FANDOM

Próżnia

Próżnia to nazwa wprowadzonego w Infdevie wymiaru.

Znajdująca się pod skałą macierzystą, poniżej Y=0 oraz w Kresie, gdyż właśnie w niej umieszczona jest wyspa z kamienia kresu.

Naturalnie nie można do niej wejść ani wyjść, ale można to zrobić w trybie kreatywnym albo za pomocą komend lub trików. 

Otwór prowadzący do próżni, powstaje gdy uda się w ten czy inny sposób zniszczyć warstwę skały macierzystej. Można też zeskoczyć z wyspy patrolowanej przez Smoka Kresu i bezpośrednio tam wejść.

Jest pustą otchłanią pozbawioną jakichkolwiek struktur, mobów lub bloków. Jest to prawdziwy koniec mapy.

Gracz, a Próżnia

Jest to jedyny wymiar, którego gracz nie może ani eksplorować, ani zmieniać, w przeciwieństwie do Normalnego Świata, Netheru czy Kresu, ponieważ nie da się tam kłaść bloków.

Dodatkowo w magiczny sposób, otchłań rani gracza (i moby) aż go zabije. Nie pomaga nawet tryb kreatywny, co jest niezwykłą anomalią w święcie gry. 

Jak na razie nikt nie odkrył sposobu, jak można wpływać w najmniejszy sposób na nią. Ale i tak nie oferuje ona nic, co mogłoby gracza zaciekawić.

Jedynie generowane przez nią cząsteczki mogą być intrygujące.

Ciekawostki

  • Jeśli za pomocą komend lub programów gracz będzie posiadał nieskończoną ilość życia, będzie spadał dopóki nie nastąpi crash.
  • Jest to jedyne miejsce gdzie może się zabić gracz na trybie kreatywnym bez komend.
  • Tutaj pojawia się najmniej bloków: Tylko Skała Macierzysta i blok powietrza.
  • Istnieje wiele teorii wyjaśniających zabójcze działanie próżni. Jedna na przykład mówi o braku powietrza, podczas gdy druga tłumaczy to zjawisko zbyt niską temperaturą.
  • Kiedyś Markus Persson (tzw. Notch) stwierdził, że planowali wymiar powiązany z pustką.
  • Istnieje bug tworzący małą strukturę w próżni (zdarza się to rzadko ale jednak) jeden z polskich youtuberów stworzył o tym film lecz jest on w połowie żartem na prima aprilis a w połowie prawdą, można się tam dostać za pomocą komend lecz jest to tylko rzadki bug a nie pozostałość po jakiejś planowanej strukturze.
  • Ciecze nie mogą spływać do pustki, ale deszcz może dotrzeć do jej jednej kratki od skały macierzystej.

Galeria