Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Grid Pajęczyna.png
Informacje zawarte w tym artykule opisują element niedostępny lub przestarzały.
Ten element został usunięty z gry lub nigdy nie został dodany.

Motyw mapy to ogólny styl używany przez generator podczas tworzenia mapy. Dodany w 0.31. Bardzo mocno wpływa na mechanikę Indev dodając obszary pojawiania się mobów i podłoże z cieczy. Motywy zostały usunięte w wersji Infdev, a od wersji Alpha ich rolę przejęły Biomy.

Normalny[]

Rzut izometryczny typowej normalnej wyspy.

Domyślny motyw. Na powierzchni spotykane są drzewa, a okolica wygląda przyjemnie. Pogoda jest czasem pochmurna, a dzień i noc są sobie równe w długości. Pod ziemią znajdziemy wszystkie typy surowców, a lawa występuje przy warstwie skały macierzystej.

Podłoże: Woda

Piekło[]

Rzut izometryczny typowej mapy motywu piekła.

Drugi typ charakteryzuje się zdecydowanie mniejszą ilością światła, co umożliwia pojawianie się mobów o każdej porze. Zamiast wody występuje lawa, a na ziemi nie rośnie trawa (choć niekiedy zachodzi taka możliwość). Bloki trawy pojawiają się w małych ilościach podczas generowania mapy. Uprawa roślin zachodzi o wiele wolniej niż w innych motywach. Na powierzchni bardzo obficie występują grzyby. Motyw ten został zastąpiony Netherem.

Podłoże: Lawa

Raj[]

Rzut izometryczny typowej mapy motywu rajskiego.

Ten typ jest o wiele bardziej spokojny i łagodny niż pozostałe. Są w nim większe plaże, a roślinność o wiele bardziej bujna. Słońce nigdy nie zachodzi, ponieważ jest ciągłe południe; wrogie moby pojawią się jedynie w podziemiach. Uprawianie roślin jest bardzo szybkie.

Podłoże: Woda

Lasy[]

Rzut izometryczny typowej mapy leśnej.

Czwarty motyw mapy to średnia motywu Normalnego i Piekła. Występuje stałe zachmurzenie powodujące ściemnianie terenu. Znaleźć można grzyby.

Podłoże: Woda

Advertisement