Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska

Geody ametystowe - podziemne struktury zbudowane z ametystu, gładkiego bazaltu i kalcytu.

Generowanie[]

Geody ametystowe generują się pod ziemią, pomiędzy skałą macierzystą a Y=70. Geody generują się niezależnie od opcji generowania struktur w ustawieniach świata. Struktura ta nadpisuje generowanie jaskiń i wąwozów, lecz nie wpływa na opuszczone kopalnie i inne struktury. Czasem generuje się ona częściowo na powierzchni, np. na plażach, lub w oceanach.

Struktura[]

Ametystowe geody składają się z trzech warstw: zewnętrznej zbudowanej z bładkiego bazaltu, środkowej z kalcytu i wewnętrznej z bloków ametystu, pośród których pojawiają się kiełkujące ametysty. Na kiełkujących ametystach generują się skupiska ametystu. Jest 95% szans na to, iż geoda będzie pęknięta.

Ametystowe geody składają się pustej muszli zbudowanej z bloków ametystu z kiełkującym ametystem losowo generującym się pośród bloków. Ametystowe kryształy generują się na dowolnych blokach ametystu w dowolnym stadium rozkwitu. Geodę otacza muszla z kalcytu, którą otacza muszla z gładkiego bazaltu. Jaskinie, warstwy wodonośne i wąwozy nie mogą przebić geody,[1] która często je tamuje.

Historia[]

3 października 2020Geody ametystowe zostały zapowiedziane na Minecraft Live 2020 jako część aktualizacji Caves & Cliffs.
6 października 2020Cory Scheviak pokazał screenshot z zaktualizowaną geodą z kiełkującym ametystem i zarodkami ametystu.
Pełna wersja
1.1720w45aDodano geody ametystowe.
21w08aSkorupy geod teraz są zrobione z gładkiego bazaltu zamiast tufu.
Geody nie generują się teraz w całości w powietrzu.[2]
21w19aMojang poinformowało, że geody pojawiają się znacznie rzadziej, lecz nadal generują się z tą samą częstotliwością.
21w20aGeody stały się rzadsze, zamiast 1 geody na 30 chunków pojawia się 1 geoda na 53 chunki.
Bedrock Edition
1.17.0beta 1.17.0.50Dodano geody ametystowe dostępne poprzez eksperymentalną rozgrywkę.
beta 1.17.0.52Już nie trzeba włączać eksperymentalnej rozgrywki, aby pojawiały się geody.
beta 1.17.0.56Geody pojawiają się rzadziej, zamiast 1 geody na 48 chunków pojawia się 1 geoda na 53 chunki.

Galeria[]

Przypisy

  1. MC-205854 - „Works As Intended”
  2. MC-214782
Advertisement