Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Jaskinie naciekowe
Jaskinie naciekowe.png
Typ

Java Edition: Umiarkowany
Bedrock Edition: Zimny

Rzadkość

n/d

Temperatura

Java Edition: 0,8
Bedrock Edition: 0,2

Stworzony z

BlockCSS new.png Blok nacieku
BlockCSS new.png Spiczasty naciek
BlockCSS new.png Woda
BlockCSS new.png Ruda miedzi

Wymiar

Świat

Od wersji

1.17

ID słowne

dripstone_caves

Jaskinie naciekowe – podziemny biom wypełniony blokami nacieku i spiczastymi naciekami.

Opis[]

Na powierzchni biom jest nieodróżnialny od równin, z wyjątkiem trawy w kolorze zimnego biomu.(tylko Bedrock Edition)

Pod ziemią, jaskinie naciekowe generują się jako biom jaskiniowy, ale z sufitu zwisają stalaktyty stworzone z bloków nacieku i spiczastych nacieków, a z ziemi wyrastają stalagmity. W ziemi generują się również małe zbiorniki wody w wielkości 1×1 blok. Jaksinie naciekowe wyglądają podobnie do zwykłych jaskiń, lecz na ziemi pojawiają się ścieżki z bloków nacieku i spiczastych nacieków. Czasem pojawiają się duże naciekowe skupiska. W tym biomie generują się również większe skupiska rudy miedzi niż w innych biomach.

Od pierwszego eksperymentalnego snapshota do wersji 1.18 jaskinie naciekowe generują się naturalnie pod ziemią. W Bedrock Edition generują się losowo pod ziemią, gdy włączona jest opcja eksperymentalnej rozgrywki.

Wartości danych[]

ID[]

Java Edition:

Nazwa ID słowne Klucz tłumaczeń
BiomeCSS.png Jaskinie naciekowe dripstone_caves biome.minecraft.dripstone_caves

Bedrock Edition:

Nazwa ID słowne ID numeryczne
BiomeCSS.png Jaskinie naciekowe dripstone_caves ?

Historia[]

3 października 2020Jaskinie naciekowe zostały zapowiedziane podczas Minecraft Live 2020.
Pełna wersja
1.1720w49aDodano jaskinie naciekowe.
22 marca 2021Henrik Kniberg pokazał naturalne generowanie się jaskiń naciekowych.
Nadchodzące zmiany
1.18Experimental Snapshot 1Jaskinie naciekowe generują się naturanie.
experimental snapshot 4Większe złoża rud miedzi generują się w jaskiniach naciekowych.
experimental snapshot 5Przy wyjściach z jaskiń naciekowych generuje się kamień zamiast bloków trawy.
Bedrock Edition
Caves & Cliffs (rozgrywka eksperymentalna)beta 1.16.220.50Dodano jaskinie naciekowe. Nie generują się naturalne, są dostępnie tylko z pomocą modyfikacji.
beta 1.17.0.50Jaskinie naciekowe mogą się generować naturalnie po włączeniu eksperymentalnej rozgrywki.
1.17.10Jaskinie generują się naturalnie poza wersjami beta, gdy włączona jest opcja eksperymentalnej rozgrywki.
Nadchodzące zmiany w Bedrock Edition
1.17.20beta 1.17.20.22Jaskinie naciekowe mogą generować się poniżej Y=0 do Y=-64, jeżeli włączona jest opcja rozgrywki eksperymentalnej.

Ciekawostki[]

  • Główną inspiracją dla jaskiń naciekowych jest jaskinia Sơn Đoòng w Wietnamie.[1]

Przypisy[]

Poniżej znajduje się lista przypisów na tej stronie.

Advertisement