Minecraft Wiki Polska

Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł Naprawa przedmiotów jest krótki.
Możesz pomóc poszerzając go.

Przykładowa naprawa przedmiotu

Składniki Wejście » Wyjście
Dwa takie same uszkodzone przedmioty

Grid layout Arrow (small).png

Grid layout Shapeless.png

Grid layout Arrow (small).png

Grid layout Shapeless.png

Grid layout Arrow (small).png

Grid layout Shapeless.png

Uszkodzony trójząb

Grid layout Arrow (small).png

Uszkodzony trójząb

Grid layout Shapeless.png

Naprawa przedmiotów (ang. Item Repair) - funkcjonalność dodana do gry po raz pierwszy w nieoficjalnej wersji Beta 1.9 Pre-release 3, dostępna w oficjalnej wersji 1.0.0[1][2]. Pozwala graczowi na naprawę uszkodzonych narzędzi i przedmiotów, poprzez umieszczenie ich na stole warsztatowym, kowadle lub kamieniu szlifierskim (mogą być ułożone w dowolnej kombinacji). Narzędzia/przedmioty, które gracz naprawia muszą być tego samego typu i wykonane z tych samych materiałów. Wytrzymałość przedmiotu naprawionego jest nieznacznie większa, niż suma wytrzymałości naprawianych przedmiotów[3](8% przy równej wytrzymałości łączonych przedmiotów, gdy proporcje ich wytrzymałości się różnią spada wydajność naprawy). W związku z tym naprawa przedmiotów daje więcej korzyści, niż tylko zaoszczędzone miejsce w ekwipunku. Podczas naprawy przedmioty za pomocą stołu rzemieślniczego i kamienia szlifierskiego tracą swoje ewentualne zaklęcia.

Naprawa za pomocą kowadła[]

W przeciwieństwie do naprawy przedmiotów za pomocą craftingu, kowadła oprócz łączenia przedmiotów mogą używać materiałów. W tym drugim przypadku wymagany jest materiał, z którego zrobiony jest przedmiot (np. sztabka żelaza do żelaznego miecza). Do bardziej uszkodzonych narzędzi może być potrzebna więcej niż jedna sztuka materiału. Do naprawiania tylko materiałami jest używanych kilka poziomów doświadczenia. Kowadła mogą zarówno zachować zaklęcia i rozwijać je. Przy każdym użyciu kowadło ma 12% szans na uszkodzenie. Przy ostatnim użyciu GUI zostanie zamknięte, a kowadło zniknie upuszczając przedmiot.

Naprawa za pomocą kamienia szlifierskiego[]

Za pomocą kamienia szlifierskiego można połączyć dwa przedmioty, naprawiając je. Podobnie do naprawy za pomocą stołu rzemieślniczego wszystkie zaklęcia (oprócz klątw), zostają zdjęte, jednak przy naprawie na kamieniu szlifierskim dostaje się za nie doświadczenie.

Historia[]

Pełna wersja
1.0.01.9pre3Dodano możliwosć naprawiania przedmiotów.
1.4.212w41aDodano kowadła, dzięki którym możemy użyć obu sposobów naprawy narzędzi.
1.1418w48aNaprawianie przedmiotów jest możliwe przy użyciu kamienia szlifierskiego.
Pocket Edition Alpha
0.12.1build 1Dodano możliwość naprawiania przedmiotów i dodano kowadło.
Pełna wersja Pocket Edition
1.0.0alpha 0.17.0.1Dodano możliwość naprawiania przedmiotów w stole rzemieślniczym przy użyciu klasycznego interfejsu.
Bedrock Edition
1.11.0beta 1.11.0.1Od teraz można naprawiać przedmioty w kamieniu szlifierskim.

Galeria[]

Przypisy[]

Zobacz też[]