FANDOM

Opis

Kurczaki to pasywne moby, które pojawiły się po raz pierwszy w wersji Alpha. Głównym ich celem jest dostarczanie piór i jaj, które są niezbędne do zrobienia kolejno: strzał i ciasta oraz mięsa niezbędnego do odnowienia głodu.

Hodowla

Hodowla kurczaków jest prosta - wystarczy posiadać kilka jajek oraz wstępne ogrodzenie (można je później poszerzyć). Gdy zagroda jest już przygotowana, należy rzucać jajkami do momentu zrodzenia się minimum dwóch kurcząt. Z początku nic się nie da zrobić i należy czekać aż pisklęta podrosną. Gdy już będą duże, można je rozmnożyć za pomocą nasion zboża. Aby to zrobić należy kliknąć PPM na jednym i drugim kurczaku. Pojawią się serduszka i po chwili otrzymamy trzeciego kurczaka (oczywiście malutkiego). Zbierając składane przez ptaki jaja i rzucając nimi można stworzyć naprawdę sporą hodowlę. Trzeba jednak uważać, gdyż kurczaki mają tendencję do uciekania a gdy gracz ma w ręce nasiona zboża są w stanie wyskoczyć za nim przez ogrodzenie. Dobrze mieć uprawę zboża koło zagrody, która po zebraniu plonów daje zboże i nasiona zboża.

Ciekawostki

  • Notch kiedyś powiedział na twitterze, że od teraz kurczaki są kaczkami. Jednak nie zostało to zmienione.
  • Oceloty zabijają kurczaki.
  • Kurczaki rozmnażają się po zjedzeniu nasion zboża, arbuza i dyni oraz po zjedzeniu brodawki, ale nie działają na nie ziarna kakao.
  • Od wersji 1.7.4 zombie może pojawić się, siedząc na kurczaku. W ten sposób powstaje Kurzy jeździec.
  • Kurczaki nie dostają obrażeń od upadku. Fruwają dopóki nie znajdą się na powierzchni.