FANDOM

Jajo spawnujące (ang. Spawn Egg) to przedmiot służący do spawnowania mobów.

Uzyskiwanie

Jajka spawnujące są niemożliwe do uzyskania w trybie gry przetrwania. Można je pozyskać z ekwipunku trybu kreatywnego lub poprzez użycie komendy /give.

Zastosowanie

Jaja spawnującego można użyć, klikając nim na dowolny blok. Agresywne moby utworzone na poziomie trudności pokojowym zaraz po zespawnowaniu znikną. Jajka spawnujące można też włożyć do dozownika, który po aktywowaniu utworzy wybrane stworzenie.

Jeśli jajo spawnujące używane jest na innym mobie, może utworzyć dziecięcy odpowiednik tegoż stworzenia (jeśli taki odpowiednik istnieje). Jeśli jakieś zwierzę/potwór nie ma takiego odpowiednika, utworzony zostanie pełnowymiarowy mob.

Nazwę jajek spawnujących można modyfikować w kowadłach - utworzone za pomocą takiego przedmiotu stworzenie ma swoją nazwę.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Pełna wersja
1.1 11w49a Dodano jajka spawnujące.
Tekstury tych przedmiotów są inne, przypominają wyglądy mobów, które są przez nie spawnowane: .
12w01a Zmieniono tekstury.
12w03a Uruchomienie dozownika zawierającego określone jajko spowoduje zespawnowanie przed nim danego moba.
1.11 16w32a W ekwipunku trybu kreatywnego są posortowane alfabetycznie według nazw w języku angielskim. Ich kolejność nie zmienia się po zmianie na inny język.