Minecraft Wiki Polska

Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
1.6.1
Horse Update image.png
Oficjalna nazwa

Horse Update

Data wydania

1 lipca 2013

Nieoficjalne wersje

Lista

Serwery zgodne z

Brak

1.6.1 to pierwsza wersja aktualizacji Horse Update, która dodaje wiele nowości takich jak konie, smycze, bloki węgla, dywany, nowe komendy, paczki zasobów i nowy launcher.

Wersja pre-release aktualizacji 1.6.1 została wydana 28 czerwca 2013, a następnie stała się oficjalną wersją 1.6.1.

Nowości[]

Bloki
  • Blok siana
    • Może być położony w każdym kierunku
    • Wytwarzany jest z 9 sztuk pszenicy
  • Dywany
    • Wytwarzany jest z 2 kolorów wełny w poziomej linii, otrzymujemy 3 sztuki.
    • Może być położony na każdym bloku
  • Terakota
    • Nosiła nazwę Utwardzona glina w tej aktualizacji.
    • Uzyskiwana jest przez przepalenie bloku gliny w piecu.
  • Barwiona terakota
    • Nosiła nazwę Barwiona glina w tej aktualizacji
    • Posiada 16 kolorów. Jedna z każdego barwnika.
    • Podobnie do wełny
    • Tworzona była przez poukładanie terakoty wokół barwnika.
  • Blok węgla
Przedmioty
  • Końska zbroja
    • Występuje w diamentowej, żelaznej i złotej odmianie.
    • Nie można jej wytworzyć. Można ją znaleźć w różnych strukturach.
  • Jajo przyzywające konia
    • Działa jak każde innej jajo.
    • Naturalnie spawnujące się konie, występują w 7 kolorach i 5 odmian łat.
    • Czasami zamiast konia pojawia się osioł.
  • Smycz
    • Może być użyta do przyczepienia mobów do płotków lub do szybkiego transportu mobów.
    • Najpierw trzeba prawym przyciskiem myszy nacisnąć na moba, a potem na płot, trzymając w ręce smycz.
    • Jest wytwarzana z 4 nici i 1 kuli szlamu. Otrzymujemy 2 sztuki.
  • Znacznik
    • Może być znaleziona tylko w skrzyniach.
    • Nazywamy go w kowadle, a potem klikamy prawym przyciskiem myszy na moba by go nazwać.
Moby
  • Konie
    • Były inspirowane modyfikacją Mo' Creatures stworzoną przez DrZhark's.
    • Aby je oswoić trzeba na nie wsiąść kilka razy. Koń będzie nas zrzucać, ale po kilku razach oswoi się.
    • Można przyspieszyć jego wzrost używając złotego jabłka lub złotych marchwi.
    • Upuszczają skórę po śmierci.
    • Zdrowie może być zregenerowane przy użyciu chleba, Cukru, Bloków siana, Pszenicy, Jabłek, Złotych jabłek i Złotych marchewek.
    • Źrebiątkom można przyspieszyć wzrost w ten sam sposób.
    • Gracze jeżdżący na koniu z siodłem mają pełną kontrole nad jego ruchami.
    • Siedząc na koniu można otworzyć jego ekwipunek naciskając klawiszE. Można tam nałożyć siodło i zbroje.
    • Spawnują się rzadko w małych grupach.
  • Osły
    • Wyglądem przypominają konie, ale są od nich niższe i mają szary kolor. Można je oswoić w te sam sposób co konia i można ich użyć jako dodatkowy ekwipunek, ponieważ osły mogą nosić nasze przedmioty jeśli do jego ekwipunku włożymy skrzynie.
  • Muły
    • Wychodzi przez połączenie konia z osłem.
    • Można nałożyć na nie skrzynie, podobnie jak osłu.
    • Nie można go hodować z końmi, osłami i innymi mułami.
  • Konie szkielety i nieumarłe konie
Rozgrywka
  • Efekty
    • EffectsCSS.png Zwiększenie zdrowia
      • Daje graczowi 2 dodatkowe serca, super serca znikają po upływie wyznaczonego czasu.
      • Mogą być przywołane komendą /effect <nick gracza> 21 <czas w sekundach>.
    • EffectsCSS.png Absorbcja
      • Daje dwa złote serca, które pochłaniają obrażenia i wracają po około 30 sekundach. Znikają kiedy efekt się kończy.
      • Mogą być przywołane komendą /effect <nick gracza> 22 <czas w sekundach>, lub przez zjedzenie złotego jabłka.
    • Nasycenie
      • Odnawia głód
      • Może być przywołany komendą /effect <nick gracza> 23 <czas w sekundach>.
Komendy
  • /spreadplayers
    • Przesuwają graczy z punktu początkowego.
    • Posiada maksymalne przesunięcie i minimalny dystans od gracza do gracza.
  • /playsound
    • Używana do zagrania dźwięku przez gracza.
    • Można zmienić głośność dźwięku.
    • Można użyć dźwięku z paczki zasobów.
Generalne
  • System paczki zasobów
    • Odbudowano system Paczek tekstur.
      • Różne paczki tekstur są stworzone przez Dinnerbone'a i są dostępne tutaj.
    • Zawierają
      • Tekstury
      • Dźwięki
      • Czcionki (częściowo)
      • Plik z językami
      • Napisy końcowe
      • Koniec wiersza
      • Splashe
    • Nowa tekstura Brakującej tekstury
  • Atrybuty systemu
    • Atrybuty przedmiotów używają znaczników NBT:
      • Atrybuty mogą być addytywne, subtraktywne i multiplikatywne przy ustawianiu danej wartości.
      • Niektóre przedmioty mają zwykłe modyfikatory zamiast tych, które używały trudnych kodów.
      • Przykładem zmian, które mogli zrobić gracze może być: Łuk, który spowalnia posiadacza, hełm który ulepsza zdrowie, itp.
    • Atrybuty jednostek:
      • Te właściwości mogą być teraz zmieniona w łatwiejszy sposób.
      • Szybkość jednostki, podstawowa szybkość i podstawowy atak.
    • Takie właściwości, jak obrażenia od broni / prędkość wyciągania łuku / prędkość atakowania mieczem, jeszcze nie zostały stworzone.
  • Splashe
    • "HURNERJSGER?"
    • "What's up Doc?"

