FANDOM

Dywan (ang. Carpet) – blok dodany w 1.6.1. Służy jako element dekoracyjny. Występuje w 16 kolorach. Jest palny oraz może zos

tać zniszczony przez ciecze (lawa, woda).

Otrzymywanie

Niszczenie

blok Twardość Czas niszczenia
Dywan 0,1
Ręka 0,2

Wytwarzanie

Składniki Wejście » Wyjście
Wełna 2 wełny danego koloru 3 dywany

Naturalne generowanie

  • Dywany można znaleźć w igloo, w którym znajduje się 6 białych i 3 jasnoszare dywany. W piwnicy występują 2 czerwone dywany.
  • W wioskach w Pocket Edition niektóre „stoły” są wykonane z płotu i brązowego dywanu.
  • W leśnym dworze można znaleźć dywany każdego koloru (z wyjątkiem pomarańczowego).

Zastosowanie

Dywanu można użyć jako paliwa do pieca. Wystarczy na przetopienie 0,335 przedmiotu, czyli aby przetopić 1 przedmiot potrzeba równo 3 dywanów.

Dywan pomimo bycia nieprzezroczystym blokiem nie zatrzymuje światła. Dzięki temu że może być położony na każdym bloku, może zakryć jasnogłaz i posłużyć za ukryte oświetlenie.

Dywan ma tę samą grubość co płytką naciskowa . Ma dokładnie 1/16 wysokości bloku, ale w przeciwieństwie do płytki naciskowej zajmuje całą górną powierzchnie bloku.

Dywan ma też zastosowanie przy lamach. Mianowicie można je na nie nałożyć co pełni funkcje dekoracyjną.

Dywan niszczy spadający żwir, piasek i inne bloki na które działa grawitacja.Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki

    • Postawienie dywanu pomiędzy biblioteczką, a stołem do zaklęć uniemożliwia zwiększenie poziomu zaklęć powodowanego przez biblioteczkę.
    • Podczas sprintu po dywanie cząsteczki wyrzucane przez gracza mają wygląd bloku znajdującego się pod dywanem.
    • Dywan może zostać położony na każdym bloku, również na bloku niesolidnym.
    • Dywan może zostać przesunięty przez tłok, a zasilenie go zniszczy dywan jeśli zostanie przesunięty do dziury, albo w dół. Dywan „podniesiony” przez tłok niszczy spadający piasek oraz żwir.
    • Dywan może zostać umieszczony tuż nad wodą, ale musi być umieszczony na bloku z widocznymi konturami.
    • Dywan może zostać umieszczony tuż nad polem uprawnym, lecz nie uchroni go przed skakaniem na nim przez moby.
    • Dywan nie zapobiegnie tworzeniu się lodu.
    • Dywan postawiony na płotku umożliwia graczowi przeskoczenie go, ale moby nie potrafią tego zrobić. Może to być przydatne w farmach zwierząt.