FANDOM

Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Zgniłe mięso (ang. Rotten flesh) to rodzaj jedzenia dodany w Bety 1.8. Odnawia Cały głódCały głód. Po śmierci zombie upuszcza on od 1 do 2 sztuk zgniłego mięsa, a świnia zombie może upuścić 0-1 sztuk zgniłego mięsa. Najlepiej go zjeść, a potem wypić mleko, by zachować Cały głódCały głód. Można go również odnaleźć w skrzyniach dżunglowej świątyni i piramidy. Można go stosować w rozmnażaniu psów. Jest 80% szans, że otrzymasz efekt głodu na 30 sekund.

Opis

Zgniłe mięso wypada z zabitego Zombie i Zombie Pigmana, a także znajduje się w piramidach oraz dżunglowych świątyniach. Posiłek regeneruje  punkty głodu i 0.8 punktów nasycenia. Niestety jest 80% szansa na wywołanie zatrucia pokarmowego, które można rozpoznać po tym, że pasek głodu zmienia barwę, a wokół gracza pojawiają się zielone pęcherzyki. Aby efekt zatrucia zniknął, należy poczekać 30 sekund lub wypić mleko. Zgniłego mięsa nie można gotować, a także nie wykorzystuje się go w konstruowania. Jednak leczy ono wilki, nie powodując u nich żadnych zatruć, oraz służy do rozmnażania psów.

Zalety

  • Spożywane w dużych ilościach przywraca więcej punktów głodu niż odbierze zatrucie
  • Może posłużyć jako alternatywne źródło pożywienia
  • Jest łatwe do zdobycia, jeżeli posiada się odpowiednią broń i zbroję, gdyż Zombie występują częściej niż pasywne moby
  • Może być stosowane w hodowli wilków.

Wady

  • Jest niepraktyczne, ponieważ przywraca jedynie  punkty głodu i 0.8 punktów nasycenia
  • Ma 80% szans na wywołanie zatrucia pokarmowego
  • Nie może być gotowane
  • Dla słabo uzbrojonych graczy zabijanie Zombie dla pożywienia może być niebezpieczne