Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł Twierdza jest krótki.

Twierdza (ang. Stronghold) – struktura pojawiająca się w podziemiach. Cechują się innymi blokami, niż w jaskiniach (kamienne cegły, zamszone kamienne cegły, popękane kamienne cegły, blok z ukrytym potworem i kraty). Występują podziemne ruiny, z pochodniami i kratami [1], oraz opuszczone kopalnie. Przed wersją 1.0.0 limit twierdz na mapę wynosił 3 (po wyjściu 1.0.0 limit twierdz został zniesiony) w odległości 640 do 1152 kratek od miejsca spawnu. Twierdze można łatwo znaleźć rzucając cały czas Oko Kresu , kiedy po rzuceniu oko będzie opadać, a nie unosić się to znaczy że pod nami jest twierdza.

Szukając twierdzy warto znaczyć sobie drogę.

Występowanie[]

Istnieje limit 128 twierdz na jeden świat (jedna na świat w Console Edition, oraz trzy na świat w Pocket Edition).

Wszystkie twierdze zlokalizowane są w losowych pozycjach wewnątrz pierścieni, każdy pierścień zlokalizowany jest w określonej odległości od punktu na koordynatach x = 0, z = 0. Twierdze mogą wystawać poza krawędź pierścienia. Twierdze generują się w prawie równych kątach od środka świata, (na przykład, każda twierdza w pierścieniu generuje się w zakresie 120° w stosunku do twierdz wygenerowanych bliżej środka map). Gra nigdy nie wygeneruje twierdzy częściowo nad ziemią, każda część twierdzy która generuje się ponad ziemią zostaje zastąpiona powietrzem.

W Pocket Edition, generują się 3 twierdze w odległości 640 oraz 1152 bloków.

W edycji komputerowej, twierdze generują się w pierścieniach.

  • W pierwszym pierścieniu wygenerowane zostają 3 twierdze w odległości 1408–2688 bloków od środka świata.
  • W drugim pierścieniu wygenerowane zostaje 6 twierdz w odległości 4480-5760 bloków od środka świata.
  • W trzecim pierścieniu wygenerowane zostaje 10 twierdz w odległości 7552–8832 bloków od środka świata.
  • W czwartym pierścieniu zostaje wygenerowanych 15 twierdz w odległości 10624–11904 bloków od środka świata.
  • W piątym pierścieniu zostaje wygenerowanych 21 twierdz w odległości 13696–14976 bloków od środka świata.
  • W szóstym pierścieniu zostają wygenerowanych 28 twierdz w odległości 16768–18048 bloków od środka świata.
  • W siódmym pierścieniu zostaje wygenerowanych 36 twierdz w odległości 19840–21120 bloków od środka świata.
  • W ósmym pierścieniu zostaje wygenerowanych 9 twierdz w odległości 22912–24192 bloków od środka świata.

Twierdze zazwyczaj generują się pod powierzchnią ziemii oraz w biomach powyżej poziomu morza, lecz w razie potrzeby mogą zostać wygenerowane pod wodą. Pokoje mogą zostać zalane w przypadku gdy przez twierdzę przechodzi wąwóz, bądź opuszczona kopalnia. Bardzo rzadko można też znaleźć unoszące się pokoje pod wodą, w oceanie. Pokoje z portalem Kresu (oraz inne części twierdzy) mogą zostać zastąpione wąwozami, jaskiniami, opuszczonymi kopalniami, lochami, oraz częściami samej twierdzy, zmuszając gracza do znalezienia innej twierdzy.

Wnętrze[]

W Twierdzy zazwyczaj generuje się wiele pomieszczeń, a granice pomiędzy nimi stanowią uruchamiane przyciskiem metalowe drzwi oraz stara biblioteka znajdująca się najczęściej na górnej części twierdzy. Można tam znaleźć także wiele skrzyń, jednak znajdziemy w nich trochę mniej przedmiotów, niż w lochach. Twierdze często są poprzecinane jaskiniami i tunelami opuszczonej kopalni. Zdarza się też, że czasami w korytarzu wygenerują się lochy.

Pomieszczenia występujące w twierdzy:

  • Biblioteka
  • Więzienie
  • Klatka schodowa
  • Brukowe schody
  • Sala z fontanną
  • Tunel ze skrzynią
  • Sala z portalem do Endu
  • Pokój z drewnianym poddaszem

Zawartość skrzyń[]

W twierdzach znajdują się skrzynie, w których możemy znaleźć:

Ciekawostki[]

  • W niektórych blokach mogą się pojawiać Rybiki cukrowe, ponieważ przy portalu znajduje się ich spawner.
  • Portal składa się z dwunastu miejsc na Oko Endera, z czego niektóre mogą być od razu zapełnione; każdy blok Ramy portalu Endu ma szansę 10% na bycie zapełnionym.
  • Jest bardzo mała szansa (1/10^12, czyli 1 na bilion) na to, że portal wygeneruje się aktywny.
  • Kiedyś Oko Endera prowadziło do losowej sali w twierdzy, a nie tak jak teraz do portalu.
  • Zostały zapowiedziane twierdze na powierzchni ziemi.
  • Korytarze twierdzy mogą nie być połączone z salą z portalem.
  • Od snapshota 12w40a można ustawić generowanie twierdz na superpłaskim świecie. Jednak ustawienie ich na niskiej wysokości (np. 10) może skutkować pojawieniem się ich częściowo, lub całkowicie na powierzchni.
  • Aby ułatwić sobie eksplorację twierdzy - można zabudowywać wejścia do tuneli, w których nie znalazło się nic przydatnego (według uznania).

Galeria[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement