Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
Kura
Kura.png
Mała kura.png
Punkty zdrowia

4 (Heart.svgHeart.svg)

Zachowanie

Pasywne

Rozmiar hitboxa

Java Edition:
Dorosła:
Wysokość: 0,7 bloku
Szerokość: 0,4 bloku
Dziecko:
Wysokość: 0,35 bloku
Szerokość: 0,2 bloku
Bedrock Edition:
Dorosła:
Wysokość: 0,8 bloku
Szerokość: 0,6 bloku
Dziecko:
Wysokość: 0,4 bloku
Szerokość: 0,3 bloku

Odradzanie

Solidne bloki na powierzchni z minimum dwoma blokami przestrzeni nad nimi.
18 szans po rzuceniu jajkiem.

Użyteczne przedmioty

ItemCSS.png Nasiona pszenicy
ItemCSS.png Nasiona buraka
ItemCSS.png Nasiona arbuza
ItemCSS.png Nasiona dyni
ItemCSS.png Smycz

Kury to pasywne moby, które pojawiły się po raz pierwszy w wersji Alpha. Głównym ich celem jest dostarczanie piór i jaj, które są niezbędne do zrobienia kolejno: strzał i ciasta oraz mięsa niezbędnego do odnowienia głodu.

Wygląd[]

Kury mają biało-szare pióra i skrzydła, żółte nogi i dzioby, czarne, małe oczy, oraz czerwone "korale". Ich tekstura upierzenia jest w kratkę pomieszana kolorem białym, szarym i jasnoszarym. Są wysokie na 0.875 bloku, szerokie na 0,5 bloku i długie na 0,8125 bloku.

Zachowanie[]

Kurczęta błąkają się bez celu. Jeśli staniemy w pobliżu kurczaka, pokaże nam swoją głowę przez kilka sekund, a następnie kontynuuje wędrówkę. Kurczęta pojawiają się często same, ale mogą też pojawiać się w grupach 2-3. Podobnie jak inne bierne moby są przyciągane do światła. Nie mogą przeskakiwać przez płoty. Lubią się kąpać - z upodobaniem wskakują do wszelakich zbiorników wodnych w swojej okolicy, przesiadują tam większość czasu a nawet składają do niego jaja.

Kury mogą znieść jajko, którym można rzucić we wrogów lub użyć jako składnik do ciasta. Od aktualizacji Beta 1.0, kurczak ma ⅛ szansy, że zrodzi się z rzuconego jajka.

Podczas spadania kura macha skrzydłami i spowalnia swoją prędkość spadania, przez co nie dostaje obrażeń od upadku.

Można je również wabić trzymając w ręku nasiona aby podążały za graczem.

Hodowla[]

Hodowla kur jest prosta - wystarczy posiadać kilka jajek oraz wstępne ogrodzenie (można je później poszerzyć). Gdy zagroda jest już przygotowana, należy rzucać jajkami do momentu zrodzenia się minimum dwóch kurcząt. Z początku należy czekać aż pisklęta podrosną (można przyspieszyć ich wzrost, karmiąc je nasionami, każde jedno nakarmienie przyspieszy wzrost o 10% pozostałego czasu). Gdy już będą duże, można je rozmnożyć za pomocą nasion pszenicy, dyni, buraka lub arbuza. Aby to zrobić należy kliknąć PPM na jednym i drugim kurczaku. Pojawią się serduszka i po chwili otrzymamy trzeciego kurczaka (oczywiście malutkiego). Zbierając składane przez ptaki jaja i rzucając nimi można stworzyć naprawdę sporą hodowlę. Trzeba jednak uważać, gdyż kurczaki mają tendencję do uciekania a gdy gracz ma w ręce nasiona zboża są w stanie wyskoczyć za nim przez ogrodzenie. Dobrze mieć uprawę zboża koło zagrody, która po zebraniu plonów daje zboże i nasiona zboża. Gdy farma kurczaków znajduje się w biomie tajgi (lub jego wariancie) należy uważać na lisy, które potrafią przeskoczyć płot i zaatakować kurczaki. Z tego powodu warto podwyższyć ogrodzienie. W biomie dżungli niebezpieczeństwo stanowią dzikie oceloty, jednak te nie potrafią przeskakiwać płotów.

Historia[]

Alpha
1.0.14Dodano kurczaki.
1.0.17Od teraz kurczaki nie dostają obrażeń od upadku. Machają skrzydłami amortyzując i spowalniając spadanie.
Beta
1.0Kurczaki mogą pojawić się, kiedy jajko w coś uderzy.
1.8Dodano możliwość upuszczanie przez kurczaki surowego kurczaka, bądź upieczonego.
Pełna wersja
1.0.0Beta 1.9-pre2Kurczaki można rozmnażać, używając pszenicy.
Beta 1.9-pre3Dodano pisklęta.
1.2.112w04aOceloty atakują kurczaki.
12w07aUlepszenie inteligencji kurczaków.
1.4.212w36aOd teraz, aby rozmnażać kurczaki, należy użyć nasion (w tym arbuza i dyni) lub brodawki.
12w38aDodano nowe dźwięki przemieszczania się kurczaka.
1.7.413w49aDodano kurzych jeźdźców - połączenie kurczaka i małego zombie.
1.915w31aDodano możliwość rozmnażania kurczaków dzięki nasionom buraka.
15w43aKurczaki mogą upuścić kilka surowych/pieczonych kurczaków jeśli zostaną zabite bronią z zaklęciem Grabież.
1.1116w32aZmieniono ID kurczaka z Chicken na chicken.
Dodano brakujący element tekstury pod głową kurczaka.

Ciekawostki[]

  • Notch kiedyś powiedział na twitterze, że od teraz kurczaki są kaczkami. Jednak nie zostało to zmienione.
  • Oceloty i lisy zabijają kurczaki.
  • Do stworzenia hodowli wystarczy jeden kurczak.
  • Młode kurczaki nie potrafią pływać nawet w wodzie o jednym bloku głębokości
  • Kurczaki rozmnażają się po zjedzeniu nasion zboża, arbuza i dyni, ale nie działają na nie ziarna kakao.
  • Kurczaki chodzą za graczem, który nosi dowolny rodzaj nasion (pszenicy, buraka, dyni, arbuza).
  • Od wersji 1.7.4 zombie może pojawić się, siedząc na kurczaku. W ten sposób powstaje Kurzy jeździec. Na kurczakach mogą pojawiać się też dziecięce wersje innych wariantów zombie (posuchów, wieśniaków zombie, utopców) a także zzombiefikowanych piglinów.
  • Kurczaki nie dostają obrażeń od upadku. Powoli opadają dopóki nie znajdą się na powierzchni.
  • Pojawianie się kurzych jeźdźców ze zzombiefikowanymi piglinami umożliwia znalezienie kurczaków w Netherze.
  • W wersji 2.0 kurczaki były agresywne i posiadały dodatkowy wariant - diamentowy; znosił on diamenty lub lazuryt oraz miał lekko niebieskawe upierzenie.

Galeria[]

Advertisement