READ MORE

เวกซ์
Vex.gif
Vex attacking.png
หลอดเลือด

14 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

พฤติกรรม

ไม่เป็นมิตร

ความแรงในการโจมตี

ง่าย: 5.5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
ปกติ: 9 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
ยาก: 13.5 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

ขนาดฮิตบ็อกซ์

สูง: 0.8 บล็อก
กว้าง: 0.4 บล็อก

การเกิด

เสกโดยอิโวกเกอร์

เกิดมาพร้อมกับอุปกรณ์

ดาบเหล็ก

Standing Scaffolding.png
บทความนี้ยังเป็นโครง หมายความว่าบทความนี้อาจขาดเนื้อหาที่สำคัญไป 
Translation Thai Alphabet.png
คุณสามารถช่วยพัฒนาบทความนี้ได้ด้วยการแปลเนื้อหา

เวกซ์ (อังกฤษ: Vex) นั้นเป็นม็อบที่ไม่เป็นมิตรขนาดเล็กมากที่สามารถบินได้ เกิดเป็นกลุ่มที่ละ 3 ตัวจากการเสกขึ้นมาโดยอิโวกเกอร์ พวกมันไม่ถูกจัดเป็นอิลเลจเจอร์เนื่องจากพวกมันไม่ถูกนับโดยแถบบอสในะหว่างการปล้นสะดม

การเกิด[]

เวกซ์ที่เกิดขึ้นจากการเสกของอิโวกเกอร์

เวกซ์เกิดขึ้นเป็รส่วนหนึ่งของการเสกโจมตีของอิโวกเกอร์ คืออิโวกเกอร์จะส่งสัญญาณการโจมตีนี้โดยการเสกควันสีเทา และเสียงคล้ายแตรแหลมสูง และเพิ่มเสกแล้วจะเกิดเป็นกลุ่มเวกซ์จำนวน 3 ตัวใกล้กับอิโวกเกอร์ อิโวกเกอร์สามารถเพื่อจำนวนของเวกซ์ได้อีก หากยังเหลืออยู่จากการเสกครั้งก่อน

เวกซ์ไม่สามารถเกิดขึ้นเองได้ตามธรรมชาติ ถึงแม้ว่าพวกมันจะสามารถเวกขึ้นมาได้โดยการใช้ไข่เสก หรือผ่านการใช้คำสั่ง

การดรอป[]

ในรุ่น Java, ดาบเหล็กของเวกซ์นั้นจะไม่ดรอปลงเนื่องจากค่ามือหลักของเวกซ์ HandDropChances นั้นเป็น 0

ในรุ่น Bedrock เวกซ์สามารถดรอปดาบเหล็กที่มีความคงทนที่เหลืออยู่อย่างสุ่ม และการร่ายมนตร์ฉกชิงนั้นไม่มีผลต่อการดรอป 5 นั้นจะดรอปเมื่อเวกซ์นั้นถูกฆ่าโดยผู้เล่น หรือหมาป่าที่เชื่องแล้ว

พฤติกรรม[]

การโจมตีของเวกซ์

Vexes attack players, villagers[JE เท่านั้น] or adult villagers‌[BE เท่านั้น], iron golems, and wandering traders if an evoker summoned them, and any other target as commanded by their summoning evoker (any mob that attacks the evoker, either by accident or purposely or any mob illagers naturally attack on sight). They still attack these mobs even when they do not have a weapon, and they deal the same damage.

Vexes are capable of flying through the air, and can freely pass through any block, including water and lava, without taking damage. Vexes can pass through bedrock, meaning it's possible for them to die in the void. While vexes can pass through blocks easily, honey blocks seem to slow them down. Vexes also can be bounced back when pushed by a slime block. While attacking, they glow red and lunge at their target.

Vexes do not count as the bossbar during a raid.

If any mob attacks a vex, any vexes in the area become hostile toward it. This also includes Johnny vindicators, who also attack vexes, despite the vindicator being a illager.

