READ MORE

Minecraft 1.18 Pre-release 5
1.18-pre2.jpg
Java Edition 1.18 Pre-release 5.png
รุ่น

รุ่น Java

ประเภท

Pre-release

19 พฤศจิกายน 2564

Pre-release สำหรับ

1.18

ดาวน์โหลด

ไคลเอนต์ (.json)
เซิร์ฟเวอร์

Obfuscation maps

ไคลเอนต์
เซิร์ฟเวอร์

เวอร์ชันโพรโทคอล

 dec: 1073741877
 hex: 40000035

เวอร์ชันดาต้า

2851

1.18 Pre-release 5 (รู้จักในชื่อ 1.18-pre5 ในลันเชอร์) เป็น pre-release ตัวที่ 5 สำหรับรุ่น Java 1.18 ปล่อยออกมาเมื่อวันที่ 19 พฤศจิกายน 2564[1] ซึ่งมีการแก้ไขบั๊กบางอย่างที่เกี่ยวข้องกับปัญหาของเทกซ์เจอร์

สิ่งที่เพิ่มเข้ามา[]

ทั่วไป[]

แท็ก
  • เพิ่มแท็กบล็อกดังต่อไปนี้
    • azalea_grows_on
    • azalea_root_replaceable
    • replaceable_plants
      • ประกอบด้วย grass, fern, dead_bush, vine, glow_lichen, sunflower, lilac, rose_bush, peony, tall_grass, large_fern และ hanging_roots
    • terracotta
      • ประกอบด้วย terracotta, white_terracotta, orange_terracotta, magenta_terracotta, light_blue_terracotta, yellow_terracotta, lime_terracotta, pink_terracotta, gray_terracotta, light_gray_terracotta, cyan_terracotta, purple_terracotta, blue_terracotta, brown_terracotta, green_terracotta, red_terracotta และ black_terracotta
  • เพิ่มแท็กไอเทมดังต่อไปนี้
    • dirt
      • ประกอบด้วย dirt, grass_block, podzol, coarse_dirt, mycelium, rooted_dirt และ moss_block
    • terracotta

สิ่งที่เปลี่ยนแปลง[]

Ambox banner content.svg
หน้านี้จะได้รับประโยชน์จากการเพิ่มรูปภาพให้มากขึ้น 
กรุณานำประกาศนี้ออกเมื่อคุณได้เพิ่มรูปภาพที่เหมาะสมลงในบทความแล้ว
คำอธิบายที่เจาะจง: เพิ่มการเปลี่ยนแปลงของเทกซ์เจอร์

บล็อก[]

ทั่ง
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ของค้อนใน GUI เล็กน้อย
ถังบาร์เรล
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ด้านล่าง
แคร์รอต
โต๊ะทำแผนที่
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์จาก Cartography Table JE2 BE1.png เป็น Cartography Table JE3.png เพื่อให้ตรงกับเทกซ์เจอร์ของแผ่นกระดานไม้โอ๊กดำหลังจากที่ได้รับการอัปเดตเป็นครั้งที่สองใน Texture Update
เมล็ดโกโก้
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ของฝักโกโก้ (stage0 และ stage1)
ทางดิน
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ด้านข้างเพื่อให้เข้ากับเทกซ์เจอร์ด้านบนได้ดีขึ้น
ประต
  • เปลี่ยนโมเดลของประตู เป็นการแก้ไขเทกซ์เจอร์ด้านบน/ล่างของประตูไม้สนสปรูซ
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ของประตูไม้โอ๊กดำและประตูเหล็กเพื่อเป็นการลบเส้นแนวนอน
แผ่นกระจก
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ส่วนบนเพื่อให้เข้ากับเทกซ์เจอร์ด้านข้างได้ดีขึ้น
แท่นอ่านหนังสือ
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ส่วนฐานเพื่อให้ตรงกับเทกซ์เจอร์ของแผ่นกระดานไม้โอ๊กหลังจากที่ได้รับการอัปเดตเป็นครั้งที่สองใน Texture Update
ท่อนไม้
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ส่วนบนของลำต้นสีเลือดและลำต้นป่าวิปริตเพื่อให้ตรงกับรุ่น Bedrock
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ส่วนบนของท่อนไม้โอ๊กดำ
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ด้านข้างของท่อนไม้โอ๊กดำลอกเพื่อให้ตรงกับสีของเทกซ์เจอร์ส่วนบน
กระจกสี
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ของกระจกสีน้ำเงินและกระจกสีแดงเพื่อให้ตรงกับความโปร่งใสของกระจกสีชนิดอื่น

