Opis

Wither jest latającą, trzygłową i nieziemską kreaturą, przypominającą z wyglądu Witherowe szkielety i władcą Netheru. Jest pierwszym wprowadzonym do gry i zarazem finałowym bossem. Przywołać go można budując totem z czterech bloków piasku dusz uformowanych w literę "T" oraz z ustawienia na nim trzech czaszek Witherowego szkieleta. Zaczyna się on wtedy ładować, a gdy już skończy, wybuchem niszczy teren wokół siebie.

Zachowanie

Wither jest mobem bardzo agresywnym. Atakuje wszystkie moby znajdujące się w pobliżu poza mobami nieumarłymi. Kiedy wykryje przeciwnika, zwiększa swoją prędkość poruszania się, a nawet podlatuje na odpowiednią wysokość, aby dosięgnąć swojej ofiary. Strzela on pociskami wyglądającymi jak jego głowy gdy jest w trybie obronnym które wybuchają po trafieniu w moba lub blok. Dodatkowo na poziomie wyższym niż łatwy zatruwa efektem obumierania II. Trucizna ta powoduje, że licznik zdrowia gracza staje się czarny, i sukcesywnie odbierane są mu punkty zdrowia. Chowanie się przed nim za ścianami nie jest dla niego przeszkodą, ponieważ podobnie do Smoka Kresu potrafi on niszczyć bloki przed sobą, jeśli jest do tego zmuszony. Jedynym blokiem, którego nie potrafi zniszczyć jest skała macierzysta oraz rama portalu kresu (niszczy nawet obsydian i wodę, co czyni z niego najbardziej destruktywnego moba tuż przed Smokiem Endu). W momencie, kiedy Wither będzie miał mniej niż połowę życia przechodzi w tryb ochrony. Pojawia się wokół niego powłoka ochronna, (podobna do tej, którą otoczony jest naładowany creeper) i nie będzie mógł latać (będzie tylko lewitował na wysokości mniej, więcej połowy bloku). Dodatkowo powłoka chroni go przed strzałami, a wtedy jedynym sposobem walki jest użycie miecza.

Walka

Z Witherem walczy się trudniej niż ze Smokiem Endu, głównie przez jego destrukcyjną naturę (zanim zostanie zabity potrafi narobić ogromnych szkód). Najlepiej zabrać zbroję z Ochroną przed wybuchami IV, miecz z zaklęciem pogromca nieumarłych V, łuk z mocą V oraz ulepszone złote jabłka. Po stworzeniu Withera należy odejść od niego i zjeść złote jabłko. Następnie strzelać z łuku dopóki nie straci połowy życia (najlepiej poprzez krytyczny cios, czyli pełne naciągnięcie cięciwy łuku). Gdy już będzie na odpowiednio niskiej wysokości, można zaatakować go mieczem, kończąc walkę. Zwykła walka z Witherem wygląda tak :

  • Podłoga zapada się i gracza atakują setki TNT
  • Wither używa wszystkich swoich mocy i atakuje gracza za pomocą swoich głów i błyskawic
  • Gdy gracz zabierze Withrerowi połowę życia i jego bariera się uruchomi Wither cały czas wybucha
  • Gracz atakuje Withera mieczem (najlepiej ze Skały macierzystej) kończąc walkę.

Ciekawostki

Galeria

Lego Minecraft

W lego Minecraft Wither występuje w zestawie 21126.

Lego wither
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.