Minecraft Wiki Polska

CZYTAJ WIĘCEJ

Minecraft Wiki Polska
Advertisement
Minecraft Wiki Polska
1.16.4
1.16.4 banner.jpg
Oficjalna nazwa

1.16.4

Data wydania

2 listopada, 2020[1]

Nieoficjalne wersje

Lista

Serwery zgodne z

Brak

1.16.4 - mała wersja poprawkowa dla Java Edition, która dodaje ekran interakcji społecznych i naprawia 4 błędy.

Nowości[]

Ogólne[]

Czat[]

  • Dodano opcję ukrycia pasujących nazw.
    • Niektóre serwery wysyłają wiadomości czatu w niestandardowych formatach. Po włączeniu tej opcji gra i tak spróbuje ukryć czat, dopasowując tekst w wiadomościach.

Ekran interakcji społecznych[]

  • Daje graczom możliwość wyłączenia czatu z określonymi graczami, ukrywając w ten sposób wszelkie otrzymane od nich wiadomości.
  • Otwiera się je za pomocą konfigurowalnego klawisza, domyślnie P.
  • To, czy gracz jest ukryty, resetuje się po ponownym dołączeniu do serwera.
  • Status gracza jest podany pod jego nazwą.

Zmiany[]

Przedmioty[]

Netherytowe nogawice[]

  • Zmieniono teksturę założonych netherytowych nogawic.

Ogólne[]

Konta[]

  • Podczas logowania się za pomocą konta Microsoft gracze zablokowani na tym koncie są teraz również blokowani w grze, a ograniczenia konta są od teraz przestrzegane.

Ułatwienia dostępu[]

  • Przycisk otwierający łącze do Wskazówek ułatwień dostępu może być teraz znaleziony w menu ułatwień dostępu.

Crashe[]

  • Crash log podaje teraz więcej informacji w sytuacjach, gdzie słaba wydajność powoduje awarię serwera.

Ustawienia[]

  • Dodany został parametr "joinedFirstServer" do options.txt.

Wersje protokołów[]

  • Nowy schemat protokołów sieciowych, z wysokim bitem (bit 30) ustawionym dla snapshotów. Wersja protokołu wzrośnie o 1 dla każdego snapshota, ale pełne wersje mogą zachować tę samą wersję protokołu, co poprzednie pełne wydanie w przypadkach, gdy protokoły sieciowe są kompatybilne.

Gra wieloosobowa[]

  • Gdy wersja serwera i klienta są niezgodne, pojawi się komunikat "Niezgodny klient!" na czerwono zamiast "Nieaktualna wersja klienta!" lub "Nieaktualna wersja serwera!" w kolorze ciemnoczerwonym.
  • Gdy gra wieloosobowa jest wyłączona, wyświetlony zostanie komunikat o treści: "Tryb wieloosobowy został wyłączony; sprawdź ustawienia konta Microsoft.".

Splashe[]

  • Splashe związane z ruchem Black Lives Matter zostały dodane do pliku splashes.txt. Te splashe zostały dodane do gry poprzez aktualizację launchera, ale nie znalazły się w splashes.txt.

Poprawki[]

Z 1.16[]

  • MC-192434 - Model założonych netherytowych nogawic renderuje się nieprawidłowo.

Z 1.16.2[]

  • MC-199487 - Zastój w generowaniu świata powoduje crash gry.

Z 1.16.3[]

  • MC-201885 - Błąd dzielenia przez zero w klasie Smoka Endu może spowodować awarię serwera i nieskończoną prędkość.

Z wersji deweloperskich dla 1.16.4[]

  • MC-202147 - Kursor w menu Interakcji społecznych i książce receptur oraz kowadle nie miga.

Przypisy[]

Advertisement