wiki
Advertisement
Minecraft Wiki

Boğulmuş, suda veya bir zombi boğulduğunda ortaya çıkan yaygın sualtı zombi çeşitleridir. Aynı zamanda üçlü mızrakların tek kaynağıdırlar.

Spawn[]

Doğal Şekilde[]

An adult drowned and a baby drowned with a trident.

Boğulan yumurtlama, tüm okyanus biyomlarında (sıcak okyanus hariç) ve nehir biyomlarında 7 veya daha düşük ışık seviyesinde doğal olarak ortaya çıkar. Nehirlerde diğer biyomlara göre daha yüksek oranlarda yumurtlarlar.

Java Sürümü'nde, akan su veya 2 blok veya daha uzun kaynak suyu içinde boğulmuş yumurtlama ayrı ayrı.[daha fazla bilgi gereklidir] Okyanus biyomlarında, boğulmuş yumurtlama Y < 58'de veya deniz seviyesinin en az 6 blok altında; bu kısıtlama nehirler için geçerli değildir.

Bedrock Sürümü'nde 2-4 kişilik gruplar halinde akan su veya herhangi bir derinlikteki kaynak su içinde boğuldular, ancak 2 blok veya daha uzun suda daha yüksek oranlarda yumurtladılar. herhangi bir X, Z koordinatındaki en yüksek yumurtlanabilir blok. Canavar popülasyon kontrol sınırına sayılırlar ve ayrıca okyanuslarda 5 ve nehirlerde 2'lik kendi yoğunluk sınırlarına sahiptirler.

Boğulmuşların harabelerde ve şehirlerde görünme şansları daha fazladır.

Boğulanlar, bir üçlü mısrak veya olta ile ve bazen de bir nautilus kabuğu ile yumurtlama şansına sahiptir. İçinde zombi olarak boğulduktan sonra bile tavuğu sürerken yumurtlama şansları da vardır, boğulmuş bir tavuk jokeyi yaratırlar. Onlar, oyun içinde herhangi bir zırhla doğal olarak ortaya çıkamayan tek zombi çeşididir.

Okyanus Harabeleri[]

Bazı okyanus harabe yapılarının üretimi sırasında boğulmuş spawnlanır. Boğulanlar, dünya Barışçıl zorluğa ayarlanmadıkça doğal olarak umutsuzluğa kapılmazlar.

Conversion[]

A zombie converting into a drowned.

Bir zombinin kafası 30 saniye boyunca sürekli olarak suya batırılırsa, boğulmaya dönüşme sürecini başlatır. Bir zombi köylü tedavi edilirken görülen etkiye benzer şekilde titremeye başlar. Bu noktada işlem durdurulamaz ve 15 saniye sonra zombi boğulur. Boğulan, önceki zombi olmasa bile tam sağlıkla görünür.

Bir zombi boğulduğunda aldığı bir eşyayı tutuyorsa veya giyiyorsa, tuttuğu veya giydiği eşyayı düşürür. Zombi ile ortaya çıkan öğeler, Yağmalama seviyesi başına normal %8,5 +%1 ile düşer. Bir zombi boğulduğunda, ister alınmış ister doğal olarak ortaya çıkmış olsun, bir öğenin düşme oranı %100'dür ve bu, tam dayanıklılıkla doğal olarak ortaya çıkan herhangi bir ekipmanın düşmesini içerir.

Zombi köylüler ve çöl zombileri dönüşmezler; bunun yerine, önce normal bir zombiye dönüşürler ve ardından her zamanki gibi boğulmuş bir zombiye dönüşürler.

Droplar[]

Boğulmuşlar ölünce bu dropları bırakırlar:

  • XP ve doğal olarak oluşturulmuş ekipman başına ek bir XP. Oyuncu veya evcilleştirilmiş bir kurt tarafından öldürülürse.
  • 0–2 (her Yağmalama seviyesi için ek 1 maksimum düşüş, Yağma III için 0–5 çürük ete kadar). (?)
  • Eğer bir oyuncu tarafından öldürülürse 1 üçlü mızrak
    • Java Sürümü: %8.5 şans (Ganimet III ile %11,5'e kadar), yalnızca zıpkınla doğan boğulanlar için. Bu, oyuncunun Ganimet olmadan bir üçlü mızrak almak için %0,53 ve Ganimet III ile bir üçlü mızrak almak için %0,71 şansı olduğu anlamına gelir. Üçlü mızrak rastgele dayanıklılığa sahiptir.
    • Bedrock Sürümü: %25 şans (Ganimet III ile %37'ye kadar), yalnızca üçlü mızrak ile ortaya çıkan boğulanlar için. Bu, oyuncunun Ganimet olmadan bir üçlü mızrak almak için %3,75 ve Ganimet III ile bir üçlü mızrak almak için %5,55 şansı olduğu anlamına gelir. Üçlü mızrak rastgele dayanıklılığa sahiptir.
  • 1 Nautilus kabuğu elde tutulursa.
  • Alınan herhangi bir ekipmanın düşme olasılığı %100'dür ve alındığında sahip olduğu hasar seviyesiyle düşer.

