Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Papuga
Niebieska papuga.pngZielona papuga.pngCzerwono-niebieska papuga.pngŻółto-niebieska papuga.pngSzara papuga.png
Punkty zdrowia

6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg)

Zachowanie

Pasywne

Rozmiar hitboxa

Java Edition:
Wysokość: 0,9 bloku
Szerokość: 0,5 bloku
Bedrock Edition:
Wysokość: 1 blok
Szerokość: 0,5 bloku

Odradzanie

BiomeCSS.pngDżungla
BiomeCSS.pngSkraj dżungli(Tylko Bedrock Edition)
BiomeCSS.pngLas bambusowy

Użyteczne przedmioty

ItemCSS.png Nasiona pszenicy
ItemCSS.png Nasiona buraka
ItemCSS.png Nasiona arbuza
ItemCSS.png Nasiona dyni
ItemCSS.png Ciastko
ItemCSS.png Smycz

Papuga (ang. Parrot) – oswajalny mob.[1]

Występowanie[]

Papugi pojawiają się naturalnie w biomach dżungli.

Wygląd[]

Papugi są szerokie na pół bloku i wysokie na jeden. Mają pięć wariantów kolorystycznych: zielona, błękitna, niebieska, czerwona i szaro-żółta. Są one oparte na papugach ze świata rzeczywistego.

Zachowanie[]

Wszystkie kolory papug

Poruszanie się[]

Papugi są mobami pasywnymi - nie będą atakować gracza, ani innych mobów, nawet, jeżeli zostaną zaatakowane. Mogą latać w powietrzu, choć nie potrafią unosić się bardzo długo. Uderzone, zazwyczaj unoszą się w powietrze.

Papugi lubią zbierać się w tłum i siedzieć naokoło innych mobów, w tym neutralnych i agresywnych.

Jeżeli papuga znajdzie się w wodzie, będzie pływać trzepocząc swoimi skrzydłami.

Oswajanie i karmienie[]

Papugi mogą być oswojone za pomocą nasion. Za pomocą PPM można kazać im usiąść. Gdy papuga zostanie nakarmiona ciastkiem, otrzyma efekt trucizny i po chwili umrze.

W przeciwieństwie do innych zwierząt, papugi nie posiadają dziecięcej wersji i nie mogą być rozmnażane.

Siadanie na ramionach gracza[]

Aby umieścić oswojoną papugę na ramieniu gracza, należy po prostu przez nią przejść. Gracz może mieć maksymalnie 1 papugę na każdym ramieniu. Papugi zawsze siadają najpierw na lewym ramieniu gracza, jeżeli to jest puste.

Jeżeli gracz skoczy, lub wejdzie do wody, papuga zejdzie z ramienia i będzie powoli lecieć za graczem. Może się także do niego teleportować, jeżeli gracz znajduje się w wystarczającej odległości od niej.

Jeśli gracz ma papugę na ramieniu, będzie ona również widoczna w oknie ekwipunku.

Naśladowanie dźwięków[]

Papugi mogą także naśladować odgłosy wydawane przez inne moby znajdujące się w okolicy (więc także syczenie creepera podczas jego eksplozji). Dźwięki naśladowane przez papugi są po prostu tymi samymi dźwiękami danego moba, posiadają jednak wyższy ton. Papugi mają także tendencję do naśladowania zachowań mobów.

Tańczenie[]

Jeżeli w pobliżu papugi znajduje się szafa grająca, odtwarzająca dowolną płytę muzyczną, ta zacznie tańczyć. W snapshocie 17w14a w dodatku zmieniały kolory.

Łup[]

Papugi, po zabiciu, upuszczają 1 lub 2 pióra.

Historia[]

23 marca 2017Maria Lemón napisała na twitterze, że jej nowy mob, stworzony przy pomocy Mariana Graham, ukaże się w kolejnym snapshocie oraz że jest latający.
Tego samego dnia ogłosiła, że będzie to papuga.
26 marca 2017Maria napisała, że papugi będą mogły naśladować dźwięki innych mobów.
Później zamieściła zdjęcie ze Stevem z papugami na ramieniu.
28 marca 2017Maria zamieściła kolejne zdjęcie pokazujące możliwość papug polegającą na lataniu i powolnym opadaniu.
30 marca 2017Krótko przed snapshotem Maria napisała, że papugi można będzie oswajać za pomocą ciastek.
Pełna wersja
1.1217w13aDodano papugi.
17w13bDodano szaro - żółtą papugę.
17w14aZa pomocą PPM można kazać oswojonej papudze usiąść.
Umieszczenie papugi na ramieniu gracza wymaga od teraz przejścia gracza przez papugę.
Papugi tańczą i zmieniają kolory, jeżeli w pobliżu znajduje się szafa grająca, odtwarzająca płytę muzyczną.
Papugi wydają dźwięki, gdy znajdują się na ramionach gracza.
17w15aPapugi już nie zmieniają kolorów podczas tańczenia.
pre3Od teraz papugi oswaja się nasionami.
Nakarmienie ich ciastkiem powoduje efekt trucizny i ich śmierć

Ciekawostki[]

  • Papugi zostały stworzone na podstawie gatunku ara zwyczajna, „z małą Minecraftową zmianą”.[2]
  • Również w prawdziwym świecie papug nie powinno się karmić ciastkami, gdyż są dla nich trujące.
  • Papugi są po kurczakach drugimi ptakami w grze.
  • Taniec papug to nawiązanie do popularnego mema PartyParrot.[3]

Galeria[]

Przypisy

Advertisement