FANDOM

Twierdza (ang. Stronghold) – struktura pojawiająca się głównie w podziemiach. Cechują się innymi blokami, niż w jaskiniach (kamienne cegłyzamszone kamienne cegłypopękane kamienne cegłyblok z ukrytym potworem i kraty). Występują podziemne ruiny, z pochodniami i kratami [1], oraz opuszczone kopalnie. Przed wersją 1.0.0 limit twierdz na mapę wynosił 3 (po wyjściu 1.0.0 limit twierdz został zniesiony) w odległości 640 do 1152 kratek od miejsca spawnu. Twierdze można łatwo znaleźć rzucając cały czas Oko Kresu , kiedy po rzuceniu oko będzie opadać, a nie unosić się to znaczy że pod nami jest twierdza.

Szukając twierdzy warto znaczyć sobie drogę.

Wnętrze

W Twierdzy zazwyczaj generuje się wiele pomieszczeń, a granice pomiędzy nimi stanowią uruchamiane przyciskiem metalowe drzwi oraz stara biblioteka. Można tam znaleźć także wiele skrzyń, jednak znajdziemy w nich trochę mniej przedmiotów, niż w lochach. Twierdze często są poprzecinane jaskiniami i tunelami opuszczonej kopalni. Zdarza się też, że czasami w korytarzu wygenerują się lochy.

Pomieszczenia występujące w twierdzy:

Zawartość skrzyń

W twierdzach znajdują się skrzynie, w których możemy znaleźć:

Ciekawostki

      • W twierdzach znajduje się portal do Endu, który aktywujemy Okiem Kresu.
      • W niektórych blokach mogą się pojawiać Rybiki cukrowe, ponieważ przy portalu znajduje się ich spawner.
      • Portal składa się z dwunastu miejsc na Oko Kresu, z czego kilka może być od razu zapełnione.
      • Kiedyś Oko Kresu prowadziło do losowej sali w twierdzy, a nie tak jak teraz do portalu.
      • Zostały zapowiedziane twierdze na powierzchni ziemi.
      • Korytarze twierdzy mogą nie być połączone z salą z portalem.
      • Od snapshota 12w40a można ustawić generowanie twierdz na superpłaskim świecie. Jednak ustawienie ich na niskiej wysokości (np. 10) może skutkować pojawieniem się ich częściowo, lub całkowicie na powierzchni.