Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Magmołaz
Strider.gifOsiodłany chodziaż.gifFioletowy Magmołaz.gifOsiodłany Fioletowy Magmołaz.gif
Strider.gifStrider.gifFioletowy Magmołaz.gifFioletowy Magmołaz.gif
Punkty zdrowia

20 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Zachowanie

Pasywne

Rozmiar hitboxa

Dorosły:
Wysokość: 1,7 bloku
Szerokość: 0,9 bloku
Dziecko:
Wysokość: 0,85 bloku
Szerokość: 0,45 bloku

Odradzanie

EnvCSS.png Ocean lawy
EnvCSS.png Delta
BiomeCSS.pngNetherowe pustkowia
BiomeCSS.pngSzkarłatny las
BiomeCSS.pngSpaczony las
BiomeCSS.pngDolina dusz
BiomeCSS.pngBazaltowe delty

Użyteczne przedmioty

BlockCSS new.png Spaczony grzyb
ItemCSS.png Siodło
ItemCSS.png Smycz
ItemCSS.png Spaczony grzyb na patyku

Magmołaz (ang. Strider) – pasywny mob pojawiający się w Netherze. Stanowi środek transportu po lawie.

Występowanie[]

Magmołaz chodzący po lawie.

Magmołazy pojawiają się tylko w Netherze na zbiornikach z lawą lub poniżej poziomu Y 31. Spawnowanie ich następuje co 400 ticków (20 sekund). Te moby posiadają swój młody wariant, który czasami pojawia się na głowach tych większych. Czasami zzombifikowany piglin pojawia się na magmołazach, dzięki czemu pojawiają się one od razu osiodłane.

Łup[]

Magmołazy wyrzucają po śmierci od zera do pięciu nici. Z każdym poziomem zaklęcia Grabież liczba możliwych nici do upuszczenia wzrasta o 1, z maksymalnym możliwym wynikiem wynoszącym 8 przy posiadaniu miecza z Grabieżą III.

Jeśli gracz osiodła magmołaza, mob po śmierci wyrzuci siodło. Jeśli magmołaz naturalnie pojawił się z siodłem ma 8,5% szansy na pośmiertne upuszczenie go, gdzie z każdym poziomem zaklęcia Grabież szansa na uzyskanie siodła wzrasta o 1%.

Po zabiciu przez gracza lub oswojonego wilka magmołazy upuszczają jedną, lub dwie kule doświadczenia.

Zachowanie[]

Magmołaz na lawie i na lądzie

W przeciwieństwie do innych mobów, magmołazy mogą poruszać się po lawie. Jeśli otrzymają efekt szybkości, to będą mogły się poruszać szybciej jedynie po lawie.

Jeśli nie chodzą po lawie, trzęsą się oraz zmieniają kolor na fioletowy, lecz nie otrzymują obrażeń. Magmołazy poruszają po lawie szybciej niż po solidnych blokach.[1]

Jeżeli magmołaz doznał obrażeń od innych mobów (np. od zoglina albo od samego gracza), na kilka sekund zacznie wydawać dźwięki wycofywania się, które brzmią tak, jakby mob się wystraszył i zaczął panicznie uciekać.

Magmołazy otrzymują 1 punkt obrażeń (Half Heart.svg) co pół sekundy, od przebywania w wodzie oraz gdy pada na nie deszcz. Moby te będą otrzymywać obrażenia od deszczu, nawet gdy są w lawie. Co dziwne, nie otrzymują obrażeń od miotanej butelki z wodą lub od przebywania w kotle wypełnionym wodą. Co jeszcze dziwniejsze, jeśli kocioł jest wypełniony lawą, przebywająca w nim mała (dorosły magmołaz nie zmieści się w kotle) wersja magmołaza zacznie płonąć i tym samym otrzymywać obrażenia. Również nie otrzymują obrażeń od opadów śniegu czy też śnieżek.

Jeśli jest ujeżdżany przez zombifikowanego piglina, będzie gonić gracza, jeśli ten zaatakuje piglina.

Ujeżdżanie i prowadzenie[]

Gracz kierujący magmołazem za pomocą spaczonego grzyba na patyku. (Kliknij, aby zobaczyć animację)

Na magmołaza można wsiąść, jeżeli wcześniej nałoży się na niego siodło. Mechanika ujeżdżania magmołazów jest podobna do mechaniki ujeżdżania świń. Żeby poruszał się tam, gdzie chce gracz, ten musi mieć w ręce spaczony grzyb na patyku — inaczej mob będzie chodził własnymi drogami. Klikając prawym przyciskiem myszy, można przyspieszyć wierzchowca, jednak wtedy wędka utraci 1 punkt trwałości.

Magmołazy można złapać na smycz. Będą podążały za graczem, który trzyma w ręce spaczony grzyb.

Rozmnażanie[]

Magmołazy można rozmnażać za pomocą spaczonych grzybów. Za rozmnożenie gracz otrzyma od 1 do 7 punktów doświadczenia. Po rozmnożeniu magmołazów nie można rozmnażać przez następne 5 minut. Młode dorastają w około 20 minut. Można przyspieszyć proces dorastania młodych, dając im spaczone grzyby, z czego każdy zmniejsza czas oczekiwania o 10%.

Historia[]

Pełna wersja
1.1620w13aDodano magmołaza.
20w14aOd teraz magmołazy poruszają się szybciej.
Dodano napisy o dźwiękach wydawanych przez magmołazy.
20w15aNa lądzie magmołazy zmieniają kolor na fioletowy.
Od teraz można osiodłać magmołaza za pomocą dozownika.
1.16.2Pre-Release-1Naprawiono błąd, który pozwalał magmołazom chodzić po innych mobach. [2]

Ciekawostki[]

  • Jedna ze skórek w Minecraft Dungeons ma wygląd inspirowany tym mobem. Sam magmołaz jednakże tam nie występuje.
  • „Włosy” magmołazów mają przypominać nici, które pośmiertnie upuszczają.
  • Upuszczanie nici przez magmołazy wyjaśnia, jak Pigliny tworzą kusze.
  • Magmołazy są pierwszymi i jedynymi netherowymi mobami, które są pasywne także w dorosłej wersji.
  • Magmołazy poza lawą przybierają fioletowy kolor, ich mina staje się smutniejsza oraz zaczynają się trząść. Ma to nawiązywać do tego, że jest im zimno.
  • Nawet jeśli odradzanie mobów jest wyłączone na danym świecie, magmołazy i tak się pojawiają.

Galeria[]

Przypisy

  1. To zachowanie jest kontrolowane przez tag bloków #strider_warm_blocks.
  2. MC-176034
Advertisement