FANDOM

Dibi dali domba, cze dżadżika bomba!

~Sandu Ciorba

Creeper (pl. Pełzak, Pełzacz, Pnącze, Pustak, Czychacz) to agresywne (ale nie ze swojej woli) stworzenie dodane w Survival Test. Pojawia się w nocy przy świetle mniejszym niż 7 i jaskiniach. To stworzenie stało się oficjalną ikoną gry i najbardziej z nią kojarzonym mobem. Można ten mob nazwać chodzącą bombą, bo jeśli będzie zbyt blisko gracza to wybuchnie.

Wygląd

Pierwotnie w Survival Test, był mocno ciemnozielony, ale wraz z następnymi wersjami stał się znacznie jaśniejszy. Creeper nie ma rąk, jak większość stworzeń z minecraft, ale za to posiada cztery łapy, co może, być związane z jego zwierzęcym pochodzeniem. Kolor ciała zmienia się, kiedy przygotowywuje się do wybuchu - Zaczyna robić się biały i po chwili znów wracać do standardowego wyglądu.

Zachowanie

Creeper po zespawnowaniu się będzie chodził bez celu, o ile na w zasięgu jego pola zainteresowania nie pojawi się gracz. Jeśli tak się stanie, zacznie do niego podchodzić i kiedy, będzie wystarczająco blisko, zacznie wydawać specyficzne syczenie, by w końcu... wybuchnąć. Jego wybuch jest o 56% słabszy niż wybuch TNT, ale mimo to jest bardzo szkodliwy, ponieważ jest w stanie niszczyć pobliskie bloki od miejsca wybuchu. Na dodatek, żeby było jeszcze trudniej, gdy w Creeper'a uderzy piorun zacznie go otaczać niebiesko-biało-przezroczysta powłoka i jego siła wybuchu zwiększy się 3 razy bardziej niż w przypadku zwykłego creepera.

Atak na Creeper'a sprawia, że chwile po ataku zaczyna się zachowywać tak samo, jak przed eksplozją i do niej dojdzie, jeśli gracz nie zejdzie z pola zainteresowania Crepeer'a wynoszącego 16 bloków.

Strategia

Ofiara

Jeśli creeper zacznie do nas podchodzić najlepej jest go zabić, co odnosi się do instrukcji zabijania creeperów.

Łowca

  Instrukcja zabijania creeperów

Aby zabić creepera najlepiej jest go zwabić na równinę, i podchodzić do niego uderzając go a następnie odsuwając się i powtarzać ten proces aż do śmierci creepera.

Jeśli spotkamy grupę creeperów najlepiej jest wywabiać z niej po jednym.

Creepery także łatwo jest naprowadzić do obwodu z czerwonego kamienia.

Ciekawostki

  • Jego bezgłośność jest utrudnieniem dla gracza, gdyż potrafi on w związku z tym przeprowadzać zasadzki.
  • Creepery prawdopodobnie nie wybuchają ze swojej woli, a podchodzą do gracza z przyjacielskimi intencjami.
  • Creeper może zobaczyć gracza/moba z odległości ok. 30 bloków, ale zacznie się nim interesować dopiero, gdy ten podejdzie do niego na ok. 16 bloków.