Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Beta 1.13.0.9
Upload Minecraft Beta 1.13.0.9.png
Oficjalna nazwa

Beta 1.13.0.9

Data wydania

27/28 sierpnia 2019[1]

Nieoficjalne wersje

?

Serwery zgodne z

Brak

Beta 1.13.0.9 - szósta wersja deweloperska wydana dla Bedrock Edition w planowanej wersji 1.13.0, która dodaje nowe elementy rozgrywki i naprawia błędy.

Nowości[]

Bloki[]

  • Witherowa róża
    • Może być przekształcona w czarny barwnik.
    • Nadaje efekt obumierania na jedną sekundę, gdy dowolny gracz lub mob na niej stoi.
    • Jest upuszczana lub zasadzana w miejscu śmierci dowolnego gracza lub moba (z wyjątkiem nieumarłych) w wyniku ataku Withera.
  • Bloki światła
    • Zmieniają oświetlenie fragmentu przestrzeni niezależnie od wszeich czynników na podstawie danych bloku (od 0 do 15).
    • Mogą być otrzymywane za pomocą komend /give, /setblock oraz /fill.
    • Niewidzialne słupki Endu z daną bloku równą 6 zostają zamienione na bloki światła.
  • Martwy koralowiec
    • Jest martwą odmianą jednego z pięciu gatunków koralowca.
    • Może być umieszczany na górze bloku.

Przedmioty[]

Moby[]

  • Mooshroom
    • Dodano brązowy wariant, który nie odradza się naturalnie, lecz powstaje, gdy piorun uderza w zwykłego mooshrooma.

Generowanie świata[]

Generalne[]

  • Najazdy
    • Dodano świętowanie osadników po skutecznej obronie najazdu oraz świętowanie złosadników, gdy kończy się on ich zwycięstwem.
  • Lista twórców
    • Dodano listę twórców gry dostępną po pokonaniu Smoka Endu oraz za pomocą nowego przycisku w Ustawieniach.

Zmiany[]

Bloki[]

Moby[]

Generalne[]

Tworzenie map i dodatki[]

  • Nowe elementy napędzane przez dane:
  • Zmieniono systemy Breathable, RideTick i Transformation, by używały skryptu ViewedEntityContext.
  • Dodano wstępnie kompilowane celowanie w nagłówki dla ScriptAPI.
  • Znacznie zwiększono limit promienia obszaru odradzania dla dodatków i skryptów (spawnRadius).

Menu[]

  • Rozszerzono sekcję Obsługa gry o instrukcję używania bloku struktur.

Poprawki[]

Crashe i wydajność[]

  • Naprawiono kilka crashów, do których mogło dojść podczas rozgrywki.
  • Gra nie zawiesza się po wygenerowaniu świata.
  • Ulepszono czas ładowania świata.
  • Naprawiono crash spowodowany źle dobranymi komponentami i definicjami do aktualizowania powiązanego wykonawcy procesów w grze.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas warzenia określonych mikstur.
  • Zoptymalizowano obliczanie jasności terenu.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść na niskich i średnich wysokością urządzeniach z systemem Android.
  • Naprawiono crash spowodowany brakującą definicją komponentu.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść po tym, gdy gość próbował dołączyć do gry za pośrednictwem zaproszenia.
  • Gra nie wywołuje crashu, gdy gracz w trybie dzielonego ekranu zbiera bloki pnia.
  • Naprawiono błąd wywołujący crash, który wpływał na określone światy, gdy gracz zbliżał się do punktu odrodzenia świata (MCPE-46686).
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść po zmianie lokalizacji kompletnego zbioru plików gry.
  • Wykonywanie komend przez wagonik z blokiem poleceń nie wywołuje crashu gry.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść po dwukrotnym naciśnięciu na przedmiot w interfejsie magicznej latarni.
  • Zoptymalizowano ilość klatek na sekundę podczas rozgrywki na konsoli Xbox One.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść w wyniku użycia mączki kostnej na kwiecie zajmującym jeden blok przez dozownik (MCPE-50760).
  • Zoptymalizowano czas wczytywania się mobów w świecie.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść na niektórych urządzeniach iOS oraz z systemem Android z mniejszą pamięcią RAM.

