Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Notchface.png Kocham was, każdego z was. Dziękuję wam za to, że Minecraft stał się tym czym jest, ale jest was za dużo, nie mogę być odpowiedzialny za coś tak dużego.
Notch o 15 sierpnia 2014
Markus Persson
Notch foto.png
Narodowość szwedzka
Zajęcie Tworzenie gier

Markus Alexej Persson, bardziej znany jako Notch, jest twórcą Minecrafta i jednym z założycieli Mojang AB.

Biografia[]

Persson rozpoczął programowanie w wieku siedmiu lat, używając Commodore 128 swojego taty. W wieku ośmiu lat wyprodukował swoją pierwszą grę (tekst-przygodę) za pomocą programów do pisania tekstu. W 2005 roku rozpoczął pracę jako programista gier dla King.com, który opuścił w 2009 roku, aby pracować jako programista w Jalbum. Po tym, jak sprzedaż Minecraft wzrosła, przeniósł się z pełnego etatu na niepełny etat w Jalbum, a następnie w czerwcu 2010 r., Aby w pełni skoncentrować się na Minecrafcie, wielu pracowników Mojang (w tym CEO Carl Manneh) jest także byłymi pracownikami Jalbum. Poza pracą często bierze udział w konkursach, takich jak: Ludum Dare, LD12 i Java 4K Game Programming Contest. Mieszkał w Danii, zanim przeprowadził się ze swoimi rodzicami do Szwecji i tam poszedł do szkoły.

Persson miał swoją własną część strony internetowej Mojang, którą nadal można zobaczyć w archiwum.

16 czerwca 2014 opublikował post na Twitterze w którym się pytał czy ktoś nie chce odkupić od niego udziałów w Mojang ponieważ "bycie hejtowanym za próby zrobienia czegoś dobrze nie jest jego pracą"[1]. Pomimo tego że Persson napisał ten post dla żartu, Microsoft złożył ofertę 2,5 miliarda dolarów za jego 71% udziałów w Mojang.

Niedługo później kupił posiadłość w Los Angeles za 70 milionów dolarów i zaczął dość często imprezować.

Persson sprzedał Mojang i wszystkie jego aktywa firmie Microsoft 15 września 2014 r. W długim poście na blogu Notch stwierdza: "Kocham gry i uwielbiam programować, ale nie robię gier z zamiarem, by stały się ogromnymi hitami i nie próbuję zmieniać świata". Następnie mówi: "Stałem się symbolem, nie chcę być symbolem, odpowiedzialnym za coś wielkiego, czego nie rozumiem, za coś nad czym nie chcę pracować"[2].

Persson opuścił Mojang 5 listopada 2014 r. Wraz z innymi założycielami. Pisze: "Jak tylko umowa zostanie sfinalizowana, opuszczę Mojang i wrócę do robienia Ludum Dares i małych eksperymentów w sieci. Jeśli kiedykolwiek przypadkowo zrobię coś, co wydaje się być trakcyjne, prawdopodobnie natychmiast to porzucę."

29 sierpnia 2015 opublikował post "Odpoczywam na ibizie ze znajomymi i imprezuję ze sławnymi ludźmi, robię to co chcę, i nigdy nie czułem się tak odizolowany" co spowodowało że zaczął publikować posty dotyczące swoich uczuć m.in. "Gdy sprzedaliśmy firmę, najwięcej wysiłku poszło w zapewnienie że pracownicy będą się czuli dobrze, a teraz mnie nienawidzą."[3]

W 2017 wokół Notcha pojawiły się kontrowersje dotyczące jego postów m.in. "Jeżeli jesteś przeciwko konceptowi #HeterosexualPrideDay to jesteś skończoną j----ą c---ą i zasługujesz na rozstrzelanie"[4] i "Bycie białym jest w porządku" przez co w marcu 2019 Microsoft usunął splashe które się odnosiły do niego (a dokładnie "Made by Notch!", "The Work of Notch", i "110813!" w wersji 19w13a).

Przez kontrowersje wywołane swoimi postami nie został zaproszony na imprezę z okazji 10 lecia gry, i w wersji 1.17 został usunięty z napisów końcowych (po części jako wynik przeniesienia napisów końcowych z Bedrocka na Javę).

Gry i inna praca[]

Notch wydał znaczną część swojej pracy, w tym między innymi:

Gry:

Silniki 2,5d:

Kanał na YouTube[]

Notch ma również kanał na YouTube który posiada 91 500 subskrybcji, jednak z nieznanych powodów, usunął wszystkie filmy na swoim kanale. Są na YouTube kopie jego filmu.

Galeria[]

Urodziny[]

  • W dniu 1 czerwca 2011 r. Notch opublikował na Twitterze, że ma 25 lat.[5] 25 wynosi 32, co było w jego wieku w tym czasie.
  • Notch zaprogramował ekran powitalny Minecraft, aby wyświetlić "Happy Birthday, Notch!" cały dzień 1 czerwca. Zostało to usunięte w 1.8.5.

Zobacz też[]

Przypisy[]

Advertisement