もっと見る

4,151
ページ
Minecraft 21w37a
21w37a.jpg
Java Edition 21w37a.png
エディション

種類

スナップショット

リリース日

2021年9月15日

親バージョン

1.18

ダウンロード

クライアント (.json)
サーバー

難読化マップ

クライアント
サーバー

プロトコルバージョン

 dec: 1073741865
 hex: 40000029

データバージョン

2834

Book and Quill.png
このページの内容は翻訳されていません。 
あなたが内容を翻訳してみませんか?

21w37aは、2021年9月15日にリリースされた、Java Edition 1.18に向けた最初の正式な(実験的でない)スナップショットである[1]。 実験的なスナップショットの内容が正式に実装されたことに加え、いくつかの要素がBedrock Editionに追従する形で修正された。

追加要素[]

全般[]

コマンド
  • /jfr
    • 有効化されたとき、Java FlightRecorderのプロファイリングを開始するとともに以下の事を行う。
      • minecraft.ServerTickTime: Sampling event exposing average server tick times in intervals of a second
      • minecraft.ChunkGeneration: Time taken to generate individual chunk stages
      • minecraft.PacketRead / minecraft.PacketSent: Network traffic
      • minecraft.WorldLoadFinishedEvent: Initial world loading duration
    • /jfr stopを実行することでゲーム名からプロファイリングを停止できる。
フォント
  • illageraltが追加された。
    • これは、Minecraft Dungeonsで使用されているルーン風のフォントである。
    • 現在はコマンドを通じてのみ利用可能である。
ルートテーブル
  • 必須フィールドtypeが追加された。
    • そのタグがバージョン間で正しく移行可能であることを確かめるためにBlockEntityTag.idに書き込まれる。
設定
  • 落雷時の空の発光を無効に設定できるようになった(稲妻そのものは表示される)。
  • オーディオを出力するデバイスをゲーム内で選択できるようになった。
  • ビデオ設定に"Priority updates"の項目が追加された。
    • 1フレーム内でいずれのチャンクを同時に更新するかを、以下の三つから決定できる。
      • nearbyでは、21w37a以前のチャンク更新方法が用いられる。
      • by playernoneでは、ブロックの設置・破壊の際に生じる挙動のカクつき、つっかえが抑えられる。
    • ただし、本来"Priority Updates"であるべきところが"Priority updates"のように表示上大文字・小文字の不整合がある。[2]
字幕

変更要素[]

ブロック[]

エンチャントテーブル
  • レベル7の光を発するようになった。
グロウベリーコンブねじれツタしだれツタ
  • ハサミを先端に使用すると、成長が止まるようになった。

Mob[]

ウーパールーパー
  • 繁茂した洞窟でのみスポーンするようになった。
  • スポーン上限に対して、独自のグループとしてチャンク内の個体数を数え上げるようになった(従来は「地下水生生物」としてヒカリイカと同じグループとして数え上げられていた)。
ヴィンディケーターピリジャーエヴォーカー
  • 子供の村人を襲わなくなった。
ヤギ
  • snowy slopesstony peakslofty peakssnow capped peaksでのみスポーンするようになった。

全般[]

設定
  • スニーク、ダッシュ、自動ジャンプの設定が操作設定のタブに移動した。
  • Render distance now causes chunks to load in a cylinder shape around the player instead of a square.
スプラッシュテキスト
  • スプラッシュテキスト"this splash text has been delayed until part 2"が"this splash text is now available"に更新された。
タグ
  • ブロックタグlava_pool_replaceableslava_pool_stone_cannot_replaceに改名された。
その他
  • 最後に開いたバージョンがJava Edition 1.2以前のバージョンであるワールドは開けなくなった。
    • これらのワールドを開く際は21w13aより前のバージョン(特にJava Edition 1.6.4が望ましい)で開かなければならない。
    • 該当のワールドを開いた場合、エラーが発生する恐れがある。
  • 21w37aではこれ以前のワールドを開くことができない(1.18がリリースされる際には修正される予定)。
  • スコアボード、チーム名、スコアホールダーの長さの制限が撤廃された。
  • データパックのフォーマット値が8に上がった。

既知の問題点[]

修正点[]

44個のバグを修正
1.18以前にリリースされたバージョンから
  • MC-29274 – Withers will not pursue players in survival mode unless attacked.
  • MC-30560 – River through eroded badlands biome generates floating rock formations at water surface.
  • MC-54545 – Client render distance doesn't adjust to server render distance if they are different, causing faulty chunk loading.
  • MC-65628 – Desert pyramids generate underground when using amplified or custom terrain.
  • MC-123277 – Too long scoreboard objectives and team names are not detected when commands are parsed.
  • MC-129266 – Jagged ocean transitions and slower biome generation.
  • MC-138801 – The interactions between a biome and another biome and its variants are inconsistent.
  • MC-140690 – Giant spruce taiga hills have no difference with giant spruce taiga.
  • MC-159025 – Drowned do not spawn in warm ocean biomes.
  • MC-160710 – Chat messages written while sleeping are deleted after waking up.
  • MC-166423 – Splash water bottles don't damage endermen.
  • MC-182362 – Score callbacks with a too long name break callback chain.
  • MC-202376 – Rabbits, instead of spawning on snow blocks, spawn on snow layers.
  • MC-208601 – Axolotls do not avoid danger when pathfinding.
  • MC-212113 – Glow lichen can spawn underwater whilst not in a cave.
  • MC-213779 – FPS dramatically decreases when looking up in world with large height.
  • MC-214783 – Oceans generate with stone floors.
  • MC-214797 – Pointed dripstone can generate floating at transitions between local water levels.
  • MC-214799 – Aquifiers sometimes create air pockets.
  • MC-214864 – Hard edges when new caves generate near surface.
  • MC-214989 – Isolated floating mineshaft platform.
  • MC-215296 – Mineshafts often don't generate in floating island worlds.
  • MC-215876 – Dirt can generate below y=0 from mineshafts.
  • MC-216784 – Ruined portals don't generate below y=0.
  • MC-216952 – Some chunks interrupting with cave systems filled with blocks.
  • MC-216967 – Kelp and seagrass can generate in aquifers.
  • MC-217465 – Unnatural shape looking like a chunk border but appears to be completely unrelated to chunk borders.
  • MC-217509 – Inefficient generation of aquifers, noise caves and ore veins.
  • MC-219774 – Magma blocks spawn everywhere underwater in 21w10a.
  • MC-219946 – Weird flat sections of terrain.
  • MC-221777 – Horses donkeys, mules, llamas, and trader llamas do not follow players holding food.
  • MC-221815 – Flat roofs in underwater caves.
  • MC-221917 – Dripstone, pointed dripstone, and cave magma generate in oceans.
  • MC-222051 – Iron ore generation was not increased in 21w13a.
  • MC-222379 – Magma can spawn under air in underwater caves.
  • MC-223044 – Floating water can generate in ravines.
  • MC-223051 – Dripstone can generate in surface lakes.
  • MC-223148 – New extended height message goes behind the scrolling bar.
  • MC-226184 – Axolotls pathfinding to water can sometimes fall in wide holes.
  • MC-227244 – Ore blocks from ore veins float in underwater magma ravines.
  • MC-230343 – Parity issue: enchanting tables do not emit a light level of 7.
  • MC-231721 – Animals named "Dinnerbone" do not look at the food correctly.
  • MC-231863 – Game crashes when trying to access the Realms settings.
  • MC-233050#lava_pool_stone_replaceables tag name is misleading.

動画[]

slicedlimeによる紹介動画(英語)

脚注[]

  2. MC-236615