Minecraft Wiki Polska

Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Tarcza
Tarcza.png

Typ

Walka

Wytrzymałość

337

Odnawialne

Tak

Możliwość grupowania

Nie

ID

dec: 442 hex: 1BA

ID słowne

shield

Tarcza (ang. Shield) jest obronnym narzędziem używanym dla ochrony gracza przeciwko agresywnym mobom i innym graczom.

Otrzymywanie[]

Wytwarzanie[]

Składniki Wejście » Wyjście
Deski
+
Sztabka żelaza

Sosnowe deski
Ciemne deski

Sosnowe deski
Ciemne deski
Grid layout Arrow (small).png

Sosnowe deski
Ciemne deski

Sosnowe deski
Ciemne deski

Sosnowe deski
Ciemne deski

Sosnowe deski
Ciemne deski

Zastosowanie[]

Praktyka[]

Tarcze wykorzystuje się do obrony przed dosięgającymi gracza atakami. Tarcza podczas blokowania pochłania (w najnowszej wersji gry) wszystkie obrażenia.
Tarcza odbija strzały i kule ognia, dzięki czemu można łatwiej walczyć ze szkieletami, bądź innym graczem, który posługuje się łukiem.

Wytwarzanie[]

Składniki Wejście » Wyjście
Tarcza
+
Sztandar

Grid layout Arrow (small).png

Tarcze mogą być łączone ze sztandarami w celu nadania im ukazanego na sztandarze symbolu. Niechcianą modyfikację broni można zmyć, wrzucając przedmiot do kotła z wodą (dotyczy tylko Java Edition).

Zaklinanie[]

Tarcz nie można zaklinać przy stole do zaklęć, ponieważ nie istnieją żadne zaklęcia, które w jakikolwiek sposób wpływały by na ich działanie. Za pomocą zaklętej książki można im jednak nadać zaklęcie Niezniszczalność i Naprawa.

Historia[]

Historia używa dawnego formatu wersji konsolowych
Pełna wersja
1.915w33cDodano tarcze.
Zastąpiły one miecze w blokowaniu.
15w34cPo zablokowaniu ataku tarczą atakujący może zostać odepchnięty.
Po zaatakowaniu siekierą trzeba odczekać pięć sekund, by znów używać tarczy.
15w37aZmieniono teksturę tarczy.
Zmieniono recepturę tarczy na mniej kosztowną.
Od teraz tarcze odbijają strzały.
15w44aTarcze mogą być naprawiane poprzez łączenie ich z innymi tarczami. Ta czynność usuwa z tarczy nałożony wcześniej wzór sztandaru.
15w45aNałożony na tarczę sztandar od teraz znika z ekwipunku.
15w47bDodano dźwięk bloku dla tarczy.
16w07aZwiększono różnorodność dźwięków blokowania tarczy.
1.9-pre1Od teraz tarcze mają 337 punktów wytrzymałości zamiast 180.
1.1116w33aNałożenie sztandaru na tarczę nie zmienia już jej wytrzymałości ani nie usuwa z niej zaklęć.
16w35aTarcze od teraz blokują 100% obrażeń/odrzutu zadanych w walce wręcz.
Bedrock Edition
1.10.0beta 1.10.0.3Dodano tarcze, jednakże bez możliwości nakładania na nie sztandarów.
Tarcze aktywowane są przy kucaniu lub wsiadaniu na istoty.
1.11.0beta 1.11.0.4Tarcze można od teraz kupować u zbrojmistrza.
Console Edition
1.90Dodano tarcze.

Postępy[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Postępy.

Minecraft
IkonaNazwaOpis w grzeWarunekWymaganie (jeśli inne)IDNagroda
Advancement-plain-raw.png
Nie dzisiaj, dziękujęOdbij strzałę tarcząNiezłe wdziankominecraft:story/deflect_arrow

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Tarcza, choć została dodana do gry w wersji starszej niż 1.14, nie jest dostępna w klasycznych edycjach konsolowych.

Zobacz też[]