FANDOM

C418 Camera

Daniel Rosenfeld (znany również jako C418) niemiecki muzykant, który tworzy muzyke do Minecraft

Na TIGSource Rosenfeld rozpoczął współpracę z twórcą Minecrafta Markusem "Notch" Persson. Rosenfeld był odpowiedzialny za efekty dźwiękowe i muzykę w rozwijanej przez Persson grze wideo Minecraft. Silnik dźwięku w wciąż młodej grze Java nie był bardzo mocny, więc Rosenfeld musiał być kreatywny w swoim podejściu do tworzenia efektów dźwiękowych i muzyki. [4] Jako niezależny artysta, Rosenfeld nie był zatrudniony w Mojang, [8] organizacji działającej za Minecraft. Rosenfeld nadal ma prawa do całej muzyki w grze, [9] i wydał dwa albumy z utworami ze ścieżki dźwiękowej Minecrafta [8]. Pierwsza ścieżka dźwiękowa, Minecraft - Volume Alpha, została wydana cyfrowo 4 marca 2011 r. Na swojej stronie Bandcamp. Blog o grze wideo Kotaku wybrał muzykę Minecrafta jako jedną z najlepszych ścieżek dźwiękowych do gier wideo z 2011 roku. [10] Prawie pół roku później rozpoczęła się produkcja filmu dokumentalnego o rozwoju gry Minecraft, zatytułowana Minecraft: The Story of Mojang. C418 został poproszony o stworzenie ścieżki dźwiękowej do tego filmu dokumentalnego, który znalazł się na jego albumie z 2012 roku One. 9 listopada 2013 Rosenfeld wydał drugi album oficjalnej ścieżki dźwiękowej do gry Minecraft, zatytułowanej Minecraft - Volume Beta. Wiele nowych piosenek zostało dodanych do elementów gry, które nie były obecne podczas produkcji pierwszej partii muzyki; tj. Niderlandy lub koniec. [11] Tymczasem Minecraft - Volume Alpha został wydany w formacie fizycznym na Ghostly International w 2015 roku. [1] To wydanie składało się z regularnej edycji płyty CD, winylowego wydania z kodem do cyfrowej kopii albumu oraz limitowanej edycji albumu tłoczonego na zielonym przezroczystym winylu. Persson i Rosenfeld ponownie współpracowali po sukcesie Minecrafta przy tworzeniu nowej gry o nazwie 0x10c. Gra nigdy nie została wydana, a Persson wstrzymał produkcję w sierpniu 2013 roku. Rosenfeld wydał album z jego pracami nad projektem we wrześniu 2014 roku. Album został wydany cyfrowo z niewielką reklamą; Rosenfeld po prostu wysłał tweeta informującego, że jest dostępny. [12]