Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Bariera.png
Ta strona dotyczy edycji, która została oficjalnie wycofana.
Ta edycja nie jest już aktualizowana lub dostępna do pobrania, ,
Wii U Edition
WiiUEdition.png
Data premiery

Wersja cyfrowa
17 grudnia 2015
Płyta kompaktowa
17 czerwca 2016

Obecna wersja

Patch 43

Twórca/twórcy

Mojang AB,
4J Studios

Platforma

Wii U

Gatunek

Sandbox

Silnik

?

Język programowania

C++

Język

angielski

Strona internetowa

?

Linki

Sklep Nintendo

Rozmiar

1.07 GB

Licencja

Terms Of Use

Otwarty kod
źródłowy

Nie

Minecraft: Wii U Edition to wersja gry Minecraft wydana na Wii U przez 4J Studios i Mojang AB. Została wydana 17 grudnia 2015 roku, od 17 czerwca 2016 jest dostępna na płytach kompaktowych. Gra jest dostępna za 99.99zł.[1]

Rozwój gry[]

W 2013 roku Markus Persson, zapytany o stworzenie wersji gry na platformę Wii U odpowiedział, że nie jest to planowane, lecz przyznał, że "wersja gry na Wii U jest dobrym pomysłem"[2].

We wrześniu 2014 roku pracownik Mojangu, Daniel Kaplan, na pytanie o stworzenie wtyczki gry na konsolę Wii U, ponownie zaprzeczył, ze względu na to, że liczba użytkowników Wii U była "bardzo mała".[3]

Podczas MineConu 2015, Vu Bui również został zapytany o wersję gry na Wii U. Odpowiedział w poście:

[...]Chcemy dotrzeć do wszystkich graczy, również na nowych platformach - każdy używa innego sprzętu.
Nie znam przyczyny, dlaczego nie stworzyliśmy wersji dla Wii U ani 3DS. To się jeszcze nie zdarzyło.
Vu Bui[4]

11 listopada 2015 roku z bazy danych PEGI wyciekły informacje o ocenie wersji Minecrafta na konsolę Wii U. Przeciek informacji został usunięty sześć dni później.[5][6]

7 grudnia 2015 firma Mojang oficjalnie potwierdziła wydanie Minecrafta na Wii U. Gra pojawiła się 17 grudnia 2015.[7]

Studio Mojang wydało dodatkowo grę na płyty kompaktowe.

Rozgrywka[]

Wersja gry na platformę Wii U pozwala wyświetlać obraz z gry jedynie na padzie konsoli - nie jest dostępne granie z udziałem ekranu telewizora. Ograniczono funkcje ekranu dotykowego. Ułatwiono korzystanie m.in. z paska szybkiego wyboru i pola craftingu.

Postacie Mii mogą być używane jako nazwa użytkownika w grze. W grę można grać również na kontrolerze Wii U Pro Controller lub Wii Classic Controller.

Paczki zasobów[]

Minecraft: Wii U Edition zawiera siedem dodatkowych paczek tekstur. Są dostępne do zakupu osobno.[8] Większa ilość dostępnych paczek tekstur powoduje, że cena gry jest droższa niż na inne konsole.[9]

Paczki dostępne na konsolach Wii U:

  • Paczki skórek:
    • Paczka Battle & Beasts
    • Paczka Battle & Beasts 2
  • Paczki tekstur:
    • Paczka Naturalna
    • Paczka Miejska
    • Paczka Fantasy
  • Paczki zasobów:
    • Paczka świąteczna
    • Paczka Super Mario

Ciekawostki[]

  • Wii U Edition nie ma opcji tworzenia nieskończonych światów ani ich dodatkowych typów.

Przypisy

Advertisement