FANDOM

Cross

Crafting Kuszy

Kusza (ang. Crossbow) – silna broń dystansowa dodana w wersji 1.14 (Village & Pillage Update) używająca strzał lub fajerwerków jako amunicji.

Otrzymywanie

Szabrownik może upuścić pośmiertnie od  0-1 kuszę o losowym zużyciu.

Ogólne o kuszy

Kusze są podobne do łuków, ale ładują się dłużej, są nieco mocniejsze i mają większy zasięg rażenia. W przeciwieństwie do łuków, strzały będę mogły zostać wystrzelone tylko po pełnym naciągnięciu kuszy. Zaletą kuszy jest fakt iż po pełnym naciągnięciu może zostać ona odłożona w inne miejsce i nadal będzie naciągnięta. Gracz może wybrać typ strzały bazując na ich miejscu w ekwipunku. Strzały w drugiej ręce, lub wybrane na pasku wyboru kiedy kusza jest w drugiej ręce mają pierwszeństwo. Jeżeli w drugiej ręce lub wybranym slocie nie ma strzał, wybierana jest strzała najbliżej pierwszego slotu.

Na obrażenia zadawane przez strzałę nie wpływa efekt siły.

Enderman nie może zostać trafiony przez strzałę, ponieważ strzała zniknie kiedy ten się teleportuje.

Kusza może strzelać fajerwerkami.

Ciekawostki

  • Kiedy 3 strzały zostaną wystrzelone za pomocą wielostrzału, tylko jedna ze strzał może zostać podniesiona, ponieważ kusza używa tylko jednej strzały na raz.
  • Jeśli gracz da sobie kuszę z szybkim przeładowaniem na poziomie V używając komend, kusza załaduje się natychmiastowo.
  • Jeśli gracz da sobie kuszę z szybkim przeładowaniem na poziomie VI lub wyższym używając komend, kusza się nie załaduje.
  • Strzała, która przebije byt za pośrednictwem zaklęcia "Przebicie" będzie nadal możliwa do zebrania.

Enderman