Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Beta 1.13.0.1
Upload Minecraft Beta 1.13.0.1.png
Oficjalna nazwa

Beta 1.13.0.1

Data wydania

27 czerwca/1 lipca 2019[1]

Nieoficjalne wersje

?

Serwery zgodne z

Brak

Beta 1.13.0.1 - pierwsza wersja deweloperska wydana dla Bedrock Edition w planowanej wersji 1.13.0[2]. Dodaje lisy i naprawia liczne błędy.

Nowości[]

  • Lisy (zwykłe i polarne)
  • Koordynaty w komendach mogą być wklejone z użyciem klawisza Tab ⇆.
  • Komponent PersistComponent dla przejrzystości mobów
  • Ulepszono komendy związane z tworzeniem map w trybie przygodowym.
  • Ustawienia dostępności zostały zreorganizowane i mogą być otwierane z poziomu czatu w grze.

Zmiany[]

  • Blok struktur
    • Jest funkcjonalny.
    • Opcje Zapisz oraz Załaduj dostępne tylko w rozgrywce eksperymentalnej.
  • Kamera nie może być otrzymana za pomocą komendy /give i uzyskała funkcjonalność. Zdjęcia zrobione za jej pomocą mogą być zapisywane do folderu screenshots.
  • Gracz poprawnie otrzymuje efekt Zły omen za każdym razem, gdy kapitan złosadniczy ginie w walce z nim.
  • Ulepszono wydajność.
  • Dodano wiadomość, która informuje graczy, czy dana paczka ze Sklepu jest kompatybilna z używaną wersją gry (zwłaszcza, gdy zawiera bloki dodane w nowszych wersjach gry).
  • Usunięto wyskakujące okno Czy chcesz wyjść z Minecrafta? dla platformy iOS.
  • Ulepszenia dotyczące tworzenia map w trybie przygodowym oraz dodatków.
  • Ulepszenie menu Obsługa gry.

Poprawki[]

Naprawiono liczne błędy i crashe.

Crashe i wydajność[]

  • Naprawiono kilka crashów, do których mogło dojść podczas rozgrywki.
  • Naprawiono niekonsekwentny crash, który miał miejsce podczas nawigowania w interfejsie użytkownika.
  • Naprawiono crash związany z zasobami w pamięci cache.
  • Ulepszono wydajność wczytywania się grafiki.
  • Ulepszono czas załadowywania świata poprzez optymalizację połączenia z siecią oraz zadań zasobów.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas uruchamiania lub kontynuowania gry na urządzeniu Oculus Rift.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść przy zamykaniu gry w systemie Windows 10.
  • Naprawiono błąd, który mógł spowodować zawieszenie się gry przy próbie kontynuowania rozgrywki w systemie Windows 10 Mobile.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść na urządzeniach iOS podczas ponownego uruchamiania gry z wprowadzoną globalną paczką zasobów.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas przeglądania szablonów światów.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas uruchamiania gry na konsoli Xbox One.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść przy wprowadzaniu niektórych znaków do tabliczki.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas gry w świecie Inspiration Hub (Hub Inspiracji).
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść przy próbie stworzenia świata lub dołączenia do gry wieloosobowej.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas logowania na konto Microsoft.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas wybierania określonej skórki.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas tworzenia nowego świata z użyciem paczek ze Sklepu.
  • Zoptymalizowano wzrost trawy na blokach ziemi.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść przy wpisywaniu określonych znaków do czatu (MCPE-44419).
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść podczas przełączania profilu na konsoli Xbox One.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść w wyniku zniszczenia bloku pod torami z czujnikiem.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść, jeśli gracz w trybie dzielonego ekranu opuszczał świat, a komenda /execute wskazała go w funkcji.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść w wyniku opuszczenia i ponownego wejścia do świata, gdy dorosła panda zjadała bambus.
  • Naprawiono crash, do którego mogło dojść, gdy gracz w trybie dzielonego ekranu opuszczał świat Fauna: Dżungla w trybie trzy- lub czteroosobowym.