Doğal olarak ortaya çıkan ekipman[]

Java Edition

Yalnızca doğal olarak ortaya çıkan boğulanlar için:

  • Boğulan %6,25 şans ile bir üçlü mızrak ile doğabilir.
  • Boğulan %3,75 şans ile bir olta ile doğabilir.
  • Boğulan %3 şans ile bir nautilus kabuğu ile doğabilir.

Java Edition'da, %0.53125'i (yaklaşık 194 kişiden 1'i) doğal olarak spawnlanan boğulanların Yağma olmadan öldürüldüğünde bir üçlü mızrak düşürdüğü, boğulan 16 kişiden sadece 1'inin üçlü mızrak ile yumurtladığı ve bundan %6.25'i üçlü mızrak düştüğü için, %8.5'iüçlü mızrak'ı düşürüyor.

Bedrock Edition

  • Boğulan %15 şans ile bir üçlü mızrak ile doğabilir.

Bedrock Edition'da, 3.75% (3 out of 80) naturally-spawned drowned drop a trident when killed without Looting, as 3 of 20 drowned spawn with tridents and from this 15%, 25% drop the trident.

Tarım[]

Ana Başlık: Tutorials/Drowned farming

Zombileri boğulanlara dönüştüren çiftlikler, çürük et, altın külçeler, oltalar, bakır külçeler ve nautilus kabukları üretir.[Yalnızca bedrock sürümü] Boğulan bir çiftlik, üçlü mızrak ve nautilus kabukları üretmek için doğal olarak yumurtlayan boğulmuşları hasat edecek şekilde tasarlanmalıdır.

Davranış[]

A drowned aiming with its trident before Java Edition 19w07a

A drowned swimming in Java Edition.

Boğulanların yakın dövüş saldırısı vardır ve bir üçlü mızrak ile doğarlarsa, onu menzilli bir silah olarak kullanırlar. Her 1,5 saniyede bir 20 blok öteye bir zıpkın fırlatılır. Bir üçlü mızrak boğulmuş, hedef 3 blok veya daha az uzaktaysa yakın dövüş saldırısı kullanın. Kaplumbağa yumurtalarına basarlar, yavru kaplumbağalara saldırırlar ve zombiler gibi köylüleri, gezgin tüccarları, kar golemlerini [yalnızca Bedrock sürümü] ve 16 blok içindeki demir golemleri kovalayıp onlara saldırırlar. Karadaysa, boğulduysa yakındaki suyu arayın. Bazen karaya çıkarlar ama hemen suya dönerler.

Boğulan kişi herhangi bir şekilde zorla sudan çıkarılırsa ve yakındaki tüm su kaynakları engellenirse, gündüz pasif hale gelir, ancak geceleri tekrar düşman olur. Ancak tekrar erişim sağlandığında en yakın su kaynağına yönelir ve temas kurduğunda düşmanca davranır.

Gün boyunca boğulan, sadece onlarla birlikte suda yüzen oyunculara saldırmak için yüzer; aksi takdirde, karada veya bir teknede bulunan oyuncuları görmezden gelerek bulundukları su kütlesinin zemininde kalırlar. Bununla birlikte, geceleri boğulanlar yüzeye yüzerek oyuncuları ve bebek kaplumbağaları kovalarlar, hatta normal zombiler gibi suyun dışında bile. Yüzmelerinin hızı oyuncununkine eşittir.

Boğulan bir köylü bir köylüyü öldürürse, köylünün bir zombi köylüye dönüşme şansı vardır (Kolay'da %0, Normal'de %50 ve Zor'da %100 şansla).

Zombilerin aksine, boğulanlar zor modda kapıları kırmazlar.

Muhafızlara veya yaşlı gardiyanların saldırılarına karşı bağışıktırlar. Ayrıca hasar gördüklerinde geri tepmeye karşı bağışıklık kazanma şansları da vardır.

Boğulmuşlar, kendileriyle birlikte doğmamış diğer bir üçlü mızrak alabilirler. Ayrıca yanlış yoldan alabilirler.

Drowned holding a trident the opposite way.

Drowned holding a trident the wrong way.

Yüzme[]

Boğulmuş oyuncuya benzer bir yüzme animasyonu kullanır. Altlarında veya üstünde olan bir oyuncuya yol bulmaya çalıştıklarında bu animasyonu kullanırlar; oyuncu aynı zemin seviyesindeyse, boğulan sadece onlara doğru yürür. Boğulmuş ayrıca, sağlam bir blok üzerinde durmayan bir oyuncuyu izliyorlarsa bu animasyonu kullanır. Bu animasyonu yaparken hitboxları değişmez. Ayrıca, ellerinde bir nautilus kabuğu veya başka bir şey tutuyorlarsa, kolları bir oyuncununkiyle aynı pozisyondadır. Saldırırken oyuncunun saldıran animasyonunu kullanır. Yine de, bir oyuncuyu su altında takip ederken aynı yüzme animasyonunu kullanır.

Bedrock Edition'da yüzen bir boğulmuş

Sesler[]

https://minecraft.fandom.com/wiki/Drowned sayfasında sesleri bulabilirsiniz.

Veri değerleri[]

ID[]

Java Edition:

Ad Ad Alanlı ID Mob Etiketleri (JE) Çeviri Anahtarı
Boğulmuş (Boğuk) drowned axolotl_tempted_hostiles entity.minecraft.drowned

Bedrock Edition

Ad Ad Alanlı ID Sayısal ID Çeviri Anahtarı
Boğulmuş (Boğuk) drowned 110 entity.drowned.name

Yaratık verileri[]

Şunlara da bakın: Chunk format

Boğulan, çeşitli özellikler içeren kendileriyle ilişkili varlık verilerine sahiptir.

Boğuk/ED

Başarılar[]

  • Canavar Avcısı

Gelişimler[]

  • Sağol, bu gün değil
  • Macera
  • Canavar Avcısı
  • Tek Kullanımlık Şaka (adı doğru mu bilinmiyor)
  • Nişan Al
  • Canavarlar Avlandı

Tarih[]

java
1.1318w11aDrowned.png Baby Drowned.png Added drowned mobs.
Zombie becoming Drowned.gif Zombies now convert into a drowned instead of dying from drowning.
18w15aDrowned now occasionally spawn with a nautilus shell.
18w16aDrowned now spawn in underwater ruins.
18w22aSwimming Drowned.png Drowned now have a swimming animation.
1.1418w43aDrowned no longer spawn in swamps.
19w05aDrowned are now hostile toward the new wandering traders.
?The drowned's trident throwing animation has been changed from Drowned Throwing Trident Revision 1.png to Drowned Throwing Trident Revision 2.png.
19w07aThe drowned's trident throwing animation has been changed from Drowned Throwing Trident Revision 2.png to Drowned Throwing Trident.png.[1]
1.1519w46aBaby drowned can now be spawned using their spawn egg on the adult.
upcoming java
1.1721w05aDrowned now drop copper ingots instead of gold ingots.
bedrock
1.4.0beta 1.2.13.8Drowned.png Added drowned mobs as part of "Experimental Gameplay."
Drowned use lower-pitched zombie sounds as a placeholder.
beta 1.2.14.2Baby Drowned.png Added baby drowned.
The drowned's face now glow in the dark.
Drowned now have their own sounds.
beta 1.2.20.1Drowned no longer drop sponge.
Baby drowned now burn in sunlight.
1.5.0beta 1.5.0.0Drowned are now present in normal gameplay, rather than only when experimental gameplay is enabled.
Drowned now sometimes hold nautilus shells.
Zombie becoming Drowned.gif Zombies now turn into drowned when underwater.
1.10.0beta 1.10.0.3Drowned are now hostile toward the new wandering traders.
The number of drowned mobs that spawn has been reduced.
Drowned no longer spawn in swamps.
1.16.0beta 1.15.0.51Drowned can no longer have a trident when converted.
Drowned without trident no longer drop a trident.
beta 1.16.0.51Drowned now have ability to pick up items.
upcoming bedrock
1.16.210beta 1.16.210.57Drowned now drop copper ingots instead of gold ingots.
Console Edition
TU691.76Patch 38Drowned.png Baby Drowned.png Added drowned mobs.
Zombie becoming Drowned.gif Zombies now turn into drowned when underwater for too long.
1.91Drowned are now hostile toward the new wandering traders.

Issues[]

Şablon:İssue list

Gereksiz Bilgiler[]

A drowned chicken jockey.

Üçlü Mızraklarla boğulanlar, tekne tam hızda hareket etse bile teknelerdeki oyuncuları vurmak için yeterli menzile, isabetliliğe ve ateş hızına sahiptir. Üçlü Mızrak, oyuncu yerine tekneye bağlanırsa, tekne yok edilir, bir öğeye döndürülür ve oyuncu dışarı atılır. Bu, çok az uyarı ile veya hiç uyarı olmadan gerçekleşebilir.

Boğulanlar suda yaşayan çeteler olarak kabul edilmezler, bunun yerine ölümsüz olarak kabul edilirler, impaling büyüsünden etkilenmezler.[Yalnızca Java sürümü]

Boğulan bir tavuk jokeyi yüzeye çıkar, çünkü bindiği tavuk yüzer ve ona binen boğulanların gün boyunca güneş ışığında yanmasına neden olur, bu da boğulan jokeyin yumurtladığı okyanusun veya nehrin ortasında bir tavuğun ortaya çıkmasına neden olur.[Java yalnızca baskı]

Boğulmuş bir 3D dış katmana sahip. Bu da başlarının ve kollarının bacaklarındandaha büyük görünmesine neden oluyor.

Örümcekler ve endermenler gibi, boğulanların gözleri ışık üretmese de parlıyormuş gibi görünür.

Bir dağıtıcı kullanarak boğulan birine zırh takarken, kask görünmüyor ancak yine de güneş ışığından koruyor.[Yalnızca Bedrock Versiyonu]

Galeri[]

Referanslar[]

  1. MC-127296
Advertisement