Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Aksolotl
Różowy aksolotl.pngDziki aksolotl.pngZłoty aksolotl.pngBłękitny aksolotl.pngNiebieski aksolotl.png
Różowy unoszący się aksolotl.pngDziki unoszący się aksolotl.pngZłoty unoszący się aksolotl.pngBłękitny unoszący się aksolotl.pngNiebieski unoszący się aksolotl.png

Punkty zdrowia

14 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Zachowanie

Pasywne

Siła ataku

2 (Heart.svg) (atakuje tylko ryby, kałamarnice, świecące kałamarnice, utopce, strażników i prastrażników)

Rozmiar hitboxa

Wysokość: 0,6 bloku
Szerokość: 1,3 bloku

Użyteczne przedmioty

ItemCSS.png Wiadro z rybą tropikalną
ItemCSS.png Smycz
ItemCSS.png Wiadro wody
ItemCSS.png Wiadro

Aksolotl to pasywny wodny mob.

Występowanie[]

Aksolotle pojawiają się naturalnie w podziemnych zbiornikach wodnych, na wysokości poniżej Y=63.

Warianty[]

Istnieje 5 wariantów kolorystycznych aksolotli: błękitny, złoty, lucy (różowy), dziki (brązowy) i niebieski. Pierwsze cztery warianty mają 24,98% szans na pojawienie się naturalnie, podczas gdy szansa na wystąpienie niebieskiego aksolotla w wersji 1.17 to jedynie 0,083%, a w wersji 1.17.1 i wyższych tylko poprzez rozmnażanie.

Zachowanie[]

Aksolotle są pasywne w stosunku do graczy. Gdy gracz zabije moba, z którym aksolotl walczył, aksolotl daje graczowi regenerację i usuwa wyczerpanie.[1] Dając przy tym też osiągnięcie o nazwie "Przyjaźń leczy rany".

Aksolotle są zawsze agresywne w stosunku do ryb, kałamarnic i świecących kałamarnic - atakują te moby znajdujące się w zasięgu swojego wzroku. Aksolotle zaatakują utopca, strażnika i prastrażnika, gdy zostaną skuszone rybą tropikalną trzymaną przez gracza. Utopce, strażnicy i prastrażnicy będą zawsze atakowali aksolotle.

Skoro aksolotle są wodnymi stworzeniami, otrzymują większe obrażenia od uderzeń trójzębem zaklętym na przebicie.

Gdy aksolotl otrzyma duże obrażenia, może udawać martwego. Wtedy upada on na ziemię na 200 ticków (10 sekund) i otrzymuje regenerację I, gdy znajduje się w wodzie. Potwory będą wtedy ignorować tego aksolotla. Aby aksolotl grał martwego, musi otrzymywać obrażenia inne niż od wysuszania. Poza tym są też 23 szans na to, że aksolotl nie będzie udawał martwego. W dodatku, jeśli losowa liczba całkowita od 0 do 2 (włącznie) jest mniejsza niż otrzymywane obrażenia, albo poziom zdrowia aksolotla przed otrzymaniem obrażeń jest mniejszy niż 50% maksymalnego, wtedy aksolotl udaje martwego. Wewnętrznie, aksolotl nie będzie próbował udawać martwego, gdy otrzymywane obrażenie zabije go, ponieważ i tak nie da to żadnego efektu.

Na ziemi, aksolotle próbują poruszać się w kierunku najbliższego źródła wody, ponieważ umierają po 6000 tickach (5 minut) bez dostępu do wody. Aksolotle jednak nie umierają, gdy pada lub jest burza.

Aksolotle można przyczepić do smyczy, wtedy będą się kręcić w kółko.

Rozmnażanie[]

Dorosłe aksolotle mogą zostać skuszone i nakarmione tylko wiadrem z jakąkolwiek tropikalną rybą. Nie można ich rozmnożyć zwykłą (wyłowioną) tropikalną rybą. Po nakarmieniu dwóch aksolotlów pojawia się mały aksolotl, a jego rodzice nie mogą być ponownie nakarmieni przez 5 minut. Rozmnożenie daje graczowi 1-7 punktów doświadczenia. Jest 11200 szansy na to, że pojawi się mały niebieski aksolotl. W innym przypadku młody odziedzicza kolor po jednym z rodziców.

Historia[]

3 października 2020Aksolotl.png Brązowy aksolotl.png Aksolotle zostały ogłoszone podczas Minecraft Live 2020.
3 października 2020Zielony aksolotl.png Podczas skrótu Minecraft Live 2020 został pokazany niewydany[2] wariant aksolotla, który nie został pokazany na wydarzeniu na żywo.
Pełna wersja
1.1720w51aDodano aksolotle.

Ciekawostki[]

  • Aksolotle to małe ambystomy meksykańskie, które są poważnie zagrożone. Wpasowuje się to w trend Mojangu na dodawanie do gry zagrożonych gatunków, aby podwyższyć świadomość graczy. Poprzednie dodane takie moby to pandy i pszczoły.
  • Zdolności regeneracji aksolotlów są nawiązaniem do ich zdolności regeneracji z prawdziwego świata.
  • Aksolotle są pierwszymi płazami dodanymi do gry.
    • Nie są jednak pierwszymi zapowiedzianymi. Jako pierwsze zostały zapowiedziane żaby podczas MINECON Live 2019.
  • Niebieski (rzadki) wariant kolorystyczny jest jedynym, który nie występuje w prawdziwym świecie.
  • W snapshotach do 1.17 w teksturze aksolotla można było zauważyć nieużywany element, wyglądający jak otwarta buzia. Nieużywana część tekstury została usunięta w 21w18a.

Przypisy

Advertisement