Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł Skakanie jest krótki.

Skaczący gracz.

Skakanie – mechanika gry, pozwalająca graczowi przejść z niższego bloku, na wyższy. Domyślnym przyciskiem skoku jest Spacja. Dzięki skakaniu powstały różne zabawy z tym związane, a jedną z najpopularniejszych jest Parkour. Tutaj gracz musi wykorzystać swoje umiejętności.

Mechanika[]

Mechanika z skokiem jest prosta. Gdy gracz naciśnie klawisz spacji, postać skacze do góry. Jeden skok jest wstanie przenieść nas na wysokość 1 i 6/16 bloku czyli około 1,25m. Gdy efekty skoczności są nałożone na gracza, ten skacze wyżej. Dla przykładu Zwiększony skok I zwiększa siłę skoku do 1 i 14/16 bloku czyli 1,75m. Zwiększony skok II do 2 i 10/16 bloka czyli 2,5m, Zwiększony skok III do 3 i 6/16 bloka czyli 3,25m, a końcowo Zwiększony skok IV do 4 i 4/16 bloka czyli 4,125m. Gdy gracz używa normalnego chodu, gdy skacze na przód, postać może skoczyć na 2 bloki, a gdy używa biegu może nawet przeskoczyć na 4 blok. Skradając się pokonamy 1 blok.

Auto-skok[]

Opcja auto-skoku jest domyślnie włączona i umożliwia ona automatyczne skakanie, gdy przeszkodą jest 1 blok. Wtedy postać bez pomocy gracza przechodzi blok. Automatyczny skok może przeszkadzać, gdy gracz buduje budowle. Opcja auto-skoku widnieje w ustawieniach, Sterowanie. Opcja ta została wcześniej dodana do Pocket Edition.

Historia[]

Pre-classic
0.0.0aDodano skakanie.
Pełna wersja
1.814w27aDodano miksturę skoku.
1.1016w20aDodano opcję automatycznego skoku.
Advertisement