Minecraft Wiki Polska

Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Lochy
Lochy.png
Biom

Wszędzie pod ziemią

Stworzony z

BlockCSS new.png Bruk, BlockCSS new.png Zamszony bruk, BlockCSS new.png Skrzynia, BlockCSS new.png Spawner potworów

Lochy (ang. Dungeon) – struktury pojawiające się głównie pod ziemią, lecz mogą pojawić się w górach czy jako dziura w ziemi. Jedna z 5 struktur, w której można znaleźć spawner potworów.

Właściwości[]

Lochy generują się w rozmiarach 5×5, 5×7 lub 7×7. Są wykonane z bruku i zamszonego bruku. Lochy zawierają spawner potworów i mogą zawierać od zera do dwóch skrzyń z różną zawartością.

Spawner potworów działa jak strażnik broniący łupu, moby spawnują się w nieskończoność, dopóki spawner nie zostanie zniszczony lub zdezaktywowany (aby dezaktywować spawner należy wokół niego położyć pochodnie). Jest 50% szans na to, że spawner będzie spawnować zombie oraz po 25% szans, że będzie spawnować pająki lub szkielety. Spawner zawsze znajduje się po środku lochu, a skrzynie znajdują się przy ścianach. W skrzyniach generują się niektóre z podanych przedmiotów poniżej.

Zawartość skrzyń[]

Skrzynie w lochach zawierają niektóre z tych elementów w różnych ilościach.

Nazwa przedmiotu Szansa na
znalezienie
Ilość
w jednym
stacku
ItemCSS.png Kość 57,8% 1-8
ItemCSS.png Siodło 28,3% 1
ItemCSS.png Sztabka żelaza 18,5% 1-4
ItemCSS.png Zgniłe mięso 57,8% 1-8
ItemCSS.png Chleb 34,1% 1-2
ItemCSS.png Pszenica 34,1% 1-4
ItemCSS.png Węgiel 26,6% 1-4
ItemCSS.png Proch 57,8% 1-8
ItemCSS.png Nić 57,8% 1-8
ItemCSS.png Wiadro 18,5% 1
ItemCSS.png Zaklęta książka 14,9% 1
ItemCSS.png Czerwony proszek 26,6% 1-4
ItemCSS.png Płyta muzyczna (13) 21,8% 1
ItemCSS.png Płyta muzyczna (cat) 21,8% 1
ItemCSS.png Nasiona buraka 18,8% 2-4
ItemCSS.png Nasiona arbuza 18,8% 2-4
ItemCSS.png Nasiona dyni 18,8% 2-4
ItemCSS.png Złote jabłko 6,5% 1
ItemCSS.png Zaklęte złote jabłko 3,1% 1
ItemCSS.png Znacznik 29% 1
ItemCSS.png Żelazna zbroja dla konia 21,8% 1
ItemCSS.png Złota zbroja dla konia 14,9% 1
ItemCSS.png Diamentowa zbroja dla konia 7,7% 1
ItemCSS.png Płyta muzyczna (otherside) 3,1% 1

Zawartość skrzyń jest taka sama na mapach o tym samym ziarnie generatora.

Historia[]

Historia używa dawnego formatu wersji konsolowych
Infdev
Seecret Friday 2Dodano lochy.
Alpha
1.0.4Dodano Redstone jako łup w skrzyni.
1.0.14Dodano płyty cat i 13 jako łup w skrzyni.
Beta
1.4Dodano ziarna kakaowe jako łup w skrzyni.
Pełna wersja
1.3.112w22aZniszczenie spawnera potworów daje graczowi doświadczenie.
1.4.612w49aDodano zaklęte książki jako łup w skrzyni.
1.6.113w16bDodano znaczniki jako łup w skrzyni.
13w18aDodano końską zbroję jako łup w skrzyni.
Ziaren kakaowych nie można znaleźć w skrzyniach.
Zredukowano prawdopodobieństwa występowania przedmiotów.
1.7.213w36aZmiany w generacji jaskiń spowodowały, że lochy występują rzadziej[1].
1.814w30aZmniejszono szansę występowania płyt muzycznych.
1.915w44aDodano kości, węgiel, zgniłe mięso, zaklęte złote jabłko, nasiona arbuza, nasiona dyni i nasiona buraka jako łup.
Zwiększono występowanie płyt muzycznych, prochu, złotych jabłek i zaczarowanych książek w skrzyniach.
Zmniejszono występowanie żelaznej końskiej zbroi, siodeł, chleba, znaczników, sztabek żelaza i wiader w skrzyniach.
1.1620w22aPrzecinające się ze soba lochy nie zmieniają już spawnerów na bruk.
Lochy nie mogą już pojawiać się koło portalu Endu.
1.1821w40aZwiększono występowanie lochów poniżej kratki 0
21w42aDodano płytę otherside, która może pojawić się w skrzyniach lochów.
Pocket Edition Alpha
0.9.0build 1Dodano lochy.
Console Edition
TU1CU11.0Patch 1Dodano lochy.

Ciekawostki[]

  • Lochy to pierwsza struktura ze skrzyniami z łupem dodana do gry istniejąca do dziś (pierwszą taką strukturą był dom).
  • Czasem na pustyni można znaleźć lochy widoczne z powierzchni zasypane przez piasek. Jest tak dlatego ze względu na to, że loch nie posiada własnego sufitu.
  • Bloki będące podłogą lochu (włączając w to znajdujące się pod ścianami lochu) mają 25% szansy na bycie brukiem i 75% szansy na bycie zamszonym brukiem.
  • Jest bardzo mała szansa że wygeneruje się jedna podwójna skrzynia.
  • Lochów nie można znaleźć za pomocą komendy /locate.
  • Lochy zmieniają swoje położenie co każdą wersję gry w taki sam sposób jak niektóre rośliny.

Galeria[]

Przypisy