Wbrew twierdzeniom wielu osób wioska to nie tylko wygenerowana struktura. Wioska może być równie dobrze stworzona przez gracza. Opłaca się stworzyć wioskę tylko wtedy kiedy w pobliżu nie ma innych osad, gdyż owe można rozbudować.
Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Ta strona to zalążek artykułu. Gdy chcesz, Gdy możesz edytuj tę stronę!

Tworzenie wioski

Tworzenie wioski jest dosyć łatwym zadaniem, lecz wymaga ono znania paru podstawowych reguł. Najważniejszą rzeczą są domy. To one decydują o wielkości populacji wieśniaków. Ponieważ gra nie ma zaawansowanego systemu wykrywania budynków jest on dosyć prymitywny. Podstawą domu są drewniane drzwi oraz każdy stały blok oprócz szkła, tnt i liści. Blok ten musi być położony naprzeciw lub nad drzwiami (z odstępem jednej kratki). Bardzo dobrym pomysłem jest ogrodzenie wioski płotem oraz pooświetlaniem terenu osady ze względu na niebezpieczne hordy zombie, które mogą zniszczyć całą populację mieszkańców. Należy pamiętać, że aby nasz "dom" miał zostać przez grę wykryty w odległości co najwyżej 16 kratek musi znajdować się osadnik. Następujące przykłady pokazują w jaki sposób można tworzyć poprawne domy, które będą wykrywane przez grę.

Przykłady domów

Pierwsza metoda

Wszystkie bloki w odległości pięciu kratek znajdujące się w linii prostej od drzwi niezależnie, od której strony je położymy tworzą dom. Bloki nie mogą całkowicie blokować drzwi z dwóch stron.

Druga metoda

Bloki w odległości 5 kratek w linii prostej nad poziomem drzwi (niezależnie od wysokości dzielącej blok od drzwi) tworzą dom.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.