Generalne[]

  • Osiągnięcia Atakują nas! oraz Mam złe przeczucie mogą być odblokowane (MCPE-45060).
  • Zasilane tory wstawione za pomocą komendy /fill powinny pracować prawidłowo, gdy są zasilone.
  • Naprawiono zapętlenie pobierania po zakupieniu określonych paczek zawartości.
  • Użycie komendy /setblock na trzonie tłoku nie zostawia niewidzialnej głowicy tłoku.
  • Gdy usuwasz globalną paczkę zasobów, zostanie ona usunięta z listy aktywnych paczek zasobów.
  • Informacje na górze ekranu globalnych paczek zasobów mieszczą się, gdy używane są różne ustawienia języka.
  • Poprawiono sekcję Opcje hosta i graczy w przewodniku Obsługa gry (MCPE-28976).
  • Sklonowane aktywne spawnery potworów mają animację moba, gdy są umieszczone (MCPE-23106).
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie się wyskakującej wiadomości Skórka ograniczona do trybu wieloosobowego! przy próbie dołączenia do świata, zanim skórka się załadowała (MCPE-48494).
  • Naprawiono błąd, który powodował tworzenie się wielu małych i pustych wiosek przy próbie powiększenia istniejącej wioski.
  • Naprawiono nieskończone ładowanie się ekranu dobierania skórki.
  • Naprawiono brakującą warstwę zbroi w paczce ze Sklepu pn. Malutkie tropy (ang. "Tiny Footprints").
  • Zaktualizowano sekcję przewodnika Obsługa gry o oswajaniu kotów (MCPE-43490).

Rozgrywka[]

Moby[]

Bloki[]

Przedmioty[]

Grafika[]

  • Model papierowej lalki odpowiednio wczytuje animacje podczas pauzy oraz po niej.
  • Model gracza znów jest widoczny, gdy śpi w łóżku.
  • Ulepszono teksturę przecinarki dla grafiki szybkiej (MCPE-42487).
  • Naprawiono animację blokowania tarczą w widoku trzeciej osoby.
  • Kraty nie tracą części tekstury, gdy są otoczone innymi kratami (MCPE-47324).
  • Naprawiono gładką animację skradania się gracza (MCPE-49586).
  • Ekran stopniowo zaciemnia się na czarno podczas spania w łóżku.
  • Smycze wczytywane z interfejsu bloku struktur nie rozciągają się na dużą odległość.
  • Dodano poprawny odcień do animacji śmierci smoka Endu.

Interfejs użytkownika[]

  • Naprawiono niepoprawny tekst na okienkach, który wyświetlał się dla różnych mikstur.
  • Sterowanie klawiaturą działa poprawnie, gdy gra działa poza aktywnym oknem.
  • Naprawiono pozycję HUD po spaniu w trybie immersyjnym w trybie wirtualnej rzeczywistości.
  • Naprawiono wiadomość "Otwórz czat" dla urządzeń z ekranem dotykowym.
  • Przyciski latania nie wyświetlają się podczas spania w trybie kreatywnym (MCPE-44928).

Komendy[]

  • Użycie komendy /clear @p <przedmiot> poprawnie czyści wartości posiłkowe przedmiotu.
  • Gracze nie mogą używać komendy /spawnpoint w Netherze.
  • Komenda /replaceitem działa poprawnie z beczką (MCPE-48184).
  • Komenda /clear działa poprawnie z zużywalnymi przedmiotami.
  • Wiadomość wyjściowa po wykonaniu komendy /clear wyświetla prawidłową ilość usuniętych przedmiotów (powtórka, MCPE-34750).
  • Dywany są prawidłowo usuwane z ekwipunku za pomocą komendy /clear.

Dodatki i silnik skryptów[]

  • Naprawiono nadpisywanie wydarzenia w postaci śmierci gracza, gdy opuszcza on świat z ekranu śmierci.
  • Naprawiono komponent minecraft:scale, który nie skalował popranie modeli aktora.
  • Uruchamianie komponentu tick_world usuwa tykające obszary (odpowiedniki chunków spawnu w Java Edition) prawidłowo i przejrzyście.
  • Naprawiono podwójne wydarzenia w postaci otrzymywania obrażeń przez moby, które były wysyłane, gdy utrata ich punktów życia była niezwiązana z magią.
  • Animacje w paczkach zachowań działają poprawnie, jeśli są ustawione.
  • Komponent czasomierza działa poprawnie dla pocisków.
  • Komponent minecraft:spell_effects nie wywołuje nieprawidłowo drugiego czasu.
  • Naprawiono komponenty bytów graczy, które pozostawały niedodane.
  • Dodano aliasy kamiennych płyt w celu zapewnienia wstecznej kompatybilności na mapach ze Sklepu.

Błędy[]

Przypisy[]

Advertisement