FANDOM

Pojawianie się

Rude lisy, pojawiają się na Tajdze w grupach 1-3, tak samo jak Lisy Polarne na Ośnieżonej Tajdze. Pojawiają się częściej w nocy, a w dzień śpią w lasach Tajgi.

Oto lista rzeczy, z którymi w pysku może pojawić się Lis:

Zachowanie i Wygląd

Lisy poruszają się z mniej więcej taką prędkością jak oceloty i uciekają przed pobliskimi graczami i wilkami. Nie otrzymują obrażeń anie spowolnienia przez poruszanie się w krzakach jagód.

Atak

Lisy zaatakują kurczaki i króliki czasem wyskakując w powietrze oraz w razie potrzeby przeskakują płoty i ściany. Mogą też, zaatakować małe żółwie znajdujące się na lądzie, dorsze, łososie i ryby tropikalne.

Rude Lisy, wolą polować na kurczaki, króliki i małe żółwie niż na ryby a lisy polarne, z kolei wolą atakować ryby niż moby na lądzie.

Lisy mogą tymczasowo utknąć w śniegu, podczas "skoku" gdy zderzą się z warstwą śniegu.

20193302245206126

Lis polarny zakopany w śniegu

Sen

W dzień (Chyba, że jest burza) lisy próbują znaleźć miejsce z poziomem światła 14, by móc zasnąć. Gdy gracz podejdzie, lub poziom światła się zmieni, lis natychmiast się obudzi, natomiast jeśli gracz podejdzie skradając się, lis nie poruszy się.

Podczas snu, lisy nadal mogą wyrzucać i podnosić przedmioty oraz zrywać i jeść jagody.

Siadanie

Lis będzie siadał, zwykle w ciągu dnia, gdy nie będzie mógł znaleźć "zacienionego" miejsca.

Podnoszenie Przedmiotów

Lis podniesie każdy przedmiot, który znajduje się w pobliżu niego, a jeżeli będzie to jedzenie, zje je (poza ciastem). Jeżeli zje np. Oko pająka, otrzyma efekt zatrucia, a gdy zje zgniłe mięso otrzyma efekt głodu.

Kiedy lis będzie trzymał w pyszczku totem nieśmiertelności i będzie bliski śmierci, totem zniknie i go uratuje.

Gdy lis będzie trzymał narzędzie z zaklęciem Zaklęty Ogień i zapoluje na kurczaka lub królika, z tego wypadnie pieczone mięso.

Wrogowie

  • Wilki stają się agresywne wobec lisów, gdy znajdują się 18 bloków od nich.
  • Niedźwiedzie Polarne próbują atakować lisy podkradając się do nich w obrębie 16 bloków

Rozmnażanie

Dwa dorosłe lisy nakarmione słodkimi jagodami rozmnażają się, w wyniku czego rodzi się młody lis. Narodzony lis ufa graczowi, który nakarmił jego rodzica, jednak nie podąża za nim, a jedynie przestaje uciekać

Historia

26 kwietnia 2018 - Zapowiedź głosowania na aktualizacje biomu na Minecon Earth 2018. Można było głosować na: Pustynię - Surykatki i palmy, Sawannę - Strusie, termity i baobaby oraz Tajgę - Jagody, ogniska i Lisy.

29 września 2018 - Lisy są prezentowane na Minecon Earth 2018.

29 września 2018 - Tajga wygrywa w głosowaniu na biom, co oznacza dodanie lisów do gry.