Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł Minecraft 4k jest krótki.
Minecraft 4k
Minecraft 4k.png
Data premiery

2 grudnia 2009

Obecna wersja

N/A

Twórca/twórcy

Markus "Notch" Persson

Platforma

Przeglądarka

Gatunek

sandbox

Silnik

?

Język programowania

Java

Język

angielski

Strona internetowa

?

Linki

?

Rozmiar

2.52 KiB (2,581 B)

Licencja

Wolna

Otwarty kod
źródłowy

?

Minecraft 4k – przeglądarkowa wersja Minecrafta stworzona przez Notcha z okazji konkursu Java 4k.

Pierwsza wersja, wydana 2 grudnia 2009 roku[1], była najbardziej ograniczoną wersją Minecrafta kiedykolwiek wydaną publicznie, wliczając w to wersje pre-classic dostępne z launchera Java Edition. Aktualizacja z 4 grudnia zmieniła sterowanie oraz dodała tryb panoramiczny, więcej bloków, oraz możliwość stawiania i niszczenia bloków.

Hosting strony z grą został usunięty w listopadzie 2014 roku. Istnieje możliwość otwarcia strony przez Wayback Machine, jednak można ją uruchomić tylko przez Internet Explorer[potrzebne źródło].

Rozgrywka[]

W grze gracz mógł się poruszać, niszczyć wszystkie bloki oraz stawiać bloki trawy, podobnie do wersji z czasów RubyDung dostępnych przez Launcher. Liście nie rozkładają się.

Świat[]

Z każdym uruchomieniem gry generuje się ten sam świat 64×64×64 bloki. Wszystkie bloki generują się porozrzucane losowo w świecie. W tej wersji gry nie występują żadne moby.

Cały świat jest otoczony nieprzekraczalną barierą, podobną do niewidzialnej skały macierzystej

Sterowanie[]

Gracz porusza się za pomocą przycisków W, A, S, D oraz skacze za pomocą Spacji. Lewy i prawy przycisk myszy mają odwrotnie przypisane zadania względem innych wersji gry - lewy (oraz środkowy) przycisk myszy stawia bloki a prawy je niszczy. Poruszając myszą obraca kamerę "płynnie", podobnie do wciśnięcia klawiszu F8 w Java Edition. Nie ma możliwości zmiany sterowania.

W grze nie występuje żadnego rodzaju HUD lub menu.

Wszystkie bloki[]

ID Blok
0 Powietrze
1 Blok trawy
2 Ziemia
3
4 Kamień
5 Cegły
6 Ziemia
7 Drewno
8 Liście
9 Ziemia
10
11
12
13
14
15

Ciekawostki[]

  • Tekstury bloków były zapisane w plikach gry nie jako grafika tylko jako skrypt.

Przypisy

Advertisement