ไอเทม[]

เมล็ดบีตรูต และ เมล็ดแตงโม
  • เทกซ์เจอร์ถูกขยับลงมา 1 พิกเซล

ม็อบ[]

แอกโซลอเติล
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ของแอกโซลอเติลป่า (wild axolotl)
อีโวกเกอร์, วินดิเคเตอร์ และ แม่มด
  • ลบฮู้ดออกจากเทกซ์เจอร์
อิลลูชันเนอร์
  • ลบพิกเซลที่วางผิดตำแหน่งบางจุดออกจากเทกซ์เจอร์
นกแก้ว
  • พลิกเทกซ์เจอร์ด้านล้างของปีกนกแก้วทุกชนิด

เอนทิตี้ที่ไม่ใช่ม็อบ[]

แท่นวางชุดเกราะ
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ของขอบหินเรียบ

การสร้างโลก[]

การเติมแต่งแบบสุ่ม (Random patch)
  • แตงโมหาได้ง่ายขึ้น 10 เท่าเมื่อเทียบกับ snapshot ก่อนหน้า
  • ฟักทองหาได้ง่ายขึ้น 6 เท่าเมื่อเทียบกับ snapshot ก่อนหน้า
  • พุ่มเบอร์รี่หวานหาได้ง่ายขึ้น 4 เท่าเมื่อเทียบกับ snapshot ก่อนหน้า
การอัปเกรดโลกเก่า
  • หากมีหินดานใด ๆ อยู่ที่ความสูงระดับ 0 ในชังก์ การสร้างโลกใหม่จะเกิดขึ้นใต้บล็อกที่ไม่ใช่อากาศใด ๆ ที่ความสูงระดับ 0 ในชังก์นั้น

สิ่งที่แก้ไข[]

