FANDOM

Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Osioł

Osioł

Młody osioł

Młody osioł

Osioł (ang. Donkey) to pasywny mob, którego można spotkać na równinach i sawannie. Został dodany w 13w16a, oficjalnie w 1.6.1.

Oswajanie

Aby oswoić osła, należy zbliżyć się i kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy pustą ręką. Po wejściu na niego gracz zostaje prawdopodobnie wyrzucony, po kilku próbach pozwoli zostać graczowi i pojawiają się cząteczki serc i od tego momentu na osła można założyć siodło i skrzynie. Szansa na sukces oswojenia za pierwszym razem wynosi 0%, każda nieudana próba zwiększa szanse o 5%, oznacza to że za drugim razem gracz ma 5% na oswojenie, za trzecim 10% itd.. Oswajanie można przyśpieszyć poprzez karmienie osła, przykładowo Grid Pszenica czy Grid Złota marchewka.

Zastosowanie

Osioł z siodłemiskrz

Osioł z założonym siodłem i skrzynią.

Osła można ujeżdżać podobnie jak konia czy muła, ale nie można mu założyć zbroi dla koni, ale za to można mu założyć skrzynie, w których można przechowywać przedmioty.

Rozmnażanie

Aby rozmnożyć osły trzeba nakarmić dwa osobniki Goldenapplezłotym zaklętym jabłkiem, można go rozmnożyć również z koniem i po tym powstanie muł.

Galeria