FANDOM

Enderman (pl. Człowiek/Mężczyzna Kresu) – neutralny mob dodany w wersji Beta 1.8-pre1. Może się pojawić w nocy, ciemnych miejscach, jaskiniach i Kresie. Po śmierci upuszcza 0-1 perłę Kresu.

Wygląd

Enderman to postać trochę przypominająca swoistego ducha lub demona. Jego ciało jest czarne i pokryte licznymi plamkami. Jego kończyny są znacząco dłuższe niż w przypadku innych stworzeń, przez co postać jest wysoka na 3 bloki, ale na tyle szczupła, by mogła przejść przez dziurę o szerokości 1 kratki. Poza tym, posiada fioletowe oczy i emituje cząsteczki takie same jak portal Netheru.

Zachowanie

Enderman spawnuje się we wszystkich wymiarach, w ciemnych miejscach, a szczególnie lubi puste przestrzenie, więc najłatwiej można go spotkać nocą na pustyniach lub równinach. To tam przede wszystkim powinno się go szukać, mimo iż spawnują się o 10 razy rzadziej niż ma to miejsce w przypadku innych mobów. Po pojawieniu się, będzie chodził bez celu i nie będzie zwracał uwagi na gracza, o ile ten go nie zaatakuje lub nie spojrzy na jego głowę.

Jeśli gracz ustawi kursor na jego ciele i nie zmieni jego położenie przez około 1.5 sekundy, Enderman zwróci się w jego stronę i otworzy pysk, wydając przy tym długie, głośne warczenie i zacznie być agresywny. Jak gracz odwróci od niego kursor, ten zacznie pobiegać do niego lub teleportować się, atakując rękoma.

Po bezpośrednim ataku, jego zachowanie trochę się zmienia. Enderman teleportuje się kilka razy "gdzie popadnie" i prze teleportuje się za plecami gracza, próbując go zaatakować.

Jako jedyny mob, może podnosić niektóre bloki, oraz odstawiać je z powrotem.

Strategia

Woda

Endermany dostają obrażenia od kontaktu z wodą, więc jeśli jest taka możliwość - podczas walki najlepiej wejść do rzeki czy stawu.

Ciekawostki

  • Nie da się zranić Endermana łukiem, śnieżką, trójzębem czy kuszą, ponieważ za każdym razem się teleportuje.
  • Teleportuje się on za pomocą swojej perły (nie widać jej, ale prawdopodobnie - jak powiedział sam Notch - ma ją w swojej wielkiej, przerażającej paszczy).
  • Enderman nie zwraca uwagi, jak na niego patrzymy, gdy mamy założoną dynie lub patrzymy się na niego przez przeźroczyste bloki.
  • Do równej wersji Beta 1.8 nazywał się Farlandsman (nawiązanie do odległych lądów), miał zielone oczy i emitował czarne cząsteczki.
  • Enderman kiedyś mógł wypuścić po zabiciu diamenty.
  • Tak samo jak w przypadku pająka, po rzuceniu w moba miksturą niewidzialności, będą widoczne jedynie jego oczy.
  • Endermany są jedynymi mobami, które są możliwe do spotkania naturalnie w każdym z trzech wymiarów.

Galeria