Minecraft Wiki Polska

Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Bariera.png
Ta strona dotyczy edycji, która została oficjalnie wycofana.
Ta edycja nie jest już aktualizowana lub dostępna do pobrania, ,
Xbox 360 Edition
Xbox Edition.png
Data premiery

9 maja 2012

Obecna wersja

TU74

Twórca/twórcy

Mojang AB i 4J Studios

Platforma

Xbox 360

Gatunek

sandbox

Silnik

?

Język programowania

C# (XNA Framework)/C++

Język

angielski

Strona internetowa

?

Linki

Xbox Marketplace

Rozmiar

113.21 MB

Licencja

Regulamin korzystania z serwisu

Otwarty kod
źródłowy

Nie

Zamiar wydania Minecraft na Xbox 360 został ogłoszony na targach E3 przez Notcha. Została wydana 9 maja 2012. Gra w Minecrafta na Xboxie 360 niewiele różni się od wersji PC, ale tu światy nie są nieskończone, mają wymiary 1024x1024. Nadal zadaniem gracza jest przetrwanie. Gra obsługuje Xbox 360 Kinect (kontroler ruchu, [1], ale na pewno nie jest on wymagany[2].

Ta edycja gry otrzymywała aktualizacje aż do wydania Aktualizacji wodnej, ostatniej wersji tej edycji.

Tworzenie gry[]

Konwersjami na poszczególne platformy nie zajmuje się Mojang, lecz studio 4J[3]. Daniel "Kappische Kaplan napisał na swoim Twitterze, że 7 września 2011 dostał wczesną kopię Minecrafta na Xbox 360.[4] Aktualizacje są bezpłatne, tak jak w wersji na PC.

Różnice między wersją na PC[]

Należy pamiętać, że wersja na Xbox 360 bazuje na starszych wersjach Minecrafta, więc nie ma nowych przedmiotów i funkcji. W przeważającej części wersja na Xbox 360 jest identyczna do wersji na PC, ale są też widoczne różnice i nowe funkcje.

  • W grze jest nowy interfejs ekwipunku i tworzenia przedmiotów. Nadal jest 2x2 lub 3x3, ale wygląda to zupełnie inaczej. Teraz nie trzeba już szukać receptur, wystarczy, że wybierzemy jakiś blok, a nowy interfejs pokaże czego nam brakuje.
  • Gra posiada tryb wieloosobowy: lokalny - podzielony ekran i sieciowy - 8 konsol, 4 graczy na każdej. Maksymalnie może grać 32 graczy.
  • Nie można zmienić poziomu trudności podczas gry (chyba, że wcześniej włączy się tę możliwość w ustawieniach).
  • Dostępny obszar mapy to zaledwie 864 na 864 bloki. Ponieważ najbardziej zewnętrzny blok na każdej stronie mapy nie jest zdatny do użytku, możliwy do zabudowy teren wynosi 862 na 862 bloki.
  • W wersji na Xbox 360 muzyka gra przez cały czas, bez przerwy. W wersji PC muzyka gra w różnych odstępach czasu.
  • W ekwipunku kreatywnym występują niektóre niedostępne przedmioty, które są możliwe do zdobycia tylko komendami w wersji na PC
  • W wersji Xbox 360 można również zagrać w "Tutorial Level". Na Java Edition w starszych wersjach również widniała ta opcja lecz nie dało się jej użyć i nigdy nie została użyta w grze. Została potem ona usunięta.
  • W wersji na Xbox 360 aktualizacje zostały zatrzymane na wersji 1.13 i ta wersja nie jest już aktualizowana, została zastąpiona przez Bedrock Edition.
  • Najniższej warstwy skały macierzystej nie da się rozwalić, przez co gracz nie ma dostępu do próżni (wyjątek stanowi kres).
  • Na PC gdy sprintując dotknie się ściany, gracz zaczyna iść znowu normalnie. W wersji Xbox 360 niezależnie od przeszkody, gracz dalej sprintuje.
  • Tylko tu da się wytwarzać zaklęte złote jabłka i dodatkowo tylko na tej wersji, dają one regeneracje V zamiast ll co czyni je jednymi z najcenniejszych przedmiotów w grze.
  • Tylko tu spotkać można płaski Nether.
  • Na tej wersji nie można rozmnażać zwierząt lub stawić mobów w nieskończoność, ponieważ przy próbie rozmnożenia lub zespawnowania do liczby większej niż wyznaczył system, wyświetli się komunikat, że jest za dużo zwierząt lub mobów i nie będzie możliwe dalsze zwiększanie ich populacji póki nie będzie ich wystarczająco mało.
  • W opuszczonych kopalniach nie ma wagoników.
  • W wersji Xbox 360 wither, gdy ma poniżej połowy punktów życia, atakuje szarżą tzn. kładzie się w powietrzu poziomo i szarżuje przez ok 20 bloków niszcząc wszystko (oprócz bloków niezniszczalnych) na swojej drodze.
  • W tej wersji nie ma komend.

Premiera[]

W październiku 2011 Microsoft ogłosił wydanie Minecraft: Xbox 360 Edition w wiosnę 2012.[5]. Gra miała wyjść 22 marca 2012. Oficjalną premierę ogłosił Larry Hryb (Dyrektor Xbox Live).[6]

Cena[]

Aktualnie wersja cyfrowa jak i pudełkowa kosztuje około 65zł.

Przypisy[]