Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Grid Kompas.png
Ten artykuł dotyczy moba. Zobacz też inne znaczenia tego pojęcia.

Pszczoła
Typy pszczół.gif
Typy pszczół.gif
Typy pszczół BE.gif
Typy pszczół BE.gif
Punkty zdrowia

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Zachowanie

Neutralne
Pasywne (tryb pokojowy)

Siła ataku

Łatwy: 2 (Heart.svg)
Normalny: 2 (Poisoned Heart.svg)
Trudny: 3 (Poisoned Heart.svgPoisoned Half Heart.svg)
Jad:
1 (Poisoned Half Heart.svg) co 1,25 sekundy
Normalny: EffectsCSS.pngTrucizna na 10 sekund (Poisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Half Heart.svg)
Trudny: EffectsCSS.pngTrucizna na 18 sekund (Poisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svg)

Rozmiar hitboxa

Java Edition:
Dorosły:
Wysokość: 0,6 bloku
Szerokość: 0,7 bloku
Dziecko:
Wysokość: 0,3 bloku
Szerokość: 0,35 bloku
Bedrock Edition:
Dorosły:
Wysokość: 0,5 bloku
Szerokość: 0,55 bloku
Dziecko:
Wysokość: 0,25 bloku
Szerokość: 0,275 bloku

Odradzanie

Naturalnie wygenerowane BlockCSS new.png pszczele gniazda

Użyteczne przedmioty

BlockCSS new.png Kwiaty
ItemCSS.png Smycz

Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł Pszczoła jest krótki.

Pszczoła (ang. Bee) – neutralny mob, który użądli gracza jeśli ten go sprowokuje.

Odradzanie[]

Pszczoły wylatują z pszczelich gniazd generujących się czasem na drzewach w biomie równin, słonecznikowych równin, kwiecistego lasu, lasu, górzystego lasu, brzozowego lasu, górzystego brzozowego lasu oraz na biomie wysokiego lasu brzozowego. Każde gniazdo generuje się z trzema pszczołami w środku (jest to także maksymalna ilość pszczół w jednym gnieździe lub ulu). Gdy w którymś z tych biomów posadzony zostanie dąb lub brzoza i obok znajduje się kwiat w odległości maksymalnie 2 bloków, istnieje pięcioprocentowa szansa na wygenerowanie się gniazda na pniu. Gniazdo można zebrać narzędziem z zaklęciem Jedwabny Dotyk. Zostanie ono zebrane wraz z pszczołami (o ile podczas niszczenia jakiekolwiek były w gnieździe).

Zachowanie[]

Pszczoła wylatująca z gniazda pszczół.

Pszczoły zbierają pyłek z kwiatów do chwili gdy tekstura owada posiada na sobie pył. Wtedy pszczoła wraca do ula zapełniając go w 1/5. Gdy pszczoła z pyłkiem przeleci nad rośliną posadzoną na polu uprawnym, pyłek, który opadnie z niej w tym czasie może sprawić, że roślina urośnie o jeden stopień wzrostu. Pszczoły również wracają do gniazd gdy nadejdzie noc lub zacznie padać deszcz. Pszczoły podążają za graczem, który trzyma w ręku mały kwiat.

Pszczoły unikają wody, a gdy już do niej wpadną, po jakimś czasie zginą poprzez utonięcie.

Gdy gracz zbierze miód z gniazda, pszczoły z tego gniazda staną się agresywne wobec gracza na 30 sekund. Można tego uniknąć umieszczając pod ulem ognisko, które „uspokaja” pszczoły, albo zebrać miód za pomocą dozownika wypełnionego pustymi butelkami lub nożycami. Pszczoły również stają się agresywne po zaatakowaniu jednej z nich oraz po zniszczeniu ich gniazda (z wyjątkiem zniszczenia przy użyciu narzędzia z zaklęciem Jedwabnego dotyku.

Gdy pszczoły stają się agresywne, ich oczy zmieniają kolor z niebieskiego na czerwony, a po użądleniu gracza żądło znika z ich modelu. Następnie owad ginie średnio po minucie. Pszczoła żądląc gracza odejmuje mu 2 punkty zdrowia na poziomie łatwym i normalnym, a 3 na trudnym. Dodatkowo na normalnym i trudnym poziomie trudności nadaje graczowi efekt zatrucia, na 10 sekund, w przypadku poziomu normalnego, a na poziomie trudnym efekt trwa 18 sekund.

animacja żądlenia pszczoły.

Rozmnażanie[]

Pszczoły można rozmnożyć dowolnym niskim lub wysokim kwiatem. Witherowa róża, która normalnie rani gracza nie ma efektu na pszczołach.

Walka[]

Na pszczoły działa zaklęcie Zmora Stawonogów. Działa ono jednak tylko na broni ręcznej, a do walki z dużą grupą pszczół zalecana jest broń dystansowa, taka jak łuk.

Historia[]

Pełna wersja
1.1519w34aDodano pszczoły.
19w35aOd teraz pszczoły unikają wody.
19w36aOd teraz na pszczoły działa zaklęcie Zmora stawonogów.

Ciekawostki[]

  • Jeśli w pobliżu jest pszczeli ul, pszczoły po jakimś czasie zaczną do niego wlatywać i z niego wylatywać. Jeśli zniszczy się ul na trybie przetrwania, pszczoły które w nim były wściekną się na gracza.
  • W plikach gry zostały znalezione tekstury bloku wosku i skrystalizowanego miodu, lecz projekty porzucono.
  • Pszczoły są większe od królików i papug, co budzi kontrowersje wśród graczy.
  • Pszczoły mają tyle samo życia co świnie, krowy czy ghasty.
  • W prawdziwym życiu małe pszczoły są larwami.
  • Nienawidzą witherowych róż.

Galeria[]