ส่วนนี้ยังมีเนื้อหาบางส่วนที่เป็นภาษาต่างประเทศ คุณสามารถช่วยพัฒนาส่วนนี้ได้ด้วยการแปลเนื้อหา
60 ปัญหาได้รับการแก้ไข
จากเวอร์ชันก่อนหน้า 1.18
  • MC-138118 – Parrot wing texture is reversed on the bottom.
  • MC-148422 – Stripped dark oak log side texture is too bright.
  • MC-150567 – Dark oak log top texture bark ring not updated.
  • MC-162038 – Pillagers have no hood texture.
  • MC-162803 – Lily Pad mirrors texture when placed.
  • MC-170557 – Spruce door top/bottom has the incorrect texture.
  • MC-176309 – Illusioner has a few misplaced pixels left in their texture.
  • MC-176824 – Red glass and outline of blue glass are slightly more opaque.
  • MC-176833 – Anvil GUI hammer uses an outdated iron pallet.
  • MC-177664 – Sound system warning messages are spamming the system log.
  • MC-180398 – Too many sounds causes client to stall, limit can be easily reached with rabbits.
  • MC-194822 – Glass pane top texture has not changed with the Texture Update.
  • MC-194950 – Cactus in potted cactus is vertically squished.
  • MC-198007 – Villages replace ice with path blocks instead of wood.
  • MC-199662 – Extra pixels in cocoa pod textures as of Texture Update.
  • MC-200046 – Cartography table planks texture is incorrect/slightly outdated.
  • MC-200137 – Lectern base plate texture still uses the old planks texture.
  • MC-200956 – Beetroot seeds texture is not vertically centered.
  • MC-200957 – Melon seeds texture is not vertically centered.
  • MC-202910 – Inconsistent highlight color on armor.
  • MC-204901 – Side texture for dirt paths hasn't been updated with the texture update.
  • MC-219132 – Cave vines hang from amethyst buds and clusters.
  • MC-221172 – Warped and Crimson Stems use different top texture from Bedrock Edition.
  • MC-222154 – Cave vines can generate hanging on pointed dripstone.
  • MC-222763 – Armor stands use the old smooth stone slab texture.
  • MC-225553 – Oak and iron doors have a line in their textures.
  • MC-226711 – Carrot crop texture has an incorrect pixel.
  • MC-227258 – Flowering Azalea Leaves are in both #minecraft:mineable/hoe and #minecraft:mineable/axe tags, while regular Azalea Leaves (and all other leaves) are only in #minecraft:mineable/hoe.
  • MC-228900 – Cave vines can generate floating (Recurrence of MC-218817).
  • MC-229977 – Breaking blocks with pistons on the east/west direction causes significant lag.
  • MC-231219 – Cave vines can occasionally generate hanging on fences.
  • MC-231272 – Cave vines can sometimes generate hanging on cobwebs.
  • MC-231818 – You can no longer use the up or down arrow to navigate between servers in the multiplayer menu.
  • MC-233883 – The hide and show messages buttons in the social interactions menu display their hover text regardless of the position of the cursor.
  • MC-234039 – The back of wild axolotls are off-centered.
  • MC-235567 – Clusters of dripstone (stalagmites) tend to generate abnormally frequent with thickness "tip" on tall caves.
  • MC-241747 – Inconsistent Colors in grindstone GUI.
จากเวอร์ชันที่ใช้พัฒนา 1.18
  • MC-236723 – The Floating Islands preset does not seem to be generating correctly.
  • MC-237500 – Azalea trees can generate on top of huge mushrooms, trees & bamboo.
  • MC-238360 – Rooted dirt cannot replace terracotta.
  • MC-238529 – Azalea trees can fail to generate.
  • MC-238530 – Hanging roots can fail to generate.
  • MC-238892 – Rooted dirt doesn't replace red sand.
  • MC-239128 – Sweet berry bushes generate extremely rare in comparison with 1.17.1.
  • MC-239143 – Terracotta generating into caves in eroded badlands.
  • MC-239237 – Azalea trees can be generated on icebergs.
  • MC-239474 – Autosaving now causes extreme and gameplay-impacting lag.
  • MC-239489 – Melons generate rarely in jungle biomes.
  • MC-239847 – Chunk blending occasionally produces sharp chunk border edges.
  • MC-241256 – Some feature configs still expect a configured feature instead of a placed feature.
  • MC-241278 – Azalea trees are no longer generating.
  • MC-241539 – Stone generates in the side of hoodoos.
  • MC-241566 – Mossy cobblestone boulders generate in a grid pattern in old-growth spruce taigas.
  • MC-241588 – Cave vines can sometimes generate hanging on water.
  • MC-241672 – Mobs don't panic when burning if standing on blocks placed above water.
  • MC-241728 – Converting world to 1.18 pre-release 2 generates new caves in too many places.
  • MC-241784 – Some sliders in options menu do not work properly.
  • MC-241933 – Spore blossoms, cave vines, and pointed dripstones generate indented into the cave surface.
จากเวอร์ชันพัฒนาก่อนหน้า
  • MC-241800 – Cannot change numbers for gamerules on world creation.
  • MC-241847 – Floating stone platform doesn't generate in void superflat world preset.

วิดีโอ[]

วิดีโอจัดทำโดย slicedlime:

อ้างอิง[]

  1. "Minecraft 1.18 Pre-Release 5" – Minecraft.net, 19 พฤศจิกายน 2021