Kryształ Kresu

Kryształ Kresu (ang. Ender Crystal) - byt znajdujący się w Kresie. Pojawia się na Obsydianowych filarach i

jego zadaniem jest leczenie Smoka Kresu.
Kiedy zostaną uderzone przez gracza, kryształy eksplodują, zostawiając po sobie blok skały macierzystej. Podstawa jest stworzona właśnie ze skały macierzystej z kryształem unoszącym się ponad ogniem. Gracz musi zniszczyć wszystkie te byty z mapy, aby móc rozpocząć efektywną walkę ze Smokiem Kresu. Jeżeli Smok Kresu będzie leczył się przy jego pomocy, a my go w międzyczasie zniszczymy, zadamy smokowi nieco obrażeń.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Szkło + Oko kresu + Łza ghasta

Naturalne generowanie

Kryształy Endu można spotkać jedynie w Kresie. Występują na szczycie obsydianowego słupu. Mogą być otoczone kratami.

Strategia

Rekomendowaną metodą niszczenia kryształów jest strzelanie do nich z łuku, jednak można też użyć śnieżek lub jajek. Działają również wędki. Gracz może również spróbować wspiąć się na wieże z obsydianu, po czym zniszczyć kryształ po przez uderzenie ręką. Może to jednak uszkodzić gracza, a nawet go zrzucić. Warto pamiętać, że podczas niszczenia kryształów, wciąż jesteśmy narażeni na ataki ze strony Endermanów oraz Smoka Kresu. Innym sposobem na dotarcie na sam szczyt wieży, jest użycie Perły Endermana, gdyż łatwo je w Kresie zdobyć. Jeżeli jednak gracz chciałby zniszczyć kryształ ręką, zaleca się obkładać wieżę obsydianem w miejscach, gdzie gracz będzie tworzyć schodki, bądź drabinki, ponieważ może je nam niespodziewanie zniszczyć smok.

Zastosowanie

Leczenie smoka Endu

Naturalnie wygenerowane kryształy mają za zadanie leczyć smoka. Gdy zostaną zniszczone, a smok pobiera od nich zdrowie, otrzyma obrażenia.

Odradzanie smoka Endu

Dzięki kryształom można odrodzić smoka Endu. Trzeba ustawić 4 kryształy na fontannie Endu, aby go odrodzić.

Ciekawostki

  • W snapshocie 11w49a, gracz mógł otrzymać jaja przyzywającego kryształu Endu przy użyciu komendy /give <nazwa gracza> 383 1 200.
  • Ogień z kryształów Endu może podpalać łatwopalne bloki znajdujące się w pobliżu.
  • Ogień z Kryształów Endu nie może zostać zgaszony (jeśli zostanie zalany podejmie „walkę” z wodą).
  • Od wersji 1.7.2 można stworzyć Kryształ Kresu komendą /summon EnderCrystal.
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.