Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska

Easter eggi - różnego rodzaju nawiązania do rzeczywistości (również wirtualnej) zamieszczane przez twórców w swoich produkcjach. Mają najczęściej akcent humorystyczny.

Święta[]

Information icon.svg
Ten element dotyczy wyłącznie Java Edition.
Zablokowana Skrzynia

Zablokowana Skrzynia

Prima Aprilis 2011[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Zablokowana skrzynia.

Zablokowana skrzynia była naturalnie pojawiającym się blokiem w ramach żartu Notcha na Prima Aprilis 2011. Po otwarciu tej skrzynki pojawiała się wiadomość, mówiąca, że do zobaczenia zawartości skrzyni potrzebny jest Klucz Steve Co. (nawiązanie do gry Team Fortress 2), oraz że można kupić takie w Minecraftowym sklepie.

W sklepie Minecraft było wiele Easter Eggów np.

  • Kliknięcie przycisku „Przejdź do kasy” uruchomiło "krzykacz" (ang. screamer), w którym "welociraptor" z filmu Jurassic Park warczał głośno i leciał po ekranie. Po kliknięciu przycisk „Kontynuuj” również zmienił swoją wyświetlaną nazwę na Fiddlesticks!!!1

Halloween[]

31 października Zombie i Szkielety pojawiają się z dyniami i latarniami na głowach. Jedynym splashem wyświetlanym w menu głównym jest "OOoooOOOoooo! Spooky!""

Boże Narodzenie[]

Od 24 do 26 grudnia wszystkie skrzynki mają zmienione tekstury na świąteczne prezenty.

Prima Aprilis 2013[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Minecraft 2.0.

W Prima Aprilis 2013 roku (między wersjami 1.5 a 1.6) Mojang wydał primaaprilisową wersję 2.0. Dodano w niej kilkanaście nowości. Większość nowości oczywiście była absurdalna, ale co ciekawe dodano wtedy blok węgla, który został potem oficjalnie dodany w wersji 1.6.1 oraz barwione szkło, które także zostało potem oficjalnie dodane, ale dopiero w wersji 1.7.2.

Prima Aprilis 2014[]

W 2014 roku podczas Prima Aprilis wszystkie skórki graczy zostały zastąpione przez skórki osadników. Zastapione zostały także wszystkie dźwięki w grze na te z paczki zasobów stworzoną przez Element Animation. Mojang dodał również muzykę z Minecrafta przerobioną na głosy osadników.

Dodatkowo, na stronie Mojang pojawiła się wiadomość o następującej treści (przetłumaczona):

„Długonosi Mieszkańcy Wiosek, dodani w wersji gry Beta 1.9 zaczęli żyć własnym życiem! Przejęli nasze serwery ze skórkami oraz sieć dostarczającą zasoby, dlatego nie możecie zmieniać swoich skórek, dopóki nie naprawimy tego problemu. Desperacko próbujemy wyciągać wszystkie kable i wtyczki, ale najwyraźniej musimy przygotować się na nowe rządy - rządy wszech panujących osadników. Boże dopomóż! // Minecraft Team”

Prima Aprilis 2015[]

Information icon.svg Osobny artykuł: 15w14a.

W 2015 roku Mojang wydało snapshot 15w14a, który miał być wersją testową wersji Minecraft 1.10: miłość i przytulasy

Prima Aprilis 2016[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Minecraft 1.RV-Pre1.

W 2016 roku Mojang wydało wersję 1.RV-Pre1. Dodano w niej Smarter Watch, Ankle Monitor, Reality Vision i ładowarkę USB.

Prima Aprilis 2017[]

Reklama sprzętu Mine & Craft.

Pierwszy Prima Aprilis, który nie wprowadził nowej wersji do gry.

Prima Aprilis 2018[]

Domyślne tekstury w Java Edition zostały zastąpione ich 8-bitowymi wersjami.[1] Tego dnia, były również widoczne następujące splashe:

  • Cleaner!
  • Simplified!
  • Perfected!
  • Art directed! (by robots)
  • Machine learned textures!
  • Not blurry!
  • Not bubbly!
  • Not cartoony!
  • Photo realistic!
  • Hand painted!

Poprzednie tekstury zostały przywrócone krótko przed drugim dniem kwietnia.

Prima Aprilis 2019[]

Information icon.svg Osobny artykuł: MineCraft 3D Shareware 1.34.

Pierwszego kwietnia 2019 roku Mojang AB wydało wersję Minecraft 3D Shareware v3.14, której celem miało to przypominać starą wersję gry. Dodano do niej wiele różnych rzeczy i nowych elementów.

10 urodziny Minecrafta[]

W 10 rocznicę powstania gry, 17 maja 2019 roku, ciasta miały na sobie liczbę "10".

Wygląd ciasta w 10 urodziny Minecrafta.

Prima Aprilis 2020[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Java Edition 20w14∞.

Pierwszego kwietnia 2020 roku Mojang AB wydało snapshot 20w14∞, który wprowadzał do gry "nieskończoną zawartość" pod postacią 2 147 483 648 losowo generowanych wymiarów.

Prima Aprilis 2021[]

Information icon.svg Osobny artykuł: Minecraft Plus!.

1 kwietnia 2021 roku na stronie Minecrafta pojawił się artykuł o produkcie zwanym Minecraft Plus! Jest to zbiór wygaszaczy ekranu związanych z Minecraftem, który nawiązuje do pakietów Microsoft Plus! dla starych systemów Windows, które zawierały między innymi właśnie dodatkowe wygaszacze ekranu.

Podobnie jak w 2017 nie wprowadza nowej wersji do gry, która normalnie wyszłaby 1 kwietnia.

Tekstury[]

Strażnik[]

W nieużywanym miejscu tekstur Strażnika i Starszego Strażnika znajduje się napis "jeb". Jest to ukryty podpis Jeba.

Stojak na zbroję[]

W prawym dolnym rogu pliku tekstury stojaka znajduje się słowo "Searge". Jest to podpis Searga, który stworzył stojak na zbroję.

Zombie Pigman[]

W nieużywanym miejscu tekstur Zombie Pigmana znajduje się napis "THX XAPHOBIA". Jest to ukryte podziękowanie od Notcha dla twórcy tekstury, XaPhobia ("Thx." - "thanks", czyli "dziękuję").

Splashe[]

Nigdy nie wyświetlany tekst[]

W pliku ze Splashami znajduje się linijka z tekstem (przetłumaczone) "Ta wiadomość nigdy nie wyświetli się w menu gry, czy to nie dziwne?". To jedyny tekst z tego pliku, który się nie pojawia. Jeżeli jest to jedyny splash w pliku, gra zepsuje się.

missingno[]

Jeśli plik ze splashami zostanie usunięty, w menu będzie wyświetlał się tylko tekst "missingno", który jest nawiązaniem do zbugowanego pokemona z gry Pokémon Red i Blue oraz kiedyś Yellow.

Urodziny Notcha[]

1. czerwca (urodziny Notcha) jedynym tekstem, który się wyświetlał do wersji 1.8.5, jest "Happy Birthday, Notch!" (Wszystkiego najlepszego, Notch!Splash został usunięty kiedy Notch przestał pracować dla Mojangu.

Świąteczne splashe

Różne splashe są wyświetlane w świąteczne dni takie jak (przetłm.) "Szczęśliwego nowego roku!" 1 Stycznia "Wesołych świąt!" w Dni Bożego Narodzenia pokazują się raz w roku.

Nawiązanie do GTA:San Andreas[]

Jeden ze splashy wyświetla napis "Follow the train,CJ!". Jest to oczywiste nawiązanie do gry GTA:San Andreas.

Nazwy[]

Easter Eggi związane z nazwami graczy i mobów.

Śmierć Notcha[]

Dawniej po śmierci Notcha, poza jego ekwipunkiem wypadało także dodatkowe jabłko. Zostało to usunięte, kiedy jabłka zaczęły wypadać ze znikających liści.

Moby do góry nogami[]

"Wszystko co nazywa się jak ja w Minecraft jest do góry nogami, i ja również"

- Dinnerbone Na Twitterze

Nazywając jakiegokolwiek moba (od wersji 1.6) "Dinnerbone" lub "Grumm", zostanie on wywrócony do góry nogami.

Tęczowe owce[]

Nazywając jakąkolwiek owcę "jeb_" wełna na jej ciele zacznie zmieniać kolory. Jest to jednak zabieg wyłącznie wizualny - po ostrzyżeniu owcy wełna będzie miała oryginalny kolor.

Króliki "Toast"[]

Nazwanie królika znacznikiem z nazwą „Toast” ustawi mu unikalną skórkę, niedostępną naturalnie.

Obrońca „Johnny”[]

Po nazwaniu obrońcy znacznikiem z nazwą „Johnny”, ten będzie agresywny do wszystkich mobów z wyjątkiem przywoływaczy, rozbójników oraz innych obrońców. Jest to nawiązanie do filmu „Lśnienie”.

Launcher[]

Animacja moba[]

W prawym dolnym rogu Launchera wyświetla się co jakiś czas animacja pojawienia jakiegoś moba. [piąta wersja launchera]

Zmiany w wersji[]

Usunięcie Herobrine w spisie zmian z aktualizacji 1.15.1

Co kilka wersji, w spisie zmian w danej aktualizacji, na samym końcu będzie punkt "Removed Herobrine", czyli "Usunięto Herobrine". Jest to nawiązanie do legendy krążącej wśród graczy, o tajemniczej istocie odwiedzającej światy graczy. Ostatni raz taki żart pojawił się w spisie zmian aktualizacji 1.15.1. Jest w tym jednak trochę prawdy, ponieważ w wersji Beta 1.6.6 usunięto część kodu człowieka, a w Beta 1.8 całkowicie usunięto możliwość przywołania go. Notch przy okazji tych zmian do changelogu dodał opisywany tutaj punkt.

Inne[]

Minceraft[]

Minceraft-better than minecraft.jpg

Jest 0,01% szans na to, że zamiast "Minecraft", w menu głównym wyświetli się napis "Minceraft", a w crash logu można spotkać wiadomość która również ma 0,01% szans na wyświetlenie "Wypróbuj naszą siostrzaną grę, Minceraft!".

Płyta 11[]

Po odtworzeniu przekonwertowanego pliku z muzyką płyty 11 i otwarciu go w programie do analizy widma, pod koniec muzyki (ok. 1:02) pojawi się jakaś twarz. Następnie po 3 sekundach pojawi się napis "12418" Liczba jest podpisem twórcy ścieżki dźwiękowej C418 ("12" to heksadecymalne "c").

Nawiązanie do gry Portal[]

Zanim wprowadzono postępy, w snapshocie 17w13a do wersji 1.12, to istniało osiągnięcie „Kłamstwo”. Nawiązywało ono do gry Portal i popularnego tekstu „Ciasto jest kłamstwem”.

Nawiązanie do gry Pokémon GO[]

W wersji 1.11.2 dodano splashe "You're going too fast!" i "Should not be played while driving". Są to oczywiste nawiązania do limitów prędkości w Pokémon GO.

Zmodyfikowany wygląd gracza[]

Skórka gracza o nicku deadmau5 jest dodatkowo zaopatrzona w większe, przypominające mysie uszy. Nie jest to modyfikacja skórki wykonana przez gracza, lecz przez samych twórców gry.

Języki[]

W menu językowym dostępne są trzy dodatkowe języki: Pirate Speak (pol. język piracki), Lolcat, and ɥsᴉlƃuƎ (ʞ∩). Obecnie ɥsᴉlƃuƎ (ʞ∩) obraca słowa z angielskiego (Australia), a nie z angielskiego (UK), jak jest to sugerowane. Minecraft jest również tłumaczony na tlhIngan Hol, język Klingonu ze Star Trek'a i język elficki Quenya z Władcy Pierścieni.

Po wyszukaniu w książce receptur frazy "excitedze", język przełączy się na Piracki.

Super sekretne ustawienia[]

W opcjach znajdywały się dodane przez Dinnerbona ustawienia, po kliknięciu których w grze były włączane shadery. W snapshocie 15w31a dla wersji 1.9 zostały one usunięte.

Przywoływacz[]

Przywoływacze mogą zmienić barwę każdej niebieskiej owcy na czerwoną, w promieniu 16 bloków. Przy zmianie koloru owcy wydaje on charakterystyczny dźwięk „WOLOLO”. Jest to nawiązanie do gry Age of Empires I.

Advertisement