Generalne[]

  • Magiczna latarnia poprawnie wydaje swój własny odgłos środowiskowy zamiast odgłosu przewodni (MCPE-34413).
  • Poprawiono sekcję Obsługa gry, by podawała fakt, że wykrawana dynia może służyć za ochronę przed Endermanami.
  • Poprawiono sformułowania dotyczące najazdów w sekcji Obsługa gry.
  • Naprawiono kolor i kontrast tekstu dla list rozwijanych, przycisków i menu gry.
  • Gracze mogą przełączać konto użytkownika bez ponownego uruchamiania gry na konsoli Xbox One.
  • Naprawiono wiadomości wysyłane przy próbie importu szablonu świata utworzonego w nowszej wersji gry.
  • Smycze podłączają się do mobów w poprawnym miejscu.
  • Zaktualizowano informację o sposobie naprawiania Elytry w sekcji Obsługa gry (MCPE-41608).
  • Ekran ładowania świata zamyka się, gdy akceptowalna liczba chunków jest załadowana.
  • Piece grają wszystkie odpowiednie odgłosy, w tym w odpowiednim tonie.
  • Ostatnio oglądane skórki pojawiają się we właściwej kolejności w menu wyboru skórki.

Rozgrywka[]

Generowanie świata[]

Moby[]

Bloki[]

Przedmioty[]

  • Przyciski nie wyglądają na obrócone w pasku szybkiego wyboru gracza (MCPE-11365, MCPE-42584).
  • Pasek wytrzymałości tarczy aktualizuje się poprawnie, gdy pochłania obrażenia.
  • Zablokowane mapy mają unikalną ikonę w ekwipunku.

Grafika[]

  • Tłoki mają właściwą teksturę (MCPE-38053).
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować wyświetlanie się czarnych, zepsutych tekstur po ponownym uruchomieniu gry w systemie Android (MCPE-39031).
  • Poprawiono pozycję tarczy trzymanej w drugiej ręce.
  • Niewidzialna skała macierzysta nie emituje cząsteczek kamienia, gdy byt upada na nią.
  • Poprawiono animację atakowania ręką w widoku pierwszej osoby.
  • Naprawiono animację ręki podczas przełączania z przedmiotu na gołą rękę.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wczytywanie się bytów bloków po wstrzymaniu i powrocie do gry.
  • Naprawiono błędy graficzne, które występowały przy uruchamianiu gry na urządzeniu Oculus Rift.
  • Naprawiono błędy w pozycji trójzębu podczas trzymania i rzutu.

Interfejs użytkownika[]

  • Tło dymku z zapisem współrzędnych gracza jest spójne z tłem czatu (MCPE-43791).
  • Poprawiono pozycję kursora kontrolera podczas automatycznego wytwarzania z pełnym ekwipunkiem.
  • Gracze używający ekranu dotykowego nie mogą niszczyć bloków, gdy używają funkcji dotknij i przytrzymaj, by użyć wędki.

Komendy[]

  • Komenda /execute poprawnie używa lokalnych współrzędnych (MCPE-29942).
    • Zmodyfikowano parametr CommandPosition, by opcjonalne odejście od współrzędnych mogło być zawarte w treści komendy w celu przesunięcia punktu obrotu w przypadku lokalnej współrzędnej.
    • Naprawiono opcję detekcji parametru ExecuteCommand, by poprawnie używała bytu zamiast pozycji tak, by móc użyć jego orientacji w celu obliczenia wartości względnego przesunięcia kamery.

Dodatki i silnik skryptów[]

  • Naprawiono błędy skryptów MoLang, które były zapisywane dla starszej zawartości.
  • Endermany ze zmodyfikowanym zachowaniem mogą być zestrzelone i mogą otrzymać obrażenia od pocisków.
  • Byty przecinające granice chunku nie mogą być zepsute z powodu ruchu.
  • Naprawiono animację jedzenia humanoidów.
  • Naprawiono błąd, który powodował wczytywanie się mini-łuków we wszystkich mobach innych niż gracze w paczkach skryptów.
  • Filtr has_equipment działa poprawnie z zużywalnymi przedmiotami.
  • Ładowanie paczek z wieloma dostosowanymi przedmiotami działa poprawnie.
  • Tworzenie nowego portalu bramy Endu na mapie ze Sklepu pn. Sześciany abstrakcji działa poprawnie.
  • UV cząsteczek nie zawierają linii tekstur obok wybranego UV.
  • Dostosowane byty używające parametru nearest_attackable_target sprawdzają ważność obecnego celu.

Przypisy[]

Advertisement