Minecraft Wiki ไม่ถือว่าเป็นวิกิอย่างเป็นทางการของ Microsoft อีกต่อไป ดังนั้นจึงมีการเปลี่ยนแปลงหลายประการเกิดขึ้น ซึ่งรวมไปถึงโลโก้ของวิกิด้วย โปรดอ่านที่ประกาศนี้เพื่อข้อมูลเพิ่มเติม

READ MORE

Translation Thai Alphabet.png
ค้างคาว
Bat.gif
Bat (Hang) JE2 BE2.png
พลังชีวิต

6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg)

พฤติกรรม

เป็นมิตร

ขนาด

สูง: 0.9 บล็อก
กว้าง: 0.5 บล็อก

การเกิด

ล่าง y=63
ที่ระดับแสง 3 หรือน้อยกว่า
ช่วง 20 ตุลาคม - 3 พฤศจิกายน:ที่ระดับแสง 6 หรือน้อยกว่า

ดรอป

ไม่ดรอป

ค่าประสบการณ์

0

ไอดีภายใน

JE: 65
BE: 19

bat

Tom Stone Mojang avatar.png The fourth smallest mob in the game ... these black rats with wings spawn constantly and produce a squeak so shrill you'll wish you were deaf. Bats are actually no physical threat to you in Minecraft, an example of a 'useless mob', but that doesn't mean we can't find them creepy. And our last pickaxe just broke, so it looks like we're trapped in this cave full of them. Save us, Batman!
Tom Stone[1]

ค้างคาว (อังกฤษ: Bat) เป็นม็อบที่เป็นมิตรหนึ่งที่สามารถบินได้ โดยสามารถพบได้ตามถ้ำต่างๆ

การเกิด[]

ค้างตาวนนั้นสามารถเกินเป็นกลุ่มได้ กลุ่มละ 8 ตัว‌[JE เท่านั้น] หรือกลุ่มละ 2 ตัว‌[BE เท่านั้น] ในโลกปกติที่แสงระดับ 3 หรือต่ำกว่าบนบล็อกทึบแสงที่ y=63 ลงไป, พวกมันยังต้องการบล็อกอากาศอีกอย่างน้อย 2 บล็อก โดยในรุ่น Java ในระหว่างวันที่ 20 ตุลาคม - 3 พฤศจิกายนของทุกปี พวกมันจะต้องการเสียงเพียงแต่ระดับ 6 หรือต่ำกว่าในการเกิด ในโลกแบบแบนราบ ค้างคาวจะสามารถเกิดบนบล็อกที่ไม่ได้มีบล็อกอากาศด้านบนได้ และไม่คำนึงถึงค่า y=63 หรือต่ำกว่าในการเกิด

การดรอป[]

ค้างคาวไม่ดรอปไอเทมหรือ ค่าประสบการณ์ใดๆ เมื่อตาย

พฤติกรรม[]

Bats are small, less than half a block tall and wide. They squeak randomly. They often fly around aimlessly, tending to favor the east, and sometimes fly into lava and catch on fire.

Bats also hang upside down on the underside of a solid block when idle, though they cannot hang on transparent or non-solid blocks. If a player approaches a bat hanging upside down, including if the player is invisible, it flies away. This also happens if the player breaks the block the bat is hanging from.

Although the bat is a passive mob, they still despawn when going too far away, similarly to ocelots and squid.

Bats' collision boxes do not interact with the player.

เสียง[]

ชื่อของเสียงคำบรรยายแหล่งที่มาของเสียงคำอธิบายไอดีเนมสเปซTranslation keyความดังระดับเสียงระยะห่างที่ได้ยิน
Bat squeaksFriendly Creatures? entity.bat.ambientsubtitles.entity.bat.ambient1.01.016
Bat diesFriendly Creatures? entity.bat.deathsubtitles.entity.bat.death1.01.016
Bat hurtsFriendly Creatures? entity.bat.hurtsubtitles.entity.bat.hurt1.01.016
No subtitle[2]? ? entity.bat.loopNo subtitle[2]1.01.016
Bat takes offFriendly Creatures? entity.bat.takeoffsubtitles.entity.bat.takeoff1.01.016

ค่าข้อมูล[]

ดูเพิ่มเติมที่: Chunk format

Bats have entity data associated with them that contain various properties of the mob.

ค้างคาว/ED

ประวัติ[]

รุ่น Java
1.4.212w38aBat JE1 BE1.png Added bats.
12w42aBats no longer "trample" crops nor do they activate pressure plates.[1]
1.4-preAdded bat sounds: entity.bat.ambient, entity.bat.hurt, entity.bat.death, entity.bat.takeoff
1.1116w32aThe entity ID has now been changed from Bat to minecraft:bat.
1.1418w43aBat JE2 BE2.png The texture of bats has now been changed.
รุ่น Pocket Alpha
0.11.0build 1Bat JE1 BE1.png Added bats.
1.10.0beta 1.10.0.3Bat JE2 BE2.png The texture of bats has now been changed.
TU19CU7 1.12 Patch 11.0.1Bat JE1 BE1.png Added bats.
รุ่น PlayStation 4
1.90Bat JE2 BE2.png The texture of bats has now been changed.
รุ่น New Nintendo 3DS
0.1.0Bat JE1 BE1.png Added bats.

ปัญหา[]

ปัญหาเกี่ยวกับ “ค้างคาว” จะถูกซ่อมแซมให้ดีขึ้นได้ที่ ติดตามปัญหา โดยที่จะต้องรายงานปัญหาที่นี่

เกร็ดความรู้[]

  • According to Jeb, the bat is an example of an ambient mob – a mob that constantly spawns, similar to the squid, but also constantly despawns because when a player is not around it does not serve any purpose.[2]
  • It is impossible to attach a lead to a bat.
  • Between October 20th and November 3rd, bats will spawn more frequently as a small Easter Egg in homage to Halloween.

แกลเลอรี่[]

อ้างอิง[]

  1. https://www.mojang.com/2012/10/minecraft-snapshot-12w42a
  2. อ้างอิงผิดพลาด: ป้ายระบุ <ref> ไม่ถูกต้อง ไม่มีการกำหนดข้อความสำหรับอ้างอิงชื่อ bats