FANDOM

Zarażony osadnik- Osadnik który został zabity przez zombie, posucha, kurzego jeźdźca albo innego osadnika ma możliwość zamienić się w zarażonego osadnika (Łatwy - 5% szansy Średni 50% szansy Trudny 100% szansy) który zachowuje się tak samo jak zombie, jednak ma model osadnika z wysuniętymi w przód rękoma (tak jak u zombie lub posucha) ,czarno-czerwone oczy, ciemnozieloną skórę i obdarte ubranie (przed snapshotem 15w35a wyglądał jak zombie z ciemnozieloną głową osadnika.)

Od wersji 15w35a, a oficjalnie od 1.9 zombie osadnik zachowuje swoją profesję (tzn. nosi pozostałości stroju, w które był ubrany zanim jeszcze został zainfekowany). Jest 5% szans na to że się odrodzi zamiast zwykłego zombie. Jeśli zombie lub posuch zaatakuje wieśniaka jest szansa że go zainfekuje (na trybach: trudny 100%, normalny 50%, łatwy 5%. na pokojowym 0% z powodu braku agresywnych mobów), po czym przekształci się w wieśniaka zombie. Najczęściej zdarza się to podczas oblężeń wiosek (tzw. zombie siege). Aby "uzdrowić" wieśniaka zombie należy, najpierw rzucić w niego miksturę słabości, a następnie dać mu normalne złote jabłko klikając na niego prawym przyciskiem myszy. Usłyszymy głośny syczący dźwięk po czym nasz "pacjent" zacznie drżeć. Leczenie kilka minut (zaleca się chronić leczonego zombie). Po tym czasie otrzymamy zdrowego normalnego wieśniaka. Jeśli podczas przemiany miał na sobie zbroję, po prostu zniknie na wieśniaku.

Szybkość leczenia może być zwiększona poprzez umieszczenie w pobliżu łóżek lub krat. Prędkość jest proporcjonalna do wzoru: (liczba tych bloków w sześcianie wielkości 7*7*7 naokoło jego stóp) * 0.3 + 1. To wskazuje na potrzebę budowy cel lub zagród dla zarażonych wieśniaków.