FANDOM

Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Kot (ang. Cat) – pasywny mob, którego znaleźć można w wioskach. Obecnie istnieje 11 maści kota. Przed wersją 1.14 pojawiał się po oswojeniu ocelota.

Spawn

Bezpańskie koty zazwyczaj spawnują się po wygenerowaniu terenu i błądzą po wioskach, choć dorosłe czarne koty można również znaleźć w chatkach wiedźm. W przeciwieństwie do wilków, nieoswojone koty mogą się zdespawnować.

Spawn kotów jest powiązany z liczbą łóżek — jeden kot przypada na jednego osadnika i cztery łóżka. Każda taka wioska ma ograniczenie maksymalnie dziesięciu kotów. Koty pojawiają się także w wioskach stworzonych przez gracza.

Zachowanie

Koty widzą nawet niewidzialnych graczy. Z wyjątkiem szybszego tempa ruchu, kocięta zachowują się tak, jak dorosłe koty. Koty syczą i uciekają, jeśli zostaną zaatakowane przez gracza. Syczą też na creepery i fantomy, odstraszając je. Creepery i fantomy będą próbowały unikać kotów, nawet podczas ścigania gracza, zachowując odpowiednio odległość 6 i 16 bloków od kotów.

Nieoswojone koty ścigają oraz atakują króliki i małe żółwie. Chociaż pojawiają się w wioskach, to niekoniecznie tam pozostają — zamiast tego wolą eksplorować.

Bezpańskie koty unikają gracza — uciekają na odległość przynajmniej 8 bloków od niego. Jeśli gracz posiada surowego dorsza lub łososia, taki kot może pozwolić graczowi podejść wystarczająco blisko, aby go nakarmić i tym samym oswoić.

Dorosłe koty potrafią unosić się na wodzie, co zapobiega ich utonięciu. Kocięta nie potrafią pływać: jeżeli zostaną pozostawione w wodzie — utoną.

Kiedy właściciel położy się spać, kot położy się obok niego. Obudzi się on rano wraz z graczem. Istnieje 70-procentowa szansa, że rano przyniosą swojemu właścicielowi prezent. Gracz nie dostanie prezentu, jeżeli położy się do łóżka za dnia (jest to możliwe tylko podczas burzy).

Oswajanie

Kota można oswoić surowym łososiem lub surowym dorszem. Kot na początku będzie uciekał przed graczem, lecz w końcu podejdzie do niego wydając z siebie charakterystyczny dźwięk i pozwoli nakarmić się trzymaną rybą. Po oswojeniu, kot zacznie podążać za graczem. Od teraz nie będzie przed nim uciekać, za to zacznie często miauczeć lub mruczeć. Tak samo jak psy, będzie się teleportować do gracza, który będzie od nich oddalony o 12 bloków lub więcej, jeśli ten będzie znajdował się na ziemi. Kot usiądzie i się nie ruszy, kiedy nakażemy, klikając na niego prawym przyciskiem myszy, tak samo jak w przypadku psa. Wtedy też nie będzie mógł się teleportować do gracza.

Koty lubią siadać na skrzyniach, łóżkach oraz rozpalonych piecach, uniemożliwiając graczom korzystania z tych bloków (prócz łóżek).

Wygląd

W grze istnieje obecnie 11 różnorodnych wariantów kotów w grze:

  • Pręgowany (brązowy i biały z żółtymi oczami)
  • Dwukolorowy (czarny i biały z zielonymi oczami)
  • Czerwony (pomarańczowy i biały z zielonymi oczami)
  • Syjamski (biały i ciemno-brązowy z niebieskimi oczami)
  • Brytyjski krótkowłosy (srebrzysty z żółtymi oczami)
  • Tricolor (pomarańczowy, biały i ciemno-brązowy z żółtym i niebieskim okiem)
  • Perski (kremowy z niebieskimi oczami)
  • Ragdoll (jasno-bursztynowy z niebieskimi oczami)
  • Biały (biały z jasno-niebieskim i żółtym okiem)
  • Jellie (szary z białym i szaro-zielonymi oczami)
  • Czarny (czarny z pomarańczowymi oczami)

Ciekawostki

  • Małe kocięta nie mają dużej głowy, w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych dzieci-mobów.
  • W odróżnieniu od psów kotom nie opada ogon gdy mają mało życia.
  • Koty nie siadają na skrzyniach pułapkach.
  • Koty są mniejsze od ocelotów.
  • Kot stworzony za pomocą komend domyślnie ma kolory ocelota.
  • Czarny kot z białymi łapkami jest wzorowany na zmarłym kocie Jeba, Newtonie.
  • Gdy kot usiądzie na skrzyni, nie można jej otworzyć.
  • Creepery się ich boją. Możliwe że koty na nie polują.