Zmiany[]

Bloki
  • Blok lazurytu
    • Zmieniono teksturę tak, aby blok miał granicę wokół.
  • Komparator
    • Teraz przekazuje sygnał do leji i Ramy portalu Kresu.
    • Kocioł może teraz dać od zerowej ilości energii (kiedy jest pusty) do trzech ilości energii (kiedy jest pełny) w zależności od tego ile jest w nim wody.
    • Rama portalu Kresu może teraz dać od zera do piętnastu ilości energii w zależności od tego, czy jest w nim Oko Kresu.
  • Blok poleceń
  • Lawa
    • Teraz właściwie rozpada się.
Przedmioty
Moby
  • Wszystkie moby
    • Moby, które gracz nazwie Dinnerbone lub Grumm odwracają się do góry nogami.
    • Teraz, ponownie spawnują się w grupach.
  • Zombie
    • Teraz mają małą szansę na stworzenie dodatkowych Zombie, jeśli są uszkodzone.
    • Są zdolne do zobaczenia gracza z odległości 40 bloków (Dawniej z odległości 16).
    • Zaczynają gonić gracza kiedy ten zbliży się na odległość 32 bloków.
  • Osadnik
    • Dostał swoje dźwięki podczas handlowania, uderzenia i innych rzeczy.
  • Pająk
    • Ma szansę na zespawnowanie się z efektami mikstur.
Generator świata
Rozgrywka
  • Jeżdżenie na mobach
    • Jeśli gracz jeździ na mobie, na ekranie pojawia się jego ilość życia.
    • Aby zejść z moba należy kliknąć LShift. Wcześniej robiło się to za pomocą prawego przycisku myszy.
    • Łódkę kontroluje się myszką zamiast klawiszy A, D oraz S.
  • Zaklęcie Oddychanie pod wodą
  • Zmiana pomysłu na poziom trudności mobów
    • Im dłużej jesteś w jednym obszarze, tym trudniej.
  • Podpowiedzi
    • Dodano podpowiedzi w wyszukiwarce przedmiotów w trybie kreatywnym.
    • Podpowiedzi dla mieczy, kilofów, siekier oraz łopat pokazują jak duże obrażenia zadaje narzędzie oraz jaki efekt mikstur może dać.
  • Efekty
  • Głód
    • Teraz zmniejsza się kiedy nasze zdrowie się regeneruje.
  • Tryb kreatywny
Generalne
  • Obsługa użytkowników, którzy posiadają Javę 5 i PowerPC została usunięta.
    • Jeśli posiadasz PowerPC lub Javę 5, dostaniesz ostrzeżenie w menu głównym gry.
  • System czatu
    • Wiele wiadomości będzie tłumaczonych.
    • Wiadomości są lepiej zmodyfikowane.
    • Kolor wiadomości może być zmieniany.
    • Zaktualizowano pliki języków i naprawiono brakujących ciągów.
  • Launcher
    • Poprawiono stabilność.
    • Zaktualizowano LWJGL.
    • Jeśli pobierzesz Launcher będziesz mógł zagrać tylko w Minecraft Demo.
    • Duży krok w kierunku Plugin API.
    • Bardziej przyjazny dla użytkownika.
    • Nowy system sortowania haseł.
  • Minecraft Realms
    • Dodano obsługę zaproszeń.
    • Dodano resetowanie Realms za pomocą szablonów dostępnych w Realms.
    • Dodano możliwość przeglądania kopii zapasowych.
    • Dodano możliwość ustawienia gracza jako operatora gry.
    • Dodano możliwość usunięcia zaproszenia z klubu, do którego było się wcześnie zaproszonym.
    • Naprawiono problem z trybem gry.

Poprawki[]

  • Poprawiono 86 błędów