Vexes summoned by an evoker start taking damage after 30 to 119 seconds and eventually die.‌[JE เท่านั้น] This does not apply if the vex is summoned by a spawner, spawn egg or by the /summon command. A vex does not despawn if it has been named via nametag, or commands, or if it is in a block, minecart, or boat.

When idle, vexes wander within a 15×11×15 cuboid range centered on their evoker's position, unless summoned by a spawn egg or by the /summon command. This happens when the vexes killed the mob that their evoker commanded them to.

เสียง[]

ชื่อของเสียงคำบรรยายแหล่งที่มาของเสียงคำอธิบายไอดีเนมสเปซTranslation keyความดังระดับเสียงระยะห่างที่ได้ยิน
Vex vexes? ? entity.vex.ambientsubtitles.entity.vex.ambient? ? 16
Vex shrieks? ? entity.vex.chargesubtitles.entity.vex.charge? ? 16
Vex dies? ? entity.vex.deathsubtitles.entity.vex.death? ? 16
Vex hurts? ? entity.vex.hurtsubtitles.entity.vex.hurt? ? 16

ค่าข้อมูล[]

ID[]

รุ่น Java:

ชื่อไอดีเนมสเปซTranslation key
Vexvex entity.minecraft.vex

รุ่น Bedrock:

ชื่อไอดีเนมสเปซไอดีเลข Translation key
Vexvex 105entity.vex.name

ข้อมูลเอนทิตี[]

Vexes have entity data associated with them that contains various properties.

รุ่น Java:

เวกซ์/ED

รุ่น Bedrock:

See Bedrock Edition level format/Entity format.

ความก้าวหน้า[]

Advancement-plain-raw.pngMonster Hunterฆ่ามอนสเตอร์ที่เป็นศัตรู
(Kill any hostile monster)
Adventure การฆ่าม็อบนอกเหนือจากนี้ไม่ถือเป็นความก้าวหน้าminecraft:adventure/kill_a_mob
Advancement-fancy-raw.pngMonsters Huntedฆ่ามอนสเตอร์ที่เป็นศัตรูทุกชนิดอย่างละตัว
(Kill one of every hostile monster)
Monster Hunter การฆ่าม็อบนอกเหนือจากนี้ไม่ถือเป็นความก้าวหน้าminecraft:adventure/kill_all_mobs

ประวัติ[]

รุ่น Java
1.1116w39aVex Revision 1.png เพิ่มเวกซ์
16w42aVexes have been buffed - their attack damage has been increased from 3 (Heart.svgHalf Heart.svg) to 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg) on Easy, from 4 (Heart.svgHeart.svg) to 9 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg) on Normal, and from 6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg) to 13 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg) on Hard.
16w43aVexes can now cross Nether and End portals and move in water.
Vexes are now able to draw from their own loot tables.
1.1418w43aVex.png Vex attacking.png The textures of vexes have been changed.
1.16.220w30aThe attack animation of unarmed vexes has been changed.
รุ่น Pocket
1.1.0alpha 1.1.0.0Vex Revision 1.png เพิ่มเวกซ์
1.10.0beta 1.10.0.3Vex.png Vex attacking.png The textures of vexes have been changed.
Vexes are now hostile toward wandering traders.
1.11.0beta 1.11.0.1Vexes are no longer hostile toward baby villagers.
TU54CU44 1.52 Patch 241.0.4Vex Revision 1.png เพิ่มเวกซ์
รุ่น New Nintendo 3DS
1.9.19Vex Revision 1.png เพิ่มเวกซ์

ปัญหา[]

ปัญหาเกี่ยวกับ “เวกซ์” จะถูกซ่อมแซมให้ดีขึ้นได้ที่ ติดตามปัญหา โดยที่จะต้องรายงานปัญหาที่นี่

แกลเลอลี่[]

ภาพถ่ายหน้าจอ[]

ในสื่ออื่น[]

อ้างอิง[]