FANDOM

Wilk (ang. Wolf) – mob dodany w wersji Beta 1.4. Ma 8 Serce i 1 Serce ataku.

Wygląd

Wilk w Minecraft jest szeroki na 1 blok, długi na 2. Nie wyróżnia się niczym specjalnym - biało-szare umarszczenie, kremową kufę. Wilk ma coś w rodzaju grzywy w miejscu, grzbiet podnosi się o 1/4 bloku. Kiedy uderzymy wilka, jego wygląd zmieni się, będzie miał czerwone oczy oraz będzie atakować.

Zachowanie

Wilki można spotkać na biomie lasu i tajgi. Jest stworzeniem stadnym, zwykle gromadzą się w niewielkich grupkach (2-6) i nie oddalają się od siebie, ale można też spotkać "wilka-samotnika". Polują na owce, w większości walk wygrywając oraz mają właściwości odstraszające oceloty, chociaż naturalnie te dwa stworzenia nigdy się nie spotykają.

Czasami na ziemi można napotkać wełnę lub surową baraninę, co oznacza, że wilki są w pobliżu, a te przedmioty są pozostałością po polowaniach.

Po zaatakowaniu dzikiego wilka zmienia się w agresywnego. Atakuje nas dwoma Serce. Atak na wilka przy innych powoduje to, że wszystkie się rzucą na gracza.

Oswajanie

Wilki można oswoić za pomocą Kośćkości, w ilości od 1 do 5, po oswojeniu zmieniają się w psy.

Ciekawostki

  • Wilk ma jeden piksel wokół każdego oka, natomiast pies ma dwa.

Galeria