Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska

Co to jest LWJGL?[]

LWJGL jest to LightWeight Java Game Library (lekka biblioteka (dla) gier Java). W skrócie jest to istotny element programu, wykorzystywany m.in. do wyświetlania grafiki, odtwarzania dźwięku oraz obsługi urządzeń wejściowych (klawiatura, mysz itp.).

Dlaczego aktualizować?[]

  • Minecraft nie jest dostarczany z najnowszą wersją biblioteki LWJGL, przez co na niektórych komputerach występują problemy z funkcjonowaniem gry lub jej wydajność jest obniżona.
  • Wersja domyślnie używana przez grę nieprawidłowo obsługuje większość układów klawiatury (w tym polski). Objawia się to podczas wprowadzania tekstu w pole czatu, książki czy w menu gry. Próbując wstawić z klawiatury rodzime znaki diakrytyczne (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż) uzyskujemy niepożądane znaki (¹, æ, ê, ¿ itp.). Aktualizacja LWJGL rozwiązuje ten problem.
  • Może ona także naprawić pewne błędy urządzeń wejściowych, kiedy klawisze zdają się być zablokowane, jeśli zostaną kliknięte w tym samym momencie. Usuwa to również "duchy" kursora myszki.
  • To również potencjalnie może naprawić błędy z przycinaniem dźwięku.
  • Również została zgłaszana informacja, że naprawia to sporadyczne błędy (crash'e) na Windowsie.
  • Jeśli NIE słyszysz dźwięków, aktualizacja LWJGL pomoże.

Gdzie pobrać?[]

http://lwjgl.org/download.php

Wybierz link pod "latest stable release" (ostatnie stabilne wydanie). Zacznie się pobierać lwjgl-X.X.X.zip.

Nota: Na WIĘKSZOŚCI 64-bitowych systemach, aktualizacja lwjgl64.dll powoduje problem z błędem - czarnym erkanem (przy wersji 2.8.1). Wykonaj kopię zapasową plików przed aktualizacją, aby uchronić się przed tego typu błędami.

Nota: Na części 64-bitowych systemów aktualizacja OpenAL64.dll może powodować problemy z odtwarzaniem dźwięków.

Co należy zamienić?[]

W archiwum lwjgl-X.X.X.zip powinny znajdować się dwa foldery nazwane jar oraz natives. Powinieneś podmienić pliki z ./minecraft/bin oraz .minecraft/bin/natives wersjami z archiwum.

Dla przykładu, na Linuksie trzeba podmienić następujące, identyczne pliki, co dla Windowsa (jedyna różnica to taka, że pliki natywne będą miały rozszerzenie .dll, rzadziej .so:

W.minecraft/bin/

  • jinput.jar
  • lwjgl.jar
  • lwjgl_util.jar

W.minecraft/bin/natives/

  • libjinput-linux.so
  • libjinput-linux64.so
  • liblwjgl.so
  • liblwjgl64.so
  • libopenal.so
  • libopenal64.so

Folder .minecraft jest zlokalizowany w różnych miejscach, zależnych od systemu operacyjnego:

  • Linux: ~/.minecraft
  • Windows XP i wyżej: %appdata%/.minecraft
  • Mac OS X: ~/Library/Application Support/minecraft

Zasoby[]

Advertisement