Aksolotl

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Diamentowy kilof.png
Ten artykuł dotyczy treści, które zostaną dodane w najbliższej aktualizacji.
Ten element pojawił się w snapshotach, ale pełna aktualizacja zawierająca te treści nie została jeszcze wydana.
W każdej chwili zawarte w tym artykule informacje mogą się zmienić!
Aksolotl
Różowy aksolotl.pngDziki aksolotl.pngZłoty aksolotl.pngBłękitny aksolotl.pngNiebieski aksolotl.png
Różowy unoszący się aksolotl.pngDziki unoszący się aksolotl.pngZłoty unoszący się aksolotl.pngBłękitny unoszący się aksolotl.pngNiebieski unoszący się aksolotl.png

Punkty życia

14 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Siła ataku

4 (Heart.svgHeart.svg)

Od

1.17

ID bytu

axolotl

Aksolotl to pasywny wodny mob.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Aksolotle pojawiają się naturalnie w podziemnych zbiornikach wodnych.

Warianty[edytuj | edytuj kod]

Aksolotle pojawiają się w 5 różnych wariantach kolorystycznych: błękitny, złoty, lucy (różowy), dziki (brązowy) i niebieski. Pierwsze cztery warianty są tak samo częste, podczas gdy niebieski jest rzadszy. Jest 11200 (~0,083%) szans na pojawienie się niebieskiego aksolotla. Oznacza to, że pozostałe warianty pojawiają się z szansą 11994800 (~24,98%).

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Aksolotle są pasywne w stosunku do graczy. Gdy gracz zabije moba, z którym aksolotl walczył, aksolotl ma dawać graczowi regenerację i usuwać wyczerpanie,[1] jednak to aktualnie nie działa.[2]

Aksolotle są zawsze agresywne w stosunku do ryb, kałamarnic i świecących kałamarnic - atakują te moby znajdujące się w zasięgu swojego wzroku. Aksolotle zaatakują utopca,strażnika i prastrażnika, gdy zostaną skuszone tropikalną rybą trzymaną przez gracza. Utopce, strażnicy i prastrażnicy będą zawsze atakowali aksolotle.

Skoro aksolotle są wodnymi stworzeniami, otrzymują większe obrażenia od uderzeń trójzębem zaklętym na przebicie.

Gdy aksolotl otrzyma obrażenia, może udawać martwego. Wtedy upada on na ziemię na 200 ticków (10 sekund) i otrzymuje regenerację I, gdy znajduje się w wodzie. Potwory będą wtedy ignorować tego aksolotla. Aby aksolotl grał martwego, musi otrzymywać obrażenia inne niż od wysuszania. Poza tym są też 23 szans na to, że aksolotl nie będzie udawał martwego. W dodatku, jeśli losowa liczba całkowita od 0 do 2 (włącznie) jest mniejsza niż otrzymywane obrażenia, albo poziom zdrowia aksolotla przed otrzymaniem obrażeń jest mniejszy niż 50% maksymalnego, wtedy aksolotl udaje martwego. Wewnętrznie, aksolotl nie będzie próbował udawać martwego, gdy otrzymywane obrażenie zabije go, ponieważ i tak nie da to żadnego efektu.

Na ziemi, aksolotle próbują poruszać się w kierunku najbliższego źródła wody, ponieważ umierają, po 6000 tickach (5 minut) bez dostępu do wody. Aksolotle jednak nie umierają, gdy pada lub jest burza.

Aksolotle można przyczepić do smyczy.

Rozmnażanie[edytuj | edytuj kod]

Dorosłe aksolotle mogą zostać skuszone i nakarmione tropikalną rybą lub wiadrem z nią. Po nakarmieniu dwóch aksolotlów, pojawia się mały aksolotl, a jego rodzice nie mogą być ponownie nakarmieni przez 5 minut. Rozmnożenie daje graczowi 1-7 punktów doświadczenia. Jest 11200 szansy na to, że pojawi się mały niebieski aksolotl. W innym przypadku, młody odziedzicza kolor po jednym z rodziców.

3 października 2020Aksolotl.png Brązowy aksolotl.png Aksolotle zostały ogłoszone podczas Minecraft Live 2020.
3 października 2020Zielony aksolotl.png Podczas skrótu Minecraft Live 2020 został pokazany niewydany[3] wariant aksolotla, który nie został pokazany na wydarzeniu na żywo.
Nadchodzące zmiany
1.1720w51aDodano aksolotle.

  • Aksolotle to małe ambystomy meksykańskie, które są poważnie zagrożone. Wpasowuje się to w trend Mojangu na dodawanie do gry zagrożonych gatunków, aby podwyższyć świadomość graczy. Poprzednie dodane takie moby to pandy i pszczoły.
  • Zdolności regeneracji aksolotlów są nawiązaniem do ich zdolności regeneracji z prawdziwego świata.
  • Aksolotle są pierwszymi płazami dodanymi do gry.
    • Nie są jednak pierwszymi zapowiedzianymi. Jako pierwsze zostały zapowiedziane żaby podczas MINECON Live 2019.
  • Niebieski (rzadki) wariant kolorystyczny jest jedynym, który nie występuje w prawdziwym świecie.